mengpaneel accessoires

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • carros
    • Apr 2005
    • 5

mengpaneel accessoires

hallo iedereen,
    ik ben hier helemaal nieuw op het forum en had enkele vraagjes,
    in m'n vrije tijd regel ik het geluid voor een band, ik zit dus achter het mengpaneel en had graag een licht gehad voor op m'n yamaha mengpaneel, maar weet niet hoe het noemt, een zwanenhalslichtje? dj console light?
    Weet er iemand iets meer hierover, en eventueel sites waarop ik kan kopen, liefst van het merk yamaha zelf ... ?

ook ben ik opzoek naar een bijhorende microfoon die ik kan plaatsen op m'n yamaha mengpaneel, weet ook niet hoe dit noemt, ...
    kan iemand mij helpen?
  • rene.derksen
    • Feb 2004
    • 649

Lichtje: Zwanenhalsje, zijn te koop in de webshop, of er ook van yamaha zijn weet ik niet maar dat maakt eigenlijk ook niets uit. ( http://www.shop.licht-geluid.nl/Sear...CategoryID=409 ) Er zijn lampjes die werken op netstroom evenals lampjes die op de aansluiting van je mengtafel passen, kijk even welke je nodig hebt.

Een microfoon, ookwel Talkback microfoon kun je gewoon van degelijke kwaliteit nemen, als er wat budget is bijvoorbeeld van sennheiser/shure en als dat er niet is bijvoorbeeld eentje van DAP, of je pakt gewoon een microfoon die over is van de band.
    Licht is altijd zwaar.

Comment

• Drive inn tnt
      • Sep 2003
      • 1082

Dap Mic zou ik sowieso niet aan beginnen. Neem gewoon een shure.
      Wat wil je precies met die Mic gaan doen. Talkback?
      Vette boksuh meneer

[FONT=Verdana]Licht is sneller dan geluid, daarom zien veel mensen er intelligent uit, tot je hen hoort spreken.[/FONT]

Comment

• carros
        • Apr 2005
        • 5

bedankt voor jullie snelle reactie en bedankt voor de info

met die micro wil ik dus kunnen communiceren met de band on stage, er is nogal wat plaats tussen het podium en plaats van mengpaneel en vandaar dat ik graag een micro zou hebben (er is een ingang voor voorzien op m'n mengpaneel) in plaats van te moeten roepen ...

is dat dan een talkback micro?
        (sorry hoor, ik ken er echt niets van)

Comment

• Speakertje
          • Mar 2005
          • 462

citaat:Geplaatst door Drive inn tnt

Dap Mic zou ik sowieso niet aan beginnen. Neem gewoon een shure.
          Wat wil je precies met die Mic gaan doen. Talkback?
          Dan moet je ook ff gewoon shure centen hebben.[}] Hoe kan je zeggen dat hij een shure moet nemen zonder dat je weet wat hij ermee wil gaan doen, okeej ik snap dat er verschillende types zijn, maar voor een bepaald gebruik kan bv ook een ander merk beter zijn ??

Dat je niet voor DAP moet gaan ben ik met je eens
          M.v.g. Sander
          Heeft nu EV, CP2200 en ZX1. Dateq en Denon
          Nieuw SB122 en Dynacord S1200

Comment

• rene.derksen
            • Feb 2004
            • 649

Mja sorry, ben ook geen geluidsboer
            Licht is altijd zwaar.

Comment

• Boi
              • Apr 2004
              • 541

citaat:Geplaatst door carros

bedankt voor jullie snelle reactie en bedankt voor de info

met die micro wil ik dus kunnen communiceren met de band on stage, er is nogal wat plaats tussen het podium en plaats van mengpaneel en vandaar dat ik graag een micro zou hebben (er is een ingang voor voorzien op m'n mengpaneel) in plaats van te moeten roepen ...

is dat dan een talkback micro?
              (sorry hoor, ik ken er echt niets van)
              Kop telefoon met mic eraan is het makkelijkst, zijn ook in de budget prijsklasse wel verkrijgbaar. Wel een koptelefoon van het gesloten type kiezen.
              groetjes
              Boi
              groetjes

___
              Heb de versterkers uitgedaan, maar er ruist nog iets....

Comment

• kokkie
                • Nov 2003
                • 1166

citaat:Geplaatst door Boyz_PC

Kop telefoon met mic eraan is het makkelijkst, zijn ook in de budget prijsklasse wel verkrijgbaar. Wel een koptelefoon van het gesloten type kiezen.
                groetjes
                Boi
                Koptelefoon met een mic eraan? We hebben het niet over intercom of zo hoor! Talkback mic stuur je naar de monitors. De muzikanten hebben hun eigen mic voor de neus staan, dus als ze wat willen zeggen hoor je dat wel over het PA, dat is tenslotte jou setje als FOH engineer.

Gewoon een goede shure met schakelaar nemen, kan je de mic gewoon pakken en aanzetten met 1 hand ipv ook nog iets op je mengpaneel te moeten doen. Dat werkt lekker snel. Wat dat betreft zou ik dus ook geen zwanehals met mic op de tafel zetten, zit in de weg en is onhandig in gebruik. Die goede koptelefoon heb je al denk en die gebruik je ook tijdens de show af en toe nog, als je de talkback niet gebruikt. Dus dan zit die micro tijdens de show mooi in de weg.
                Project manager licht voor kleine en grotere klussen binnen en buiten de provincie (nooit in het dorp).

Comment

• Ibvee
                  • Nov 2002
                  • 714

aaah, waar slaat dit nou weer op, ja joh laat die jongen meteen een shure voor de talkback kopen... [:S] als ie nou mee ging zingen vanachter z'n mengtafel, ok, maar hij begint net! Die behringer mikes klinken niet zo beroerd als je zou denken, zou best kunnen voor de mengtafel, en anders is een goedkoper ding ook echt wel goed hoor voor dit soort dingen. Erg handig zou zijn zo'n mike met een verdunde plug, zodat die gewoon op de mengtafel kan worden gezet zonder kabel, tenminste ik zit altijd met de kabel te hannesse...[:P] Ik zou gewoon een mike uitzoeken die niet te duur is en er een beetje robuust uitzien. De shure ziet er idd robuust uit, en dat is ie ook, maar ik vind em persoonlijk echt te duur voor dit soort dingen. Of ik zou gewoon een mike van de band pakken...
                  De groeten => Micha

Comment

• carros
                    • Apr 2005
                    • 5

bedankt voor al jullie adviezen, laat maar komen!

misschien, als het een ander licht werpt op de zaak, even het type van ons mengpaneel vermelden:
                    het is een yamaha MG-24-14 FX (analog mixer dus)

op deze site staan alle gegevens + foto
                    http://www.piens.be/prices/index.las...98A7nIH25CFD9F

Comment

• carros
                      • Apr 2005
                      • 5

er nog even bijzeggen dat die micro eigenlijk alleen maar zou dienen voor de repetitie natuurlijk.

heb ook nog even zoekwerk verricht in yamaha-assortiment, en daar bieden ze zo'n micro (specifiek voor op dit mengpaneel) en een 'zwanenhalslichtje aan (voor op het mengpaneel).

Wat denken jullie?
                      doen? echt in de weg zal dat lichtje en die micro toch niet zitten want het is nogal een groot mengpaneel en het zou uiterst rechts staan, ... of toch beter niet? ...?

Comment

• Drive inn tnt
                        • Sep 2003
                        • 1082

Dat lichtje lijkt me zowiezo handig. Microfoon moet je zelf weten. Ik weet niet wat jij makkelijk vind en wat jij te besteden hebt. Hoeveel kost dat lampje van Yamaha? Meestal is het zo dat de assecoires van het merk zelf duurder zijn dan die van een ander merk.
                        Vette boksuh meneer

[FONT=Verdana]Licht is sneller dan geluid, daarom zien veel mensen er intelligent uit, tot je hen hoort spreken.[/FONT]

Comment

• Boi
                          • Apr 2004
                          • 541

citaat:Geplaatst door kokkie

Koptelefoon met een mic eraan? We hebben het niet over intercom of zo hoor! Talkback mic stuur je naar de monitors. De muzikanten hebben hun eigen mic voor de neus staan, dus als ze wat willen zeggen hoor je dat wel over het PA, dat is tenslotte jou setje als FOH engineer.
                          Niet zo dom doen. Ik heb het over een gewone koptelefoon die je voor pfl gebruikt maar dan een uitvoering met mic eraan welke je via de talkback functie gebruikt. Na 25jaar PA-wereld hoef je me niet te vertellen hoe of wat talkback is!
                          Zelf werk ik met de BeyerDynamics DT109, maar die zit in een duurdere prijsklasse.
                          groetjes
                          Boi
                          groetjes

___
                          Heb de versterkers uitgedaan, maar er ruist nog iets....

Comment

Working...