Ik wil beginnen

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • aap
    • Apr 2005
    • 5

Ik wil beginnen

Yo mensen,

Ik ben een uitermate amateur prutsers bij wie de ICT-sektor 'm de neus uit komt. Ik wi graag de audio-engineering kant op gaan. Denk aan geluid in de studio en in zalen. Mijn vraag aan jullie. Hoe kan ik het beste beginnen? Zelfstudie? Cursus? Als vrijwilliger meelopen? Opleiding? En hoe zijn jullie allen begonnen?

Groeten uit Eindhoven,

Marvin "de @.@.P"
  • Boi
    • Apr 2004
    • 541

Ik ben ooit begonnen als roadie( een jaar of 25 terug)bij een toepasselijk bedrijf, nl Roadies PA van Ed Booter en daar heb ik in de loop der jaren zeer veel van geleerd, en van het een kwam zeer snel het ander, monitor mix en later zaalmix en dan na 25jaar mag je voorzichtig jezelf geluidstechnicus voor live muziek noemen.
    Er zijn opleidingen tegenwoordig en daar kan je in ieder geval de apparatuur leren kennen in theorie en in een stukje praktijk maar begin eerst maar eens als hulpje bij kleine optredens en festivals en kijk dan eens verder.
    succes
    Boi
    groetjes

___
    Heb de versterkers uitgedaan, maar er ruist nog iets....

Comment

• aap
      • Apr 2005
      • 5

Thnx voor de reactie. Nu nog bedenken hoe ik mezelf al die tijd ga onderhouden dan. Met m'n muziek alleen verdien ik niet genoeg...

Comment

• Boi
        • Apr 2004
        • 541

Bijna niemand die geen vaste plek heeft kan er van leven(behalve die knaapjes die nog thuis wonen en het als betaalde hobbie kunnen doen), altijd een baan erbij houden, al is het maar voor je ziekenfonds e.d.
        groetjes
        Boi
        groetjes

___

Comment

• Upgrading your system
          • May 2003
          • 1684

lijkt me niet echt een probleem, de eerste fulltime roadiebaan moet ik nog tegenkomen.. (zijn er natuurlijk wel, maar ik denk niet zoals jij die zoekt.