Muziek keuze

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Ari
    • Apr 2005
    • 7

Muziek keuze

Ben nog niet zo heel lang aan het draaien.
    Krijg wel steeds meer opdrachten zonder reclame te maken,dus dat is wel leuk.Nu ben ik gevraagd om te draaien op een feest van een jong stel (ipv trouwen geven ze een feest),maar die houden absoluut niet van foxtrot-muziek en oude disco.
    Kan toch niet de hele avond skihut draaien ?!
    Vraag aan jullie met meer ervaring: []
    Iemand die advies kan geven ??
  • sis
    • Jul 2003
    • 3305

Vraag eens waar ze wel van houden !
    sis
    Fulltime freelance muzikant, producer , componist.

Comment

• Ari
      • Apr 2005
      • 7

Skihut en Wolter Kroes houden ze wel van.

Comment

• DjFx
        • May 2004
        • 307

Als ik zo vluchtig lees,
        Top40, en (nieuwe) popmuz. en al dat gedoe, ik weet nie hoe jong het publiek is maar misschien ook nog beetje trance? En natuurlijk dit lkkr afwisselen met (apress)skihut [:P]
        Succes,

Comment

• Speakertje
          • Mar 2005
          • 462

Kwestie van je publiek aanvoelen. In het begin van de avond draai je een beetje van alles wat tot je op een gegeven moment door heb wat ze leuk vinden. En dan is het een kwastie om die trand door te zetten en de mensen dus zoveel mogelijk op de dansvloer te houden.

Aan de leeftijd van het publiek kan je vaak al raden wat ze leuk vinden. En als het een specifiek feest voor iemand is, bv bruidloft, dan is het verstandig om vantevoren de avond ff door te spreken, dan weet jij ook waar je aan toe ben en waar je rekening mee moet houden.

Onthoud een ding je ben er voor de gasten en degene die het feest geeft, dus draai wat zei leuk vinden en niet wat jij leuk vind. Als je dit een beetje in de gaten houd dan heb je gegarandeerd een goeie avond.
          M.v.g. Sander
          Heeft nu EV, CP2200 en ZX1. Dateq en Denon
          Nieuw SB122 en Dynacord S1200

Comment

• gaffer
            • Nov 2004
            • 118

Klassiekers zoals meatloaf en jive bunny,celebration,think van aretha franklin enz. werken altijd en overal1!!
            Ik zou hier wel mee wachten tot ze goed in de olie zijn maar daarna kan het allemaal!!

Succes Greetz Gaffer.

Comment

• Drive inn tnt
              • Sep 2003
              • 1082

Dat is toch niet zo moeilijk. Skihut, top 40, dance classics, als het maar knalt waarscheinlijk. Als ik niet weet wat ze willen horen (omdat ik dat niet van te voren weet of het is gewoon een feest) dan probeer ik meestal wat. Meestal is het toch voornamelijk de bekende nummers en hier en daar wat rock nummertjes of trance.
              Vette boksuh meneer

[FONT=Verdana]Licht is sneller dan geluid, daarom zien veel mensen er intelligent uit, tot je hen hoort spreken.[/FONT]

Comment

• sis
                • Jul 2003
                • 3305

Jongens jullie zijn allemaal mis
                Je mag de beste DJ zijn van de wereld, als het publiek dit niet smaakt ben je de lul !!!!
                Zoals ik al zei na mijn 25 jaar ervaring : vraag gewoon wat ze willen en niet willen, héééééééél simpel !!!
                Kunnen zei daar niet op antwoorden, gewoon het feest niet doen []
                Want dan sta je ten allertijden voor l*l !!
                Snappie
                sis

Comment

• DJ Crazy Sound
                  • Jan 2005
                  • 63

Ski-hut doet het op de meeste feestjes goed Maar natuurlijk niet alleen maar

Comment

• Speakertje
                    • Mar 2005
                    • 462

citaat:Geplaatst door Speakertje
                    En als het een specifiek feest voor iemand is, bv bruidloft, dan is het verstandig om vantevoren de avond ff door te spreken, dan weet jij ook waar je aan toe ben en waar je rekening mee moet houden.
                    Zat ik toch redelijk in de richting sis

Met doorspreken bedoel ik dus wat sis zei: wat willen ze WEL en wat NIET. Heb eens een bruidloft gedaan en bij het door spreken kwam dus iets heel anders naar voren, ze wilden precies wat ik dacht dat ze niet wilden (waren bekende).

2sis: Ik sta nooit voor l*l, ik sta erachter.[][)]
                    M.v.g. Sander

Comment

• sis
                      • Jul 2003
                      • 3305

citaat:Geplaatst door DJ Crazy Sound

Ski-hut doet het op de meeste feestjes goed Maar natuurlijk niet alleen maar
                      Jij moet nog veel leren en speakertje heeft het bij het rechte eind
                      sis

Comment

• jens
                        • Aug 2004
                        • 1066

met bruiloften vraag ik altijd of ze een lijst met nummers willen maken...van de nummers die ze echt willen horen.....of ik vraag of ze een verzamel cd er van branden...Aangezien iedereen toch een brander heeft.....ik zeg niet dat ik dan alles ervan zal draaien maar je heb wel een idee van wat ze willen horen....om die nummers heen verzinnen we wel weer iets....ach je moet gewoon vanalles wat uit gaan proberen.....ik moet wel zeggen dat ik ook wel is feesten heb gehad waarvan ik dacht wat een ballen feest ...niet gedanst en niks en dan kwamen ze naar je toe en dan kreeg je een mooie fooi want iedereen had het naar ze zin.....ach je weet het toch nooit hoe het loopt

Comment

• Speakertje
                          • Mar 2005
                          • 462

Nee dat weet je zeker niet. Eens een keer gehad dat het jaren 70, 80 moest zijn. Kom je daar willen ze top-40[xx(] Het is dus vaak de organisatie die ons een kromme rug bezorgt, omdat we "voor de zekerheid" al die cd koffers maar weer heen en weer sjouwen!![V]

2 jens: Ooit deden wij dat ook, mochten ze cd's geven met nummers die ze graag wilde horen, nou snel mee gestopt omdat de helft oversloeg, een kwart grof taal gebruik bevatte en dat andere deel niet in het muziek "plaatje" paste van de rest van de avond.
                          M.v.g. Sander

Comment

• Drive inn tnt
                            • Sep 2003
                            • 1082

Ik begin er tegenwoordig niet meer aan. De mensen mogen een lijstje maken met nummers die ze sowieso willen horen en de rest doe ik zelf wel. Ik heb ooit een showtje gedaan waar de jarige zelf bijna alle nummers had opgeschreven. Ik draaide een paar nummertjes van die lijst en niemand vond het leuk (ze kwamen zelfs vragen of het zachter kon) toen begon ik zelf wat nummertjes te draaien. Iedereen dansen en het was gezellig. Dit soort dingen heb ik al heel vaak mee gemaakt. Kortom: er is geen touw aan vast te knopen. Iedereen heeft een andere muziek voorkeur. Top40 en apres ski en wat leuke jaren 80 nummertjes doen het over het algemeen overal wel. Ik draai meestal aan het begin van alles om een beetje te kijken wat het publiek leuk vind. Maar ik begin nooit met apres ski. Dat is voor later op de avond.
                            Vette boksuh meneer

[FONT=Verdana]Licht is sneller dan geluid, daarom zien veel mensen er intelligent uit, tot je hen hoort spreken.[/FONT]

Comment

• Ari
                              • Apr 2005
                              • 7

Wat een reacties,leuk om te lezen hoe het bij een ieder er aan toe gaat.En heel veel overeenkomsten,die ik ook herken.De mensen die jou inhuren en vertellen wat voor muziek er gedraaid moet worden,en dat dan later blijkt dat de andere gasten heel wat anders willen.

Comment

Working...