schuko ansluiting

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • pluzz
    • Aug 2004
    • 72

schuko ansluiting

ok ik ben dus een beetje aan het rond snuffelen voor een mooie dimmer pack en met mijn budget wat niet hoog is helaas, ben k toch erg gericht op de prijs.

dus nu mijn vraag wtf is eensucko aansluiting en wat kan ik er mee?
    en wat is het groote verschil met de Bulgin aansluiting.
    (ik zat er aan te denken om deze dan an te schaffen

)
    mijn budget is 300 euro max ik kan er absoluut niet overheen!
    en het id was dat ik het leifst er een stuk onder zou gaan zitten omdat ik dan mischien nog een parretje kan aanschaffen :P

mijn 2e optie was trouwens

en dan nog een bulgin kabel er bij en dan zit ik wel aan de 300 helaas :S
    je hebt 2 soorten vrouwen degene die hun neus voor je ophalen, en degene die niet eens de moeite doen om hun neus voor je op te halen
  • daantje
    • Aug 2004
    • 265

http://www.shop.licht-geluid.nl/detail.aspx?ID=494 das een shuko.
    het verschil met een bulg-in is dat hij steviger vast zit volgens mij. maar shuko's zijn recenter op de markt verkrijgbaar. hij kan dus wel op de bovenste dimmerpack/looplichtcontroller.
    succes
    grtz daniƫl
    can you feel the light [:)]

Comment

• ronny
      • Dec 2002
      • 2138

was dat nu voor schele zever. een shuko is gewoon een stopcontact waar je ook een normale stekker in kan steken. een bulgin aansluiting is een aansluiting voor de connector van een multikabel. die connector noemt dus bulgin en bevat in feite meerdere aansluitingen, waardoor dat je maar 1 connector met je controller moet verbinden en niet 4 of meer shuko's... tis dus een manier van werken, waarbij de multikabel manier stukken sneller werkt natuurlijk, maar dat is afwegen wat jij wil... sneller werken kost meer geld...

mvg
      ronny
      niet zagen, gewoon doen!

Comment

• Banned
        Banned
        • Dec 2003
        • 951

Chuckoo is een losse stekkern en een bulginh is een stekker voor meerdere aansluitingen.

Het voordeel is dat je met bulging maar een dikke kabel hebt met alle draden erin.

met chucko heb allemaal losse kabels lopen ( geeft wel een rommelig zicht )

Comment

• Q-lighting
          • Dec 2004
          • 68

het enige waarvoor een shuko goed kan zijn is voor als jeen vaste installatie hebt, en dan je lampen wilt gaan patchen. maar dat is vast jouw bedoeling niet.
          mijn tip, neem bulgin daar moet je dan nog wel een apart "stekker" blok voor kopen(rond de 70 euro) maar het ziet er wel een stuk mooier uit.
          i do it my way:p

Comment

• pluzz
            • Aug 2004
            • 72

aha zo zit dat dus, en wat houd dit dan in?
            6 pin Ilme multiconnector
            die ronde aansluitng die bijvoorbeeld

daar achterop zit?

en nog 1 dingetje
            waarom is deze

dan zo veel goedkoper dan

terwijl volgens het verhaaltje het dus dezelfde moeten zijn (qua aansluitingen)

je hebt 2 soorten vrouwen degene die hun neus voor je ophalen, en degene die niet eens de moeite doen om hun neus voor je op te halen

Comment

• Dikke Foaf
              • May 2003
              • 618

Bulgin is vrij grote rommel. De stekker zit veel te los waardoor slecht contact kan ontstaan. De soldeerversie, daar smelten de pinnen scheef door het solderen, waardoor je ofwel slecht contact krijgt, ofwel krijg je de stekker niet meer ingestoken.
              Bulgin wordt gezien als de budget-rommel van de multiconnectors.

Dimmers, neem dan
              - Shucko/CEE
              - Harting
              - Socapex
              Waarbij de shucko niet kan vergrendeld worden.

Comment

• Poelmans
                • Feb 2004
                • 804

Het hangt er natuurlijk vanaf wat ge ermee wilt doen, maar als het gewoon voor 4- of 6-bars is, neem dan gewoon van die dimpack-bars met DMX-in/out. Geen geklongel meer met van die hartings die bij het op en afbouwen toch maar tegen je scheenbenen aanknallen...

Comment

• pluzz
                  • Aug 2004
                  • 72

:P
                  hehe maar mijn budget is laag helaas dus t-bars met dmx kan k niet aanschaffen tis alleen voor wat home made licht bakken op verjaardagfeestjes enz..
                  maar omdat mijn boxen de geluidscencortjes die in die standaard disco lampjes zitten opblaast dacht ik dat het wel een keer tijd was voor eentje die via de rec out van me mengpaneel kon worden aangestuurd en dat is er dus een van die!

dus vandaar de vraag

Comment

• Poelmans
                    • Feb 2004
                    • 804

boxen die geluids-sensors opblazen? Sterk... Maarja, wie weet...

Wat ik wel kan zeggen is dat die DMX baren ook standalone kunnen lopen, oa op geluid, en die doen dat vrij goed. Je kan trouwens als je meerdere van die parbaren hebt de eerste in master zetten op geluid, en de volgenden gewoon op DMX en met een DMX kabeltje aan de eerste hangen: dan flikkeren ze ook simultaan. Ik heb ook nog nooit een microfoon stuk zien gaan van zo een ding.

Verschiet ook niet van wat een harting-stekker + multiaderige stroomkabel en bijhorende 4bars met hartingaansluiting en dergelijke kosten. Dus uiteindelijk zijn DMX baren ook niet zo een vreselijk dure oplossing.

Comment

• pluzz
                      • Aug 2004
                      • 72

heb je mischien een mooie link waarop ik z'n bar kan vinden?
                      dan ga ik dat wel overwegen want het lijkt mij inderdaad wel de moeite waard om er even naar te kijken,

verder die disco lichtjes zijn op die manier opgeblazen dat ze hoe gevoelig je ze ook zet altijd constand blijven branden. ik denk dat ze dus niet zijn gemaakt voor op echte feesten :P

Comment

• sparky
                        • Apr 2002
                        • 2104

Chuckoos baren en cencors!!!???!!!???

C'mon people!!!

Hier in de webshop zijn ze vast te vinden, die grote muziekwinkel in rotterdam heeft ze ook.
                        Here today - Gone tomorrow <<<>>> gekte is een uitzondering bij individuen maar een regel bij groepen.

Comment

• Poelmans
                          • Feb 2004
                          • 804

Onder het motto 'we zijn veel te goed voor deze wereld' heb ik maar ff het betreffende produkt gezocht

Merken zoals Botex, GLP, Showtec en dergelijke hebben knal hetzelfde produkt in huis, de url hierboven is van Botex.

bedoel je trouwens met dat disco-dingetje zo een 3-kanaals lichtorgel met ene lamp voor laag, mid en hoog? Ja idd, die zijn zoals je gemerkt hebt niet drive-inn bestendig

Comment

• pluzz
                            • Aug 2004
                            • 72

ja die kanaals dingetjes inderdaad :P
                            tis zo jammer als je weer een nieuwe moet kopen enzo

maar ehh onder het mom low budget is de volgende combinatie een uitkomst?

of

tis namelijk niet dat ik op echte groote feesten wil draaien of mezelf laten betalen oid..
                            t zijn meestal feestjes tot 80 man max.

als er iemand is met een ander lowbudget id sugesties zijn welkom!

Comment

• ronny
                              • Dec 2002
                              • 2138

citaat:tis namelijk niet dat ik op echte groote feesten wil draaien of mezelf laten betalen oid..
                              t zijn meestal feestjes tot 80 man max.

als er iemand is met een ander lowbudget id sugesties zijn welkom!
                              das allemaal heel leuk enzo he, maar waar ben je mee bezig denk je? je wilt wat en het mag niets kosten, maar je verdiend er ook niets mee. Waarom dan van die investeringen? voor op je kamer, voor de lol, omdat het stoer is?

goedkoop is het volgende: neem een aantal verlengkabels( liefst oranje, wit of geel als het maar opvalt[B)]) en tape die samen tot 1 kabel. onder steek je die in allemaal aparte stekkerdoosjes met schakelaar. bovenin steek je je aparaten erin. vervlogens vraag je je neefje, nichtje, chineese vrijwilliger om willekeurig die schakelaartjes aan en uit te zetten. voila je hebt een show

jaja weer serieus negatief bezig, maar snap het niet goed meer hoor. Je wilt wat, het mag weer niks kosten en uiteindelijk brengt het ook niets op[xx(] Die logica snap ik niet, maar ze mag altijd verduidelijkt worden...

mvg
                              ronny
                              niet zagen, gewoon doen!

Comment

Working...