Impedantievraag JAMO D365.....

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Ralphies
    • Apr 2005
    • 8

Impedantievraag JAMO D365.....

Hallo allemaal!
    Ik heb een vraag, op de Jamo-d365 staat impedance 4-8ohm.
    Vaag, is de D365 een 4ohm of 6 ohm of 8ohm speaker???
    Ik heb namelijk 2 gebrugde eindversterkers die ENKEL een 8ohm speaker per versterker mogen hebben,
    als ik op een gebrugde NAD-versterker een 4ohm luidsprekerbox aansluit is het game over voor mijn versterker.

Dus vandaar dat ik wil weten wat de impedantie exact is van de Jamo d365. Weet iemand dit??
  • Boi
    • Apr 2004
    • 541

Dit houdt in dat er 4 tot 8 ohm aangeleverd kan worden.
    groetjes

___
    Heb de versterkers uitgedaan, maar er ruist nog iets....

Comment

• Wout Laenen
      • Sep 2000
      • 102

Volgens mij had ik deze vraag in het verleden al eens gesteld (ik had vroeger dezelfde Jamo's).

Toen schreef Ward op dit forum:
      citaatat houdt dus in dat dat die box, zoals vaker met goedkopere boxen, niet goed vlak gefilterd en aangepast is. Dat houdt weer in dat je bij verschillende frequenties verschillende belastingen aan je versterker hebt. bv bij 100Hz is ie 4 ohm en bij 10000hz 8 ohm. Ik hoop dat dit duidelijk is.
      De impedantie karakteristiek (f)Z is dan een golvend lijntje tussen 4 en 8 ohm.
      Lijkt me dus niet zo een goed idee om die versterkers met 4 Ohm te belasten. Waarvoor wil je de speakers juist gebruiken?
      mvg

WL

Comment

• goldsound
        • Jan 2003
        • 429

De Jamo D365 is ook een semi-pro box die meer richting hifi dan naar PA reikt.
        In de hifiwereld is het normaal bij heel veel boxen dat de impendantie 4 - 8 ohm is.
        Zoek en gij zult vinden, vindt gij niet dan is het zoek

Comment

• Wout Laenen
          • Sep 2000
          • 102

citaat:Geplaatst door goldsound

De Jamo D365 is ook een semi-pro box die meer richting hifi dan naar PA reikt.
          In de hifiwereld is het normaal bij heel veel boxen dat de impendantie 4 - 8 ohm is.
          Ja inderdaad, het is en blijft voornamelijk een hifispeaker. Toch hoeft een D-365 niet onder te doen voor de gemiddelde lowbudget speaker.
          Vroeger zette ik op zo'n Jamo een amp van 400 watt RMS per kant aan 4 Ohm en dat ging perfect (Speakers zijn +/- 200 watt RMS)
          mvg

WL

Comment

• Ralphies
            • Apr 2005
            • 8

Hoi benk weer!
            Heb Jamo gebeld en deze hebben even gesnuffeld en de Jamo D365 blijkt inderdaad zoals bijna elke box geen specifieke vaste impedantie te hebben maar ik moet ze als 8ohm beschouwen, heb elke D365 aan een Nad c270 gekoppeld (gebrugd levert deze 300 watt rms aan 8ohm).
            In instructieboekje van mijn Nad stond: let op in gebrugde toestand geen 4ohm-speaker aan versterker hangen.
            Vandaar dat ik graag de impedantie wou weten, heb ze aan mijn Nadjes gehangen en de Jamo's spelen goed. Een nadc160 met twee monobakken als resultaat, ja die Jamo's zijn best leuk (als ik naar de high end-dealer ga zal hij me uitlachen maar ik vind het een redelijk leuk geluid!!).

Nog een vraag, want die kasten zijn dun poeierhout, weet iemand toevallig de Thiele-Small parameters van die 15inch jamo-woofer uit de D365?? Dan kan ik zelf een mooi optimaal mdf-kastje berekenen (en er ook met andere midden- en hoogtoner experimenteren).
            Ik heb gemeten dat de kast ong. intern 80 liter is, maar dat hoeft niet de optimale hoeveelheid te zijn vandaar dat ik de t/s-parameters wil weten.

Groetjes.

Comment

• Boi
              • Apr 2004
              • 541

Waarom niet gelijk even bij Jamo na gevraagd?

groetjes
              Boi
              groetjes

___
              Heb de versterkers uitgedaan, maar er ruist nog iets....

Comment

• Ralphies
                • Apr 2005
                • 8

Haha klopt, het was toen zaterdag 17uur toen ik ze had en jamo was al dicht. En ja, dan kriebelt het om ze toch op mijn stereo te horen en maandag waren ze pas weer open.
                Had nog zojuist nagevraagd voor de t/s-parameters bij Jamo maar deze mogen ze helaas niet verstrekken, jammer anders kon ik een optimaal afgestemde mdf-kast bouwen.

Comment

• Gast1401081
                  • Mar 2001
                  • 7999

jammer van die NAD's, die zijn toch echt voor heel andere doeleinden bedoeld.

Van de andere kant : je kunt natuurlijk eerst een tijdje zachtjes spelen.

Comment

• Ralphies
                    • Apr 2005
                    • 8

haha hoezo jammer van die Nads die voor andere doeleinden gebruikt worden.
                    Ach een versterker is een versterker en er is geen specifiek doel van een nad, wel voor een krell (qua prijsaanschaf)maar een nad is niet "te goed/te hoog" voor een jamo. Die nads leveren per gemak in mono config. 2x300watt rms aan 8 ohm gebrugd en het piekvermogen is helemaal eng hoog.
                    Ik heb de jamo's voor dance op de nads op speakerpaar B en mijn belgische Link-luidsprekers (helaas vrij onbekende handgebouwde highend speakers)op speakerpaar A.
                    Dus voor elke muziekstijl kan ik kiezen uit 2 uiteenlopende luidsprekerparen op de Nad's.

Comment

Working...