Lichtsturing keuze

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Dj M Square
    • Apr 2005
    • 3

Lichtsturing keuze

Ik had een vraagje over de keuze voor een lichtcontroller. Ik hoop dat ik deze hier goed heb geplaatst.

Ik heb een tijdje geleden 4 par 56 spots gekocht voor onze drive in. Sinsdien ben ik op zoek naar een goeie lichtcontroller voor deze lampen. Maar mede dankzij mijn kleine budget ben ik daar nog niet in geslaagd. Ik wil gewoon een simpele lichtcontroller waar je zelf een beetje inspraak hebt (dus niet een of ander kastje wat je aan je statief hangt). Zoals ik al eerder zei heb ik niet zo'n groot budget (tussen de 50 en 75 euro). Dus als iemand een goede suggestie heeft of als iemand nog een simpele lichtcontroller heeft staan hoor ik het graag. Ook als iemand een schema heeft om zelf zo'n controller te bouwen houd ik me aanbevolen. Als het werkt en voorlopig blijft werken is het goed (tweedehands is geen probleem). Ik ben benieuwd naar jullie reacties.

Alvast heel erg bedankt,
    Maarten
  • Drive inn tnt
    • Sep 2003
    • 1082

Waarom spaar je niet even door en koop je zoiets: http://www.shop.licht-geluid.nl/detail.aspx?ID=153 ??
    En "zo'n ding dat je aan je statief hangt" is niks mis mee. Daar zitten stand alone functies op. Je kan die eventueel later ook DMX aansturen.
    Nieuw gaat het erg lastig worden voor dat budget. Waar je 2dehands moet halen weet je zelf denk ik ook wel.
    Je kan beter even door sparen en in 1 keer goed kopen dan 2 keer uitgeven aan rommel. Ben je tenslotte nog steeds duurder uit.
    Vette boksuh meneer

[FONT=Verdana]Licht is sneller dan geluid, daarom zien veel mensen er intelligent uit, tot je hen hoort spreken.[/FONT]

Comment

• discover
      • Feb 2005
      • 108

hij heeft niet zo'n GROOT budget

Comment

• Q-lighting
        • Dec 2004
        • 68

2e hands? misschien is dat een optie[:I] zo kom ik aan al mn spullentjes
        i do it my way:p

Comment

• BAJ productions
          • Jul 2003
          • 587

beginnen met gewone schakelaars (wissel schakelaar) zo dat je ze ook per twee zachtjes aan kan zetten.

groetjes,
          Bas

Comment

• pluzz
            • Aug 2004
            • 72

k ik zal meteen even aansluiten in de categorie :P
            maar ik vroeg mij af wat het verschil is tussen

en

ik wil namelijk deze lichtsturing kopen maar ja de 2e is wel net fn goed koper dus vraag ik mij af wat nou het groote verschil is!
            je hebt 2 soorten vrouwen degene die hun neus voor je ophalen, en degene die niet eens de moeite doen om hun neus voor je op te halen

Comment

• Mathijs
              Moderator
              • Aug 2002
              • 1353

De Botex heeft schucko uitgangen.
              De Showtec heeft 6 pin multi uitgangen.

Comment

• Bastisito
                • Sep 2004
                • 185

Showtec heeft ook multipins uitgangen hoor. Verder is het enige verschil het kleurtje [:P]
                Meneer, waar is dat ene knopje nou precies voor?

Comment

• pluzz
                  • Aug 2004
                  • 72

als ik goed kijk zie ik namelijk op de blauwe om het zo maar te noemen extra aansluitingen aan de linker kant
                  of is dat gewoon omdat je dat bij die ene beter ziet?
                  je hebt 2 soorten vrouwen degene die hun neus voor je ophalen, en degene die niet eens de moeite doen om hun neus voor je op te halen

Comment

• Drive inn tnt
                    • Sep 2003
                    • 1082

Ze zijn exact het zelfde alleen zit er bij de eerste ook midi en geloof DMX op maar dat weet ik niet zeker. Zit wel een XLR op alleen staat niks over in de beschrijving.
                    Vette boksuh meneer

[FONT=Verdana]Licht is sneller dan geluid, daarom zien veel mensen er intelligent uit, tot je hen hoort spreken.[/FONT]

Comment

• Boi
                      • Apr 2004
                      • 541

De beide dimmer packs zijn qua uitgangen en dim /chaser funties het zelfde. Botex is een iets goedkoper merk en heeft als extra een ingebouwde mic voor lichtorgel effect.
                      groetjes
                      Boi
                      groetjes

___
                      Heb de versterkers uitgedaan, maar er ruist nog iets....

Comment

• deejayke
                        • Mar 2005
                        • 77

@ dj m square, hangt er natuurlijk vanaf wat je wilt dat je lampen gaan doen geef maar wat voorbeelden dan kunen we eens denke ik heb mn eiegen lichtsturing gebouwd zelfs mn dmx controllers zijn selfmade grtzzz
                        blijven vragen :P dan komt ge der wel :P

Comment

• Dj M Square
                          • Apr 2005
                          • 3

Ik wil mijn lampen gewoon een aantal verschillende programma's enzo laten doorlopen. Aangezien een losse tafel te duur is wil ik nu ook best een kastje dat ik in m'n statief hang maar dan moet ik wel een beetje inspraak hebben (bijv: dat ik verschillende programma's kan kiezen en dat ik ze kan laten knipperen ofzo) Zelfbouw lijkt me ook heel handig dus als iemand een idee heeft?

Alvast heel erg bedankt,
                          Maarten

Comment

• djbirdie
                            • Oct 2002
                            • 509

Waarom niet gewoon een Show bar

deze kun je stand-alone gebruiken en later altijd nog op een dmx tafel aansluiten.
                            grtz, Niels

Het is de kunst om van geluidsoverlast een buurtfeest te maken!

Comment

Working...