Monitor aansluiten

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Decibel
    • Mar 2005
    • 28

Monitor aansluiten

Ik heb een vraagje ,waar een monitor aan te sluiten.Ik draai af en toe op een feestje van ongeveer 100 personen.
    Ben in het bezit van E.V. Gladiator set met een E.V. CP 2200 versterker.En een eurorack Behringer meng-paneel.Nu heb ik nog een oudere set luidsprekers van Wharfdale en een labgruppen 1300 versterker die ik niet meer gebruik.
    Eén van die wharfdale speakers wil ik als monitor gebruiken achter mij. Hoe en waar kan ik die aansluiten(uitgang mengpaneel) en is deze luidspreker wel als monitor te gebruiken ??
  • daantje
    • Aug 2004
    • 265

het is wel van belang dat je ff zegt welke eurorack je hebt. dat is nog al een verschil. heb je een grote met meerdere aux sends geen enkel probleem maar dit moet wel ff gemeld worden.
    grtz daniel
    can you feel the light [:)]

Comment

• Decibel
      • Mar 2005
      • 28

Het is een Behringer MX 1804 X
      (14 Channel mic./line mixer)

Comment

• mr_dick
        • Mar 2005
        • 28

sluit de bootuitgang van je mixer aan op je monitor.
        wanneer het hier over een passief type gat uiteraard via een versterker

Comment

• Decibel
          • Mar 2005
          • 28

O.K. Ben misschien wat lomp,maar wat bedoel je precies met bootuitgang.Kan misschien wat plaatjes aan elkaar draaien,maar van sommige knopjes op het paneel heb ik geen idee of ze ingedrukt moeten zijn of niet [?]
          Welke uitgang precies komt nou de tweede versterker ?[?][?]
          En als ik het goed heb komt die ene wharfdale die ik dan als monitor kan gebruiken aan die vesterker.En die kan ik dan met welke schuif regelen?[?]

Comment

• sparky
            • Apr 2002
            • 2104

"Booth" als in "DJ-booth" (het hokje voor de DJ, ook al staat een DJ tegenwoordig vaak op een podium achter een tafel, wordt het vaak nog steeds de booth genoemd) oftewel een monitoruitgang parallel aan de master met een eigen niveauregeling. Deze kom je op alle DJ-mixers tegen, maar wordt lang niet overal zo genoemd, "monitor" komt een stuk vaker voor.

Natuurlijk zul jij geen van beiden tegen gaan komen op jouw mixer, het is dan ook geen DJ-mixer (als je er regelmatig mee draait zul je dat ook snel gaan merken, simpelweg doordat de boel naar de kleute gaat)

Wat Daantje zegt: Auxileries gebruiken voor dit doel, dat werkt, deze moeten dan wel post-fader geschakeld zijn!

Ik krijg op het moment weinig info over die mixer want de Behringersite is in onderhoud, maar de mixer heeft outputs genoemd "alt 3-4" deze zouden bruikbaar kunnen zijn. Ik heb het ook wel eens gebruikt, maar herinner me niet meer of het mainsignaal nu naar de main-outs en deze alternative outs tegelijk gerout kon worden.

Als je wilt weten hoe je dat dan precies aansluit: Niet om lullig te zijn, lees de handleiding, die zou duidelijk genoeg moeten zijn, ook als beginnend bent, gewoon proberen.
            Here today - Gone tomorrow <<<>>> gekte is een uitzondering bij individuen maar een regel bij groepen.

Comment

• mr_dick
              • Mar 2005
              • 28

sparky heeft helemaal gelijk! had misschien een hoop verwarring kunnen voorkomen door de meer gebruikte term monitor uitgang te gebruiken of eerst beter te kijken welke mixer jij hebt. ben er ontercht van uitgegaan toen jij het over draaien had dat je dan ook wel een dj model mixer zou gebruiken. Excusus hiervoor
              site van behringer is ondertussen weer toegankelijk dus hoer zou je naast je gebruikers handlijding alle informatie moeten kunnen vinden.
              Via een aux uitgang je monitor aansluiten is in dit geval waarschijnlijk het makkelijkst.

@ decibel: lompe vragen bestaan niet; wel lompe antwoorden

Comment

• Decibel
                • Mar 2005
                • 28

Ik ga het deze week eens allemaal uitproberen.
                Misschien is het allemaal niet zo ingwikkeld als ik altijd denk.
                Bedankt voor jullie reacties.

Comment

• Boi
                  • Apr 2004
                  • 541

Als het goed is heb je Main out(L/R)en een 2de set master out L/R of de rec out maar als je het geluid apart wilt regelen kun je gewoon aux 1 gebruiken, ik weet niet welke wharfedale je hebt maar is de Lab1300 niet iets te zwaar voor deze speaker? Afhankelijk van wat je wilt monitoren kan je daar je setje wel voor gebruiken.
                  groetjes

___
                  Heb de versterkers uitgedaan, maar er ruist nog iets....

Comment

• Radar
                    Moderator
                    • Jul 2002
                    • 890

Op de mx 1804 heb je een "ctrl room" uitgang, reuze handig als monitor uitgang.
                    Wat je ook nog kunt proberen is de "alt 3-4" maar of dat werkt kan ik zo niet
                    opmaken uit de handleiding.( Die natuurlijk weer in perfect nederlands is)
                    Ik doe niet aan bijgeloof.
                    Dat brengt ongeluk.

Comment

• sparky
                      • Apr 2002
                      • 2104

Het lijkt me dat de Cr-out parallel is aan de koptelefoonuitgang, welke waarschijnlijk wel in gebruik zal zijn als voorluistering....
                      Here today - Gone tomorrow <<<>>> gekte is een uitzondering bij individuen maar een regel bij groepen.

Comment

• Decibel
                        • Mar 2005
                        • 28

Het zijn de wharfdale Pro model No.Lix-12
                        Deze heb ik (4 stuks )altijd aangesloten gehad op deze vesterker.
                        Alt3-4 heb ik al meer gehoord.
                        Er zit ook een aparte schuif op van alt 3-4.
                        En knopjes boven elke schuif met alt 3-4,dus ik denk dat ik deze moet gaan gebruiken.

Comment

Working...