Wie geeft deze ouwe DJ een begrijpelijk advies?

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • DJ Hitmeester Fons
    • Apr 2004
    • 5

Wie geeft deze ouwe DJ een begrijpelijk advies?

[8D]Ha allemaal,
    Allereerst: ik ben een redelijke newbie als ik dit zo lees.
    Ik heb een drive in disco, kijk maar op www.dj-fons.nl
    Ik wil mijn licht-gedoe upgraden naar iets dat er strak uitziet en makkelijk te vervoeren en op te ztten is, maar het moet ook simpel te bedienen zijn (ik ben in mijn eentje en muziek is voor mij, sorry heren LJ's, het belangrijkst).
    Nu heb ik de volgende dingen: 2 x 4 par 56 spots met 2 dimmpacks op een mingle lightjockey. In het midden van de T bar schroef ik op iedere mast een mushroom, danwel Derby.
    Ik heb verder een stroboscoop, een bellenblaasmachine en een zwaailicht.
    Suggesties, anyone?
    Oh ja: mijn geluidsapparatuur is inmiddels ook verbeterd, maar de site dient nog te worden aangepast.
  • Poelmans
    • Feb 2004
    • 806

mankeert er geen fogger in je gear? Mag je natuurlijk niet mee overdrijven maar dan komen de beams van je lampen beter uit.

Verder zou ik gaan voor enkele scannertjes (4 ofzo) of movingheads (alhoewel ik vermoed dat je 1 truss hangt juist voor of achter je, dus een MH is niet echt nodig op die plaats). Die programmeer je dan met een scanmaster van showtec, zodat je tijdens de fuif gewoon het nummertje van het programma en de juiste snelheid + fade time moet selecteren.

Voordeel van scanners of ander intelligent licht tov mushrooms ed is dat ze niet vervelen. Je kan eindeloos programmatjes aanmaken, terwijl een mushroom aan of uit is... Maar je zal er bij je thuis dus wel wat tijd in moeten steken om enkele mooie programmatjes te verzinnen

Comment

• axs
      Moderator
      • Jun 2002
      • 2687

Hierover bestaan al zoveel topics, dat het openen van een nieuw topic beetje verloren moeite is.
      Neem die topics even door en je komt vanzelf te weten wat leuk is om aan te schaffen en wat je prioriteit kan geven.

Slotje door modje
      If its true that we learn from our mistakes, some of us are working on getting one GREAT education!

Comment

Working...