Dj mixen

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • TJPROMO
    • Dec 2004
    • 13

Dj mixen

Ik ben benjamin ik ben van plan om een plan te maken hoe ik et best
    Dj kan worden en mijn jaar is trouwens 13
    mijn buget is ongeveer 500,- dit zou ik willen halen

P-A 250 watt continu
    versterker 860 max
    monacor mpx 7700sev

is dit goed?
    hoe zou ik et best Dj kunnen worden en hoe moet je mixen en zo
    ik begrijp niej veel van dat moejlijke
    ik zou een intrukteur nodig hebben of zo

Benjamin Been
  • Dj Nvie
    • Dec 2004
    • 155

citaatj kan worden en mijn jaar is trouwens 13
    ik ook ben alleen al 2 jaar bezig []
    citaat:P-A 250 watt continu
    versterker 860 max
    monacor mpx 7700sev
    250watt en een 860 watt versterker is meestal niet zo'n goede combi

wat wil je gaan doen?
    -> wil je gaan draaien in café's e.d.?
    -> wil je thuis blijven oefenen?
    -> iets anders?

in iedergeval zou ik ook voor cd-spelers gaan.
    iets waar ik ook de fout mee in ben gegaan:
    als dj heb je geen 8/7/6/5 of groter kanaals mixer te hebben, een 4 kanaalsmixer is voor een dj zát. begin daarnaast met een dubbele cd speler, ik neem aan dat je nog niet kunt beatmixen e.d., dus heb je ook geen pioneer of technics nodig [8D]

als je wilt leren mixen... neem een cursus (heb ik ook gedaan) en oefen daarnaast véél!
    Hier staat iets, maar het gaat over niets...

Comment

• Dropsen
      • Jan 2004
      • 375

Benni gaat als hij slim is eerst het newbieforum doorlezen, voordat hij nog meer van die zeer moeilijke vragen gaat stellen. Want wat moeten wij nou met: "ik begrijp niej veel van dat moejlijke
      ik zou een intrukteur nodig hebben of zo" [)]

Geef ook geen geld uit als je geen verstand hebt van wat je gaat kopen. Probeer eerst eens wat meer kennis op te doen en stel daarna je vraag nog eens opnieuw in fatsoenlijk leesbaar Nederlands...

Dankje voor de aandacht

(Mod?!)
      Lange tijd werd bier beschouwd als een gezonde vorm van drinkwater...

Comment

• TJPROMO
        • Dec 2004
        • 13

o.k.

ik heb geen 250 watt maar 1000 want ik doeh keer 4
        ene hoe mot ik met cd's gaan playen als ik geen heb?

Comment

• Dropsen
          • Jan 2004
          • 375

Ik (we) blijf niet bezig ...

"ene hoe mot ik met cd's gaan playen als ik geen heb?"
          Heb je geen cd's of geen cdspeler?

Ik denk nog niet dat je klaar bent met het lezen van het newbi-forum, dus tot die tijd hebben deze onzinnige vragen geen zin [)]
          Lange tijd werd bier beschouwd als een gezonde vorm van drinkwater...

Comment

• Dj Nvie
            • Dec 2004
            • 155

als je geen cd's hebt dan... euhm... kopen natuurlijk (je bent een hele tijd bezig met een behoorlijke verzameling opzetten, dan weet je dat)
            of Mp3's... maar die zijn 5 van de 10 keer illegaal... waarom je daar niet mee moet draaien, zie zoekfuctie
            en zet idd de vragen in abn aub. voor de betekenis van abn gebruikt men google ofde dikke van dale

Comment

• jurjen_barel
              • Jun 2003
              • 3148

TJPROMO, maak eerst een plan wat je wilt, voordat je je zorgen gaat maken om het apparatuur. DJ-worden is leuk, maar dat kan op tig manieren (radio DJ, freelance, in een café/disco resident worden, meteen een drive-in show opzetten). Dan moet je ook nog de keuze maken tussen draaien met vinyl en/of cd's...

Lees meer het forum door om inzicht te krijgen in wat 'DJ-en' zoal inhoud. []

Kijk desnoods of er in de buurt al een drive-in show oid is, zodat je een keer mee kan draaien. Hier krijg je een goed beeld van wat er zoal van je verwacht wordt en je kan mss al een keer oefenen met profi spullen.

Uiteindelijk moet je ook wat aan je budget doen, want met 500 euro kun je lang geen complete PA-set kopen (en ik zie op dit moment zelfs nog geen cd-spelers of mixer... wat is die monacor precies?)

Als je tussendoor ook nog even Nederlands leert, hoeven we ook niet een kwartier naar jou berichten te staren om het te kunnen ontcijferen. [)]

Comment

• ralph
                Banned
                • Aug 2000
                • 2649

Nou wil ik geen spelbreker zijn, maar wil ik toch ff voorstellen om op de illigale manier te beginnen...

Je bent vrij handig met computers beste Benjamin, je hebt immers het forum gevonden!
                Ik neem even aan dat je thuis de beschikking hebt over kabel of een ADSL lijn, bel je in via een modem met telefoontikken (bestaat dat nog?) dan mag je nu stoppen met lezen.

Er zijn op het internet een heleboel sites die muziek aanbeiden, als je beetje volgt welke muziek je leuk vind om te gaan draaien en wat volgens jou aan zou slaan bij jouw publiek, dan downloaden dat plaatje!

Zo bouw je alvast je collectie op. Voor een dertienjarige is het niet makkelijk om een baantje te vinden om dure cd's van te gaan kopen.
                Snap ik helemaal, mocht je het sj werk echt leuk gaan vinden, en er een serieuze honny van maken, dan is het wel handig om van te voren in te zien dat je redelijk wat geld uit gaat geven aan cd's of platen of ...wie weet...legale mp3's

hoe je die plaatjes af gaat spelen.....een progje downen warmee je jouw verscillende mp3's kan mixen, etc....iemand die een simpel programma weet voor benjamin?

tot zover wat ik je zou aanraden, kan me voorstellen dat je zegt, wow...das veul info...heb jij ff mazzel, je weekend staat voor de deur en dan kan je mooi ff het startersforum doorlezen, staat nog veel meer

Comment

• Dj Nvie
                  • Dec 2004
                  • 155

al die progamma's kosten geld, bpm studio, mixvibes, pcdj...
                  voor muziek kun je ook is op sites gaan kijken van de "echte" winkels (basicbeat www.basic-beat.com
                  mp3's kun je veel makkelijker downloaden met een progje (bearshare www.bearshare.com, shareaza of iets anders)
                  kijk ook is op de site van popschoolmaastricht, daar staan ook wat dingen in grote lijnen uitgelegd

Comment

• TJPROMO
                    • Dec 2004
                    • 13

HAllo iedereen

de iligale manier vind ik wel goed.
                    maar mag je gewoon met mp3 op straat of school Draaien?
                    en trouwens die monacor is een 4 kanaals mengpaneel met 2 equalizers echo Dj channel
                    en ik zal kijken of ik nog ergens een DJ op kan zoeken om te ff kijken hoe dat allemaal gaat

Comment

• Poelmans
                      • Feb 2004
                      • 804

ja daarom is het net illegaal e...

Download zoveel MP3's je wilt zolang je thuis de smaak te pakken krijgt van het DJ-en.

Van het moment dat jij ergens voor publiek draait wordt er van je verwacht dat je je muziek legaal hebt aangekocht.

Allee, thuis ook, maar idd een complete CD verzameling kost nog veel meer dan je apparatuur zelf, dus misschien dat je thuis op je PC eens moet prutsen met een mixprogramma (evt 2 geluidskaarten, dan kan je het op je mengpaneel prikken en zo mixen. De uitgang stuur je naar je computerboxen). Maar ik herhaal: dat is goed voor net zolang als je niet tegoei weet wat het allemaal inhoud.

Van het moment dat je denkt: hier wil ik me de komende tig jaar wel mee amuseren > legale CDs kopen, en een dubbel CDspelertje...

Comment

• TJPROMO
                        • Dec 2004
                        • 13

Ben ik helemaal mee eens

Maare het kostt geld he ?[]

maare geld is leuk zow is het leuk[^]

ik zou graag willen weten hoe julie zijn begonnen?

Comment

• moderator
                          Moderator
                          • Apr 2001
                          • 5946

En dan wordt het nu tijd om op een iets duidelijkere manier te vertellen dat dat allemaal al op het foum staat...

LEES DE REEDS BESTAANDE ONDERWERPEN< ALLES WAT JE WETEN WIL STAAT REEDS OP HET FORUM>>>>>ook hoe anderen begonnen zijn...

Veel leesplezier!
                          Moderator J&H Licht en Geluid Forums

Comment

Working...