Basistechnieken

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Jaymz82
    • Jan 2005
    • 2

Basistechnieken

dag mensen
    ik ben, vanwege de goede kennis van de nummers, begonnen om bij een band achter de lichttafel te staan.
    puur uit respect voor de echte lichttechnici noem ik mezelf bij voorbaat alvast geen lichttechnicus ( meer die aap die de knopjes indrukt zoals al eerder dergelijke mensen zoal ik worden genoemd op dit forum haha)
    omdat ik het licht als echt een serieus iets zie zou ik graag zoveel mogelijk basis weetjes, feitjes e.d. willen bekomen.
    daar het hier een band betreft die nog niet in het grote circuit bezig is ben ik niet op zoek naar een opleiding, dat is eventueel voor later iets, maar nu nog niet noodzakelijk
    alvast ontzettend bedankt voor eventuele hulp

J
  • shure-fan
    • Sep 2003
    • 1046

wat weet je al zoal?
    Freelance monitormixer / Geluidstechniek / tape act

Comment

• Poelmans
      • Feb 2004
      • 804

weet je wat DMX is? een dimpack? een lichtconsole? movinghead? PAR lamp? bulgin en harting connectors? een FOURBAR (evt met DMX)?

Ik wil nu echt nie de eikel zijn die je doorverwijst naar de zoekfunctie, maar aangezien je geen specifieke vraag hebt kan je alvast bovenstaande termen op google of op dit forum opzoeken. Dit zijn zo wat basistermen die mij momenteel te binnen schieten

Voor de rest heel het forum eens lezen? Steek je veel van op: iedereen leert hier op die manier dingen bij van andere mensen

En als je dat allemaal gedaan hebt zul je automatisch met een hoop vragen komen te zitten. weet je na wat zoeken het antwoord nog niet: vraag dan maar raak hier

Ah: en wat basiskennis over elektriciteit is altijd nuttig om te weten welke lampen hoeveel stroom nemen, en bijgevolg hoeveel lampen van dat type je op die ene zekering mag hangen.

Comment

• jurjen_barel
        • Jun 2003
        • 3148

Lees ook die sites door, staat een hoop nuttige informatie voor beginners.

Comment

• Jaymz82
          • Jan 2005
          • 2

mensen,
          echt gigantisch bedankt!!!
          ik zal deze raad ter harte nemen en flink aan de slag gaan.
          mocht ik inderdaad na het lezen van de gegeven info nog concrete vragen hebben zal ik deze zeker stellen.
          mede namens de band... THANX!

Comment

• gaffer
            • Nov 2004
            • 118

Misschien een goed boek kopen???
            Zijn er meer dan genoeg in de handel,zelfs op bol .com kun je genoeg vinden.
            En je kan ook overwegen om ergens mee te gaan lopen bij een licht technicus.

Succes.

Groeten Gaffer.

Comment

• djbirdie
              • Oct 2002
              • 509

je kunt ook ff in de FAQ van dit forum kijken, zul je ook wel wat aan hebben!
              grtz, Niels

Het is de kunst om van geluidsoverlast een buurtfeest te maken!

Comment

• AJB
                • Jul 2003
                • 2289

En voor echt Rock & Rollers; een aantal tips van de oudse roady in Nederland; roberto...

Deze man heeft enorm veel feesttenten met top40 acts, en erg veel volendam shows, e.d. klussen voor zijn rekening genomen. Momenteel toured hij met de Groningse act Diep Triest. Voor de beginnende feesttent/top40 lichtman een paar grappige tips... (ben het niet met al; zijn standpunten en kleurkeuzes eens, maar toch interessant om iemand op weg te helpen !)
                If your not prepared to be wrong, you'll never come up with anything original
                ------------------------------------------------
                Arvid Buit
                Creative-Director / Artist-Manager

Comment

Working...