geluidsset

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • dj_janneke
    • Dec 2004
    • 22

geluidsset

ik ben begonnen aan het bouwen van een drive-in kheb al wat van alles par-cans kleine effektjes statieven mengpaneeltje dubbele cd speler.
    het enige probleem dat ik heb zijn de speakers ik heb wel nieuwe speakers maar daarop gebruik ik nog een heele oude versterker.
    nu zou ik graag een een redelijk krachtig systeem kopen
    ik zou een systeem nodig hebben dat krachtig compact en budjetvriendelijk is.
    daarom had ik gedacht aan de DAP AX-10 Luidspreker als top speakers
    en de DAP AX-15B als bass
    welke versterkers kan ik hier het best op aansluiten en hoe kan ik deze het beste aansluiten.

alvast bedankt voor julie hulp DJ JANNEKE
  • moderator
    Moderator
    • Apr 2001
    • 5946

onderwerp verplaatst naar starters forum
    Moderator J&H Licht en Geluid Forums

Comment

• Upgrading your system
      • May 2003
      • 1684

Ja, DAP.. daar gaan we weer.
      Ik ben absoluut geen Dap fan, waarom niet??
      Eigelijk omdat het er wel netjes uitziet, maar niet klinkt. kijk voor een leuke 2e hands set van betere kwaliteit. Daar krijg je geen spijt van!
      Je leeft maar 1 keer, maar als je het goed aanpakt heb je aan die ene keer genoeg.

Comment

• sntho0
        • Sep 2003
        • 196

DJ Janneke,

DAP speakers heb ik geen ervaring mee. schijnt dat sommige wel aardig zijn. Met name de K-112 schijnt best goed te zijn. Dap versterkers zijn voor het geld lang niet slecht. Heb er zelf 2 gehad en nooit problemen mee gehad. Maar besteed je iets meer zal je ook wat betere kwaliteit hebben. Ik zou zeggen doorzoek het forum en je zult veel info vinden. Kijk ook eens naar actieve speakers (met ingebouwde versterker).
        Teun
        Don't take life too seriously -- you'll never get out of it alive.

Comment

• goldsound
          • Jan 2003
          • 429

Het is misschien handig als je een te besteden budget aangeeft, dan kunnen er hele mooie mogelijkheden uitkomen
          Zoek en gij zult vinden, vindt gij niet dan is het zoek

Comment

• Dropsen
            • Jan 2004
            • 375

Met welke redenen ben je uitgekomen op juist die set van DAP?
            (ben al lang blij dat je geen mdj/mc serie wilt!)
            Lange tijd werd bier beschouwd als een gezonde vorm van drinkwater...

Comment

• Banned
              Banned
              • Dec 2003
              • 951

Waarom kijk je niet naar het nieuwe systeem van JB Systems ( Vibe serie ) Dit is ook een heel betrouwbare serie en heeft een goede prijs/kwaliteitsverhouding ) Het ziet er netjes uit en heeft een goede klank.

Comment

• gaffer
                • Nov 2004
                • 118

janneke,

heb even de specs bekeken van de speakers die je uitgezocht hebt en naar mijn inzicht is het wel ok.
                Al weet ik niet of je het met een 10 inch speaker en 200 watt aan vermogen gaat halen om een gemiddeld feestje aan te kunnen.
                Mijn tip is om even verder te kijken of je speakers kan vinden met een wat hoger vermogen,vanaf 300 watt ofzo en het liefste ook met 12 inch speakers erin zodat de weergave van lage tonen wat minder vergt van de top kasten.
                De laagkast lijkt me wel voldoende.
                15 inch speakers kunnen al lekker laag komen uit zichzelf.
                En als tip voor een versterker wil ik je meegeven om een zwaardere versterker uit te zoeken dan de speakers,zodat de versterker niet tegen de top aan hoeft te draaien,komt ook de weergave van je geluid ten goede.

Succes met uitzoeken.
                Groeten Gaffer

Comment

• moderator
                  Moderator
                  • Apr 2001
                  • 5946

Dj_janneke geeft niet echt blijk van grote betrokkenheid bij dit onderwerp...slot door de mod.
                  2Janneke, mail me maar als je wel info wil...dan gaat het slotje er weer af

edit 21-12: mailtje ontvangen, dj_kqnneke is weer in tha house...we kunnen duis antwoord op de vragen verwachten en dan weer verder discusieren...
                  Moderator J&H Licht en Geluid Forums

Comment

• dj_janneke
                    • Dec 2004
                    • 22

ik heb ook de juiste versterkers gevonden hiervoor wat denken julie ervan
                    PALLADIUM P-500 amplifier 2 x 250 watt
                    PALLADIUM P-700 amplifier 2 x 350 watt
                    bedankt al voor de tips

Comment

Working...