Welke versterker(s) & boxen?

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • pluumke
    • Nov 2004
    • 2

Welke versterker(s) & boxen?

Hoi..
    Ik ben met m'n band opzoek naar mooie versterker(s) & boxen, maar hebben er eigenlijk te weinig verstand van om te weten wat we moeten hebben.
    We zijn wel in het bezit van: http://www.behringer.com/SL2442FX-PR...x.cfm?lang=ENG
    We willen de PA dan gaan gebruiken voor live optredens in café's en eventueel kleine zalen. De hele band zou er overheen moeten gaan, we spelen stevige Power Trash Metal
    Band bestaat uit:
    3x zang
    2x gitaar
    1x bas
    1x drums (8 delige kit)

We hebben niet echt een idee over hoe zwaar het vermogen zou moeten zijn, ik heb verhalen gehoord die uiteen lopen van 400 tot 10000 Watt [xx(]
    Het enige dat wij weten is dat het niet te duur mag zijn, max. 2000,-
    en dat er mooie subs bij moeten zitten.
    We hebben ook verhalen gehad dat we voor tops en subs aparte 2 kanaals versterkers moeten hebben en dan ook filters en weet ik veel wat, terwijl anderen weer zeggen dat je aan een enkel 2 kanaals eindtrap genoeg hebt... [?]

Dus wie kan mij eens een beetje verheldering geven? []

Greetz!
  • jens
    • Aug 2004
    • 1066

als jij kleine optredens wil doen dan denk ik dat je aan een sub kast (+ - 600 watt) met een top (+- 400 watt) erop genoeg hebt voor in de zaal/cafe (natuurlijk heeft t weer met allerlij factoren te maken maar gemiddeld denk ik dat je hier wel mee uit de voeten komt)

Om z'n set aan te sturen heb je een versterker nodig voor je Sub kasten en 1 versterker voor je Toppen en een crossover

ik denk dat je met een budget van 2000 euro niet ver komt als je iets goeds wil kopen en het allemaal nieuw wilt hebben. (versterkers gem 1000 euro nieuw, toppen 6 a 700 euro p.s subjes ook rond de 1000 euro)Dus ik denk dat je beter kan zoeken naar 2e hands apperatuur, laat je ook eens informeren bij verschillende pa bedrijven.

En dan komt natuurlijk de hele reut van mic's en monitors erbij kijken...als je dat ook allemaal wil dan denk ik dat je zo weer 4000 euro verder ben

nou jah succes

Comment

• DJ.T
      • Nov 2002
      • 1502

Jens, volgens mij is dit budget puur voor de front set.
      Waar basseer je eigenlijk vermogen in Watts op?
      Aangezien je al Behringer hebt denk ik dat je het een beetje hier in de buurt moet zoeken.
      Je kan eens kijken naar een Behringer Eurolive set.
      Ik weet absoluut niet wat je bedoeling is met kleine zalen maar in dit budget heb je gewoon niet zo veel.
      We're ready to party, are you?

Comment

• jens
        • Aug 2004
        • 1066

het vermogen baseer ik een beetje op op de gemiddelde setjes waarmee ik altijd op pad ging van t pa bedrijf waar ik werkte.met de combinatie van 18"subje en 15"top versterkte we altijd onze vaste bandjes Deze setjes lagen zo rond de 1000/ 1200 watt, in kleine zaaltjes of kroegen hadden we vaak ook niet te veel ruimte en zulke setjes zijn ook eens vrij compact en om nou precies te zeggen hoeveel je nodig heb is niet te bepalen omdat je overal ergens anders staat.

Comment

• DJ.T
          • Nov 2002
          • 1502

En wat voor setjes waren dat dan?
          Wat je nodig hebt bepalen in Watts is ontzettend nietszeggend.

Comment

• Gast1401081
            • Mar 2001
            • 7999

onderwerp wegens knulligheid naar starters gemoved. <gerard>

Comment

• sis
              • Jul 2003
              • 3305

Pluumke, met een budget van 2000 euro kom je niet ver, mijn EAW topkastje kost nog meer voor 1 kastje
              Ik zou je aanraden naar behringer kasten te kijken, die zijn betaalbaar, maar dan moet je ook geen topkwaliteit verwachten [V]
              sis
              Fulltime freelance muzikant, producer , componist.

Comment

• ronny
                • Dec 2002
                • 2138

zelfbouw is ook een optie, kom je een heel eind met 2000€.
                kan je 2 hele mooie subjes en topjes voor bouwen. heb je wel geen geld meer voor versterking, processing...

ofwel voorlopig nog huren en zorgen dat je je budget kan verdubbelen ofzo.. als je een vaste afspraak maakt met verhuurbedrijf kan je daar toch zeker korting bij krijgen.

mvg
                ronny
                niet zagen, gewoon doen!

Comment

• pluumke
                  • Nov 2004
                  • 2

En zoiets? http://www.musicstorekoeln.de/englis...PAH0002677-000
                  is dat niet genoeg om een luidsprekersysteem aan te sturen? bijvoorbeeld dit: http://www.musicstorekoeln.de/englis...PAH0002370-000

Een bevriende band van ons heeft een actief 400W systeem met fullrange boxen, komt goed geluid uit maar voor ons bleek het niet genoeg te zijn aangezien de drum er bovenuit kwam.

En hoe zit het nou met de begrippen vermogen en pressure level, heb hier en daar gehoord dat verschil 400W en 800W niet altijd wat hoeft te betekenen [?]

Excuses voor mijn ontwetendheid [:I]
                  Alvast bedankt!

Comment

• DJ.T
                    • Nov 2002
                    • 1502

Voor dingen over SPL enz moet je maar eens even zoeken, dat is hier vaak uitgelegd.
                    Gebruik alleen even links hier uit de webshop als je producten neemt die hier ook verkrijgbaar zijn.
                    Dat setje dat je liet zien is dus het setje dat ik voorstelde.
                    Neem hier een EP-1500 en een EP-2500 bij, een CX-2300 X-over en je hebt voor weinig geld een geinig setje.
                    Ik zou het lekker in Nederland halen, als je zo iets in 1 keer ergens koopt valt er echt wel korting los te peuteren.

Comment

• Radar
                      Moderator
                      • Jul 2002
                      • 890

Bij de sound on sound van de maand november zit een aardige bijlage, de sound on sound live.
                      Staat een stukje in wat er eigenlijk allemaal bij komt kijken als je een bandje zoals beschreven wilt uitversterken.
                      Eindsetje gaat wel over budget van 2000,- euro heen.
                      Blad is te koop bij de bruna, probeer wel de amerikaanse versie te krijgen, staan de prijzen in dollars in inplaats van de britse pond.
                      Ik doe niet aan bijgeloof.
                      Dat brengt ongeluk.

Comment

• sound-vision
                        • Oct 2004
                        • 14

ze zegge 10 mensen 25 watt

Comment

• ronny
                          • Dec 2002
                          • 2138

wie zegt dat en waarom, argumenten, onderbouwingen??

zoiets is larie, hangt van veel factoren af en is ondertussen al een uitgemolken onderwerp denk ik...

maar even over die spl: het rendement van een luidspreker is idd belangrijker als het vermogen. beter een luidspreker van 200watt en 99db dan eentje van 2000watt en 90db...

zoek speakers met een rendement van minstens 98 a 99db of meer. deze kosten natuurlijk al meteen meer, maar je moet er ook minder vermogen in steken voor eveneel geluidsdruk te krijgen.
                          let wel dat sommige fabrikanten dan ook weer wel die cijfers durven hoog te houden, ondanks dat het niet zo is.

mvg
                          ronny
                          niet zagen, gewoon doen!

Comment

Working...