Synq SMX-1

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Martinb1987
    • Aug 2004
    • 19

Synq SMX-1

Iemand bekent met de Synq SMX-1?

Ik hoor er van andere vreemde dj-maten (van webshops[:P]), wel goede geluiden over...

Qua effecten met de djm-600 te vergelijken wordt geroepen...Alleen de prijs scheelt nogal.

Ben opzoek naar een niet al te prijzig mixertje namelijk voor me twee cdj-800's. Kwam deze tegen, zag er opzich wel leuk uit.
    Mja, ik twijfel dus behoorlijk. Of flink uit de kast komen voor de djm of een andere goedkopere buyen.

Misschien nog suggesties voor andere merken?

Zing het maar!!!
    De keiharde pro beginner! || DJ @ Seaport fm, de meest flitstende zender van Velsen en omstreken. [:D]|
  • sound-vision
    • Oct 2004
    • 14

ik ken ook iemand die de cdj 800 heeft hij heeft ze aangsloten op een JBSysytems talent mixer daar hoor ik veel positieve verhalen over
    linkje http://www.clubsound.nl/webshop/prod...oducts_id=1313
    ander mixertjes http://www.clubsound.nl/webshop/inde...Path=21_34_189

en die synq smx-1 is idd een lekker mixertje.
    http://www.clubsound.nl/webshop/prod...roducts_id=135 prijs is net onder de €500

suc6 met je zoektocht

Comment

• Martinb1987
      • Aug 2004
      • 19

Sjah, die JB. Ik weet het niet. Ziet der leuk uit, maar ik mis wel wat functies. Beatcounter etc, vind ik toch wel erg handig. Daarbij zijn er ook geen effecten enzo.

Dan ga ik liever voor de Synq.

(toch bedankt voor de reactie!)
      De keiharde pro beginner! || DJ @ Seaport fm, de meest flitstende zender van Velsen en omstreken. [:D]|

Comment

• ralph
        Banned
        • Aug 2000
        • 2649

Als je een beatcounter mist dan moet je helemaal niet twijfelen over welke aankoop van welke dj mixer dan ook, dan moet je lekker een hobby zoeken die helemaal niets met ritmegevoel te maken heeft!

De Synq mixer ziet er qua gebruikte materialen een heel stuk degelijker uit dan de jb systems, is proef/piel ondervindelijk vastgesteld mijn mening.

Als de faders net zo kut zijn als de faders uit de pioneer mixers, dan zouden ze wel bijzonder dom zijn bij Sinq, of een TD hebben die erg druk bezet is!

Over de service van Sinq kan ik je niets melden, geen ervaring mee

Comment

• djbirdie
          • Oct 2002
          • 509

beatcounters op een mixer kloppen sowieso vaak niet....
          grtz, Niels

Het is de kunst om van geluidsoverlast een buurtfeest te maken!

Comment

• Martinb1987
            • Aug 2004
            • 19

Aah okey, dat over die beatcounters wist ik niet. Op de computer heb ik er vaak mee gewerkt omdat je eenmaal geen schuif (pitch-control) hebt. Ritmegevoel heb ik wel, maar het leek mij wel een aardig hulpje. Maar goed. Dan is het een leuk extraatje

Nog andere suggesties naast de Synq en een veel duurdere, maar met kut faders uitgeruste, pioneer?

//edit: Ik ben een beetje aan het surfen geslagen en heb google nog meer belast....En ik vind nu een Reloop, lijkt verdacht veel op de Pioneer is alleen 'wat' cheaper. Reacties?

Url: http://www.new-line.nl/webshop/view.asp?i=13365

Comment

• jurjen_barel
              • Jun 2003
              • 3150

Een goede vriend van me (woont om de hoek) heeft een Reloop staan.

Op zich niets mis mee. Ziet er (qua uiterlijk) heel strak uit, verder heb ik qua klank nog geen rare dingen gehoord. Het schuiven van de faders is een beetje apart gevoel, niet heel soepel, maar ook weer niet stroef. Iig geen rare bochten erin, zoals in SkyTec...

Reloop mixt wel lekker, kan ik zeggen!

Verder sluit ik me aan bij de opmerking dat je niet puur voor de beatcounter moet gaan. Tis een leuke indicatie in welke richting je moet als je ff compleet gedesoriënteerd bent, maar ze zijn nooit heel precies. Exact gelijk zetten doe je altijd op gehoor!

Comment

• Martinb1987
                • Aug 2004
                • 19

Maar goed...Kan reloop in het rijdje van redelijk alternatief voor een dure pioneer passen, denk je?

BTW: Deze rmx-40 is leverbaar vanaf december geleverd worden. Gaat het bij die vriend om een ander type? Deze is qua uiterlijk namelijk identiek aan de pioneer.

Comment

• Martinb1987
                  • Aug 2004
                  • 19

Maar goed...Kan reloop in het rijdje van redelijk alternatief voor een dure pioneer passen, denk je?

BTW: Deze rmx-40 is leverbaar vanaf december. Gaat het bij die vriend om een ander type? Deze is qua uiterlijk namelijk (bijna) identiek aan de pioneer.

Comment

• jurjen_barel
                    • Jun 2003
                    • 3150

citaat:Geplaatst door Martinb1987
                    Gaat het bij die vriend om een ander type?
                    Hij heeft een Reloop RMX-3 BPM. Een maatje kleiner dan de RMX-40, vrijwel identiek aan de RMX-30 BPM (paar details zijn anders).

Of hij kan tippen aan de Pioneer DJM-600? Heel veel ervaring met de DJM-600 heb ik niet, dus wordt lastig om zomaar een uitspraak over te doen. Als ik m zo inschat komt Reloop redelijk in de buurt!

Desnoods een keer in een winkel uitproberen (jammer dat de Duitsers weer zo traag zijn, in de eerste instantie zouden de nieuwe modellen al in augustus op de markt komen). New-Line is overigens niet de enige die Reloop doet, dus je hoeft niet helemaal naar het noorden te rijden. (k weet niet precies waar je woont...)

Comment

• Martinb1987
                      • Aug 2004
                      • 19

Sjah is idd niet echt dichtbij. Ik woon zelf in Haarlem. Maar ik vind die site gewoon handy om ff snel te kijken wat de prijs is.

Ben sowieso aant kijken voor een winkel in de buurt hier. Is der een lijst met dealers hier opt forum misschien?

ff ontopic:

Reloop RMX-40, Djm-600 of the Synq, ben der nog niet helemaal over uit. Overtuig me van de kwalitiet/prijsverhouding of geef gewoon advies

Comment

• Banned
                        Banned
                        • Dec 2003
                        • 951

Als je qua bekendheid van merk pakt neem je Pioneer maar is qua prijs ook het duurste Ik denk als je Reloop en SynQ ga vergelijken zul je weinig verschil zijn in de kwaliteit. Ikzelf zal voor die SynQ kiezen als eerste omdat ik gewoon weet dat de service en garantie goed is van dit merk en zeker de prijs ( 417,15 )

Comment

• laserguy
                          • Jun 2003
                          • 2755

ja en de service van Reloop trekt op NIETS!!
                          (Zie eerder posting daarover van mij in een ander topic)
                          Beware! To touch these wires is instant death. Anyone found doing so will be prosecuted.

Comment

• Martinb1987
                            • Aug 2004
                            • 19

Na nog wat verder surfen (keb een goeie plank kwam ik er eentje van Vestax tegen: Vestax PCV-275. Een maat van mij draait hier ook mee en hij is er wel positief over.

Wat heeft deze wat andere niet heeft, of anders, wat hebben de andere wat deze niet heeft....?

Ik denk dat de Pioneer afvalt door budget (aangezien er ook andere producten nog moeten komen...) Andere opties staan nog open.

Comment

• robert0593
                              • Aug 2003
                              • 39

citaat:
                              Wat heeft deze wat andere niet heeft, of anders, wat hebben de andere wat deze niet heeft....?
                              Ik denk dat het de effectenbus is.

Wil hem zelf ook binnenkort bestellen!(hij is tenminste een heel stuk mooier dan die lelijke reloop dingen (mening) ook degelijker lijkt me)
                              the vitamusic drive in

Comment

Working...