hulp gevraagd bij samenstellen setje

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • heines
    • Oct 2004
    • 1

hulp gevraagd bij samenstellen setje

Hallo,

Ik ben van plan wat spullen (versterker, mixer, boxen, flightcase) aan te schaffen wat moet gaan dienen als een simpele zanginstallatie voor in de repetitieruimte.

Ik heb reeds het volgende uitgezocht:

- DAP P-500 Vintage versterker 2x 250 watt http://www.shop.licht-geluid.nl/deta...?ID=4704<br />
    - JB Systems MM-10 Stage Mixer 6 mono & 2 stereo channels http://www.shop.licht-geluid.nl/detail.aspx?ID=5214

Nu wil ik weten welke boxen ik hier het beste bij kan nemen? Graag zo goedkoop mogelijk!!!! Zijn deze boxen: http://www.conrad.nl/scripts/wgate/Z...ay=fromoutside te gebruiken zonder deze te beschadigen?

Verder wil ik graag weten hoe het precies zit met ohm, watt. Ik neem aan dat het wattage van een versterker niet hoger mag zijn dan dat van de boxen. Hoe zit dat bij ohm (impedantie)??

Tot slot. Welke flightcase kan ik het beste kopen. Het liefste heb een zo goedkoop mogelijke flightcase (is meer voor opberging en niet voor vervoer) van rond de 100 euro (of lager) waar bovenop de mixer geplaatst kan worden en onder de versterker. Zoals dit model: http://www.shop.licht-geluid.nl/detail.aspx?ID=2906. Ik weet echter niet of dit mogelijk is wat betreft afvoer van warmte van de versterker.

Wie helpt mij met al deze vragen?

Groeten,

Ruud
  • MSSS
    • Jul 2003
    • 365

Allereerst: Je ziet rechtsbovenin een zoek functie; maak daar eerst gebruik van! Daar zul je antwoorden vinden op het gros van je vragen.( o.a ohm en watt)

Daarnaast zou ik die conrad speakers absoluut niet kopen!Het is echt troep[xx(] dit omdat de geluidskwaliteit slecht is en de behuiziong van de speaker laat ook te wensen over.Conclusie: je kan niet voor een dubbeltje op de eerste rang zitten!

Ik zou die Jb-systems mixer vervangen door een mixertje van behringer..mede doordat de kwaliteit van die jb-systems mixertjes gewoon ruk is. Kijk bijvoorbeeld eens op marktplaats naar een behringer mixertje zijn er genoeg te vinden! ( dit wil overigens niet zeggen dat ik zo'n fan van behringer's mixers ben!)

Als je alleen een case voor opberging wil kan je er beter zelf eentje in mekaar bouwen, koop een paar platen mdf en ga aan de slag.

oleole ik heb EV :)

Comment

• Rademakers
      • Jul 2003
      • 1281

citaat:Als je alleen een case voor opberging wil kan je er beter zelf eentje in mekaar bouwen, koop een paar platen mdf en ga aan de slag.
      Maak daar maar berken multiplex van. Een flightcase van mdf is zwaarder en minder sterk. Negen milimeter berken als dikste plaat van het geheel is sterk genoeg.

Mvg Johan

Comment

• vasco
        • Oct 2003
        • 2567

Heines, laat die boxen lekker bij Conrad staan zou ik zeggen en kijk naar iets anders. Laat ik even uitgaan van de specificaties (als deze al waar zijn).

De versterker levert 250 WRMS @ 4 ohm. De speakers kunnen 120 WRMS @ 4 ohm hebben. Dus de versterker levert 2,1x meer vermogen dan de speakers. Uitgaande van 1.5x heb je een versterker nodig van ongeveer 180 WRMS @ 4 ohm bij de Conrad speakers of speakers van ongeveer 165 WRMS @ 4 ohm bij de versterker. Dit was de theorie op jou vraag, verder ga ik hier niet over uitweidden omdat er al genoeg theorie over watt en ohm is te vinden op het forum.

Maar voor 50 euro per paar verwacht je toch geen mooi geluid hoop ik?
        Zelfs een repetitieruimte verdient beter is mijn mening. Als je niet veel wilt uitgeven kijk dan eens naar http://www.shop.licht-geluid.nl/detail.aspx?ID=1802 is een prijs per stuk. 100 WRMS @ 8 ohm past bij jou genoemde DAP. Dit is zeker al beter dan de McCrypt van Conrad. Echt, daar krijg je heel erg veel spijt van achteraf.

Comment

• nijhuisr
          • May 2003
          • 182

ik wil toch nog een keer afraden dat je die kisten in huis haalt. met een redelijke HiFi versterker kan je die dingen al kapot maken. en ze klniken ook nog eens super ruk.

Comment

• jurjen_barel
            • Jun 2003
            • 3150

Heines, ik kom in jouw korte stukje tekst al 2x het zinsgedeelte "zo goedkoop mogelijk" tegen. Even de realiteit in acht genomen kan ik je alvast mededelen dat deze wereld alles behalve goedkoop is! Ik zou het geld niet als de bepalende factor kiezen, want dan weet je straks zeker dat het geluid niet mooi is.

Daarnaast wil ik deze vraag nog stellen:
            Hoeveel kanalen moeten er minimaal op je mengtafeltje komen?

Als je de installatie compact wil houden, kun je overwegen om aktieve luidsprekers te kopen. Deze zijn wel wat duurder, maar dan hoef je geen versterker meer te kopen.
            Bijvoorbeeld een American Audio APX Power Pro of een Gemini GX 450

Comment

• showband
              • May 2001
              • 4524

Goedkoopste bruikbare manier om te zingen in een oefenruimte is een zo goed mogelijke powered monitor te kopen. Zo goed als je butget nu toe laat. (bij voorkeur met flens om op een paaltje te kunnen zetten) In het begin prik je dan maar rechstreeks je microfoon in dat ding en je bent in business.

Tweedehands Peavey, powerworks enz.

Later uitbreiden met een klein mixertje en eventueel een tweede powered speaker.

Op die manier bouw je een zangsetje op wat je héél lang kan gebruiken omdat je als je groter/betere spullen gaat aanschaffen de speakers nog een flinke tijd als monitors kan gebruiken.
              lekker belangrijk!

Comment

• AJB
                • Jul 2003
                • 2289

Goedkoopste en ideale manier is;
                -Hoofd telefoon versterkers, goede gesloten headsets
                -Behringer Eurodesk ertussen; kloar...
                If your not prepared to be wrong, you'll never come up with anything original
                ------------------------------------------------
                Arvid Buit
                Creative-Director / Artist-Manager

Comment

Working...