Carnavalswagen geluid hulp

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Rademakers
    • Jul 2003
    • 1281

Heren, heren, het lijkt me dat er hier een communicatiefoutje is ingeslopen .

citaat:Het is wel degelijk het rendement van 4x600W!
    Op zich ook niet zo gek, aangezien dit gewoon niet de juiste manier van schrijven is. Losstaand van dit topic, klopt deze zin namelijk van geen kant. Maar als je de zin anders interpreteert, valt er nog iets redelijks van te maken (na 15 keer lezen ).

En als we dan toch correct bezig zijn, het is de gevoeligheid waar jullie het over hebben, niet het rendement.

Mvg Johan

Comment

• Marnick
      • Jan 2003
      • 15

Bedankt voor jullie reacties allemaal. Ik denk er nog even over na...

Comment

• R. den Ridder
        • Sep 2000
        • 1500

voor alle el Cheapo's..............die zelfs huren te duur vind en nog kippenhokken heeft liggen maar geen speakers:
        bij RSL heb ik van de week 2 15" en een 12" gehaald voor 81 euri totaal, kun je ze zonder zorgen na kerst weggooien, is een kerstaanbieding van erg chinese meuk, maar het rammelt iig..

Comment

• Marnick
          • Jan 2003
          • 15

Ik heb geprobeerd bij J&H te reserveren, maar daar is niks meer te huur (was te verwachten natuurlijk). Nu heb ik 2 andere sets gevonden. beide voor 150 euro per dag.

bij Techno Base in Eindhoven:

JBL MS geluidssysteem klein (+/- 2100 watt) (2xtop,2xsub,amps,processors)
          Hier weet ik verder weinig vanaf, ik kan ze morgen pas weer bellen.

Bij CyberDance in Maastricht:

4x Topkast CyberDance P10
          300 Watt // 10"/1"
          2x Subkast CyberDance B18
          700 Watt // 18" basreflex
          1x Versterkerrack
          1x QSC PLII224 // 1x QSC PLII 236
          1x Processor
          LEM DX24 / DX26
          4x Speakerstatief

JBL zal natuurlijk wel goed klinken, maar die set heeft wel minder watt, dat zegt alleen niks. die andere set is waarschijnlijk zelfbouw en ik weet niet welke speakers erin zitten.

Kan iemand mij helpen een keuze te maken?

Comment

• JVS
            • Mar 2004
            • 317

In dat geval zou ik voor de set van Cyberdance gaan. De lekker compacte topjes kun je gemakkelijk wegwerken op een wagen. Kwalitatief zal het minstens zo goed als JBL zijn. Overigens heeft Cyberdance B&C in de subkasten zitten en B&C als HF-drivers in de toppen, perfect spul dus... !

In welke regio zoek je eigenlijk iets ? Eindhoven en Maastricht liggen nu niet bepaald bij elkaar :-)

Comment

• Marnick
              • Jan 2003
              • 15

Ik woon tussen Eindhoven Nijmegen en Venlo, daar in het midden van die driehoek. Eindhoven zou ideaal zijn, Maastricht is eigenlijk te ver weg. Maar als dat spul stukken beter zou zijn, zou het het wel waard zijn.

Als er andere mensen zijn met een mooi setje voor hier in de buurt, mag er altijd geë-mailt worden op marnickname@hotmail.com.

Comment

• Marnick
                • Jan 2003
                • 15

Voor de geïnteresseerden: ik heb de JBL set gekozen, omdat dat simpelweg niet zo ver rijden is. Hij bestaat uit 2 JBL MS115 topkasten en 2 JBL MS125S laagkasten met een QSC PLX 3402 als versterker. dit kost 455 euro incl. BTW. We hebben een 5kW aggregaat, dus dat moet wel genoeg zijn voor een 2100 watt setje.

Comment

• LJ Bert
                  • Apr 2003
                  • 270

niet slecht allemaal volg de discusie pas sinds vandaag en het is en eprobleem wat denk ik idereen heeft die aan carnaval mee doet wat huur ik en wat kost het. natuurlijk moet je naar je buget kijken maar ik heb het 2 jaar geleden gedaan met een set focal versterkt door wave versterkers totaal vermogen van 12600W RMS pff moet je een gigantische aggregaat zetten (want zo heet dat in holland ) maar vorig jaar zijn we overgeschakeld op d&b dit was duidelijk voelbaar setje van 4 C4 top 4C4 bas en 2 B2 sub totaal vermogen van slechts 3600W maar een verschrikkelijk hard geluid beetje rekening houden met de spreiding van de toppen en het klonk heerlijk een loeihard. dit jaar even overdrijven en 6 tops en 6 bassen gepakt samen met 2 b2's degene die het systeem kennen die weten dat het best hard en leuk zla klinken ( leg mijn subs plat dan 2keer 3 bassen lang elkaar en daarop 2keer 3 tops) gewoon even ter zijde. wat doet de rest?
                  hehe wat een gedoe

Comment

• ronny
                    • Dec 2002
                    • 2138

citaat:geleden gedaan met een set focal versterkt door wave versterkers totaal vermogen van 12600W RMS
                    Waar had je die vandaan?

Het nieuwe setje is wel leuk, wordt blazen

Ik zou ook voor het setje van cyberdance gaan. je hebt namelijk meer mogelijkheden met 4 topjes. Je weet ook precies wat je gaat krijgen, dat is bij die andere firma weer zo vaag...

mvg
                    ronny
                    niet zagen, gewoon doen!

Comment

• LJ Bert
                      • Apr 2003
                      • 270

citaat:Geplaatst door ronny

Ik zou ook voor het setje van cyberdance gaan. je hebt namelijk meer mogelijkheden met 4 topjes. Je weet ook precies wat je gaat krijgen, dat is bij die andere firma weer zo vaag...
                      zijn keuze was al gemaakt he ronny...

en die set focal kwam van anoniem sound&light.
                      idd nu blazen met die handel
                      hehe wat een gedoe

Comment

• Marnick
                        • Jan 2003
                        • 15

Ik heb wel de set gehuurd, maar ik heb nog een vraagje over hoe de kasten te plaatsen (stacking?) Want we hebben vrij veel poppen op de wagen en overal waar we de kasten neerzetten staan ze in de weg eigenlijk. Dus is mijn vraag, mogen de sub en hoog kasten ook naast elkaar geplaatst worden? En/of plat gelegd? Heeft dat veel invloed op het geluid? En hoe goed gaat geluid door polyester en hout heen?

Nog een vraagje: Op wat voor manier kan ik de kasten beschermen tegen regen?

We hebben de beschikken over dat eerder genoemde setje en daarbij hebben we nog 4 boxen van onszelf om het geluid toch een beetje te verdelen. Ik denk dat het beste is om deze fullrange boxen op elke hoek van de wagen te zetten, en dan de JBL-set vanaf de voorkant naar achteren richten of van achterkant naar voren.

Alvast bedankt voor de reacties!

Comment

• SPS
                          • Mar 2004
                          • 1662

citaat:Geplaatst door Marnick

Ik heb wel de set gehuurd, maar ik heb nog een vraagje over hoe de kasten te plaatsen (stacking?) Want we hebben vrij veel poppen op de wagen en overal waar we de kasten neerzetten staan ze in de weg eigenlijk. Dus is mijn vraag, mogen de sub en hoog kasten ook naast elkaar geplaatst worden? En/of plat gelegd? Heeft dat veel invloed op het geluid? En hoe goed gaat geluid door polyester en hout heen?
                          Fullrange kasten kun je beter niet horizontaal leggen. Het afstraalgedrag is dan minder goed[8D]
                          Bij aktief gescheiden bas/mid-hoog, zou je de bas en de fullrange wel naast elkaar kunnen zetten. Bas mag wel horizontaal...
                          Verder is natuurlijk de vraag waar je het meeste geluid naar toe wilt hebben.
                          Voorkant, zijkanten , achterkant?
                          Baseer daar je ontwerp op.
                          Middentonen en zeker de hoge tonen gaan slecht door polyester heen. (Afhankelijk van de dikte). Om van hout maar niet te spreken.

Het is eigenlijk een oud probleem. Mooie wagen bouwen, maar in het ontwerp geen rekening met het geluid houden!!
                          Maar, ik heb ook vele mooie wagens met perfect geluid gezien, waarin direct bij het ontwerp al rekening was gehouden met de maten van de kasten, en op een kunstige manier waren verwerkt zonder op te vallen!

Succes hoor!

Paul.

p.s. je mag wel opschieten.............
                          Geluid doen is leuk, maar licht ontwerpen is pas Echt leuk!

Comment

• Marnick
                            • Jan 2003
                            • 15

Ok, bedankt, dan kan ik de baskasten wel onderin de pop leggen, en de hoge tonen moeten er dan langs liggen ofzo. Ja, ik had er wel rekening mee kunnen houden, maarja dat waren we vergeten Ja, we schieten al op, meestal wordt het meeste in de laatste week gedaan

Comment

Working...