Klassieke instrumenten

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Timothy
    • Aug 2005
    • 175

    #16
    Heb toch ook sterk mijn twijfels of dit stuk live gespeeld wordt!! Als je goed oplet start de muziek al inderdaad voor de eerste strijk van de strijkstok en bovendien valt bij die ene dame telkens haar haren vol op de snaren van de viool. Dit moet minstens een valse klank geven hoor! En dat hoor je dus niet... Bovendien wil ik menig vioolspeler horen als ze live spelen terwijl ze zo liggen rond te springen!! Voor mij lijkt dit stuk ook op band te staan, maar het blijft wel leuk om te horen en te zien!

    Maar ik kan er natuurlijk ook naast zitten (en hierbij twijfel ik niet aan de vioolkwaliteiten van de dames an sich hé!) Maar hier lijkt mij niet live gespeeld te worden...
    Last edited by Timothy; 14-07-07, 06:59.

    Comment

    • showband
      • May 2001
      • 4524

      #17
      Lord of the dance staat bekend om zijn playback. Er is ooit zelfs bekend geraakt dat de audio van het "tapdansen" van tape kwam. Terwijl de dames en heren zeker in staat zijn tot een knap stuk synchroondansen.

      dat het beeld van de viool totaal niet synchroon loopt maar hun dansen wel in de maat is vind ik verdacht.

      Dat zelfs bij de hoogste noten die handen niet van de lage posities afkomen is een slecht teken. (daar zitten die noten niet)

      Dat de dames geheel zonder dynamiek en zo karakteristieke "duw en trek" tempi spelen maakt juist dat je denkt dat een technisch zo geweldige uitvoering niet klopt. Halverwege gaat de knop "op snel". Maar als je speelt en danst zou dat heel anders gaan.

      En dat er een complete band zonder oogcontact te horen is die als een streep door mogen spelen spreek niet voor ze.

      Kortom het kan, maar even nu niet.
      lekker belangrijk!

      Comment

      • vasco
        • Oct 2003
        • 2567

        #18
        Ik zal even in het midden laten of deze opnamen (komt uit Feet of Flame) live is. Over Feet of Flame gaan heel veel verschillende verhalen rond.

        Ik heb zelf jaren geleden Lord of the Dance gezien in Den Haag waarbij een paar dansers onderuit gingen. De val was te horen en het tappen stopte. De vloer was voorzien van mics en wat ik hoorde zag ik ook gebeuren.

        Misschien is Feet of Flame wel playback. Lord of the Dance (waaruit Feet of Flame is ontstaan) was duidelijk toen geen playback, in elk geval het dansen niet.

        Comment

        • lightzone
          • Oct 2006
          • 261

          #19
          prachtig instrumentje eh

          ik vind dat marco borsato die violen ook altijd mooi naar voren brengt

          marco borsato - rood , prachtig!

          Marco Borsato - Rood (Live @ Symphonica in Rosso)
          jumping is not a crime

          Comment

          Working...