citaat:Geplaatst door ronny
1. dat over 50 jaar de fosiele brandstoffen op zijn...
2. eindelijk eens aandacht schenken aan al die alternatieve energiebronnen,
3. die we gratis kunnen krijgen, maar die nu vooral tegengewerkt worden door die rijke oliesheiks
4. En dan spreek ik nog niet van de vooruitgang op gebied van alternatieven voor vervoer.
5. iemand die over 50 jaar ook nog graag normaal wil leven
1. dat over 50 jaar de fosiele brandstoffen op zijn...
2. eindelijk eens aandacht schenken aan al die alternatieve energiebronnen,
3. die we gratis kunnen krijgen, maar die nu vooral tegengewerkt worden door die rijke oliesheiks
4. En dan spreek ik nog niet van de vooruitgang op gebied van alternatieven voor vervoer.
5. iemand die over 50 jaar ook nog graag normaal wil leven
Maar steenkool zit er nog voor ca. 450 jaar in de bodem. Dus komen er weer kolengestookte auto's

2. 'al die' welke dan zoal? wind bijvoorbeeld heeft heel wat beperkingen, en wordt nu ook zwaar gesubsidieerd.
3. gratis? kosten die windmolens niks? en het onderhoud eraan? ik rijd bijna dagelijks wel ergens langs een windmolenpark, maar er staan er altijd tussen de 5-10% stil (stuk? onderhoud?) en soms staat alles stil = geen wind! of te harde wind!
Dat van die Oliesheiks geloof je toch zelf niet, die zijn daar echt niet slim genoeg, en onderling veel te verdeeld voor.
Oliebaronnen OK, de directies en grootaandeelhouders van de "7 Sisters" hebben er wel belang bij om hun rendement op de investeringen zo gunstig mogelijk te maken. De oliemaatsachappijen lachen nu in hun vuistje. (En Meneer Zalm trouwens ook, want het aardgas is kwa prijs gekoppeld aan de olie. Dus de belastingkassa accijns+btw ratelt ook weer flink!)
4. spreek daar nou eens wel over. Make my day!
In de periode 1965-1970 had je van die futurologen die voorspelden dat we in het jaar 2000 in overdekte steden zouden leven en een soort vliegende schotel ipv een auto zouden hebben. En dat allemaal nucleair gestookt. Allemaal mis. Een de fax, de PC en het mobieltje hebben ze nooit voorzien.
Net als de bijgoochems die een jaar of 5-10 geleden weer een gouden toekomst voor de Zeppelins voorzagen. Ook mis.
Ik ben benieuwd naar jouw futuritische blik.
5. Over 50 jaar moet je in elk geval wel Chinees leren spreken. Maar dat is dan heel normaal geworden hoor.
Comment