Cultuurshocks?

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Daan Hoffmans
    • Aug 2000
    • 1225

    Cultuurshocks?

    Achja, wel bekend: als PA-boer kom je nog eens ergens. Dit wil nog wel eens resulteren in onduidelijkheid door verschil in gewoonten en/of taalgebruik en uitspraak, kortom: cultuurshocks.

    Iemand hier nog leuke verhaaltjes over?


    Afgelopen zaterdag in Blokzijl geweest, een gezellig hooifeest (lees: hele maandag met de hooivork in de weer geweest om de mengtafels en de speakers enzo weer een beetje netjes te krijgen). We stonden met 2 podia tegenover elkaar (gevechtsopstelling), wij aan de ene kant, mensen van ADN/megasound aan de overkant (Jenrog). Was erg gezellig allemaal.

    Na een discussie van een collega in een snackbar over wat nu wel of geen patat oorlog/patat flip is, maar weer eens aan het werk. We staan een stapel Renkus-Heinz te stacken, terwijl er een kerel rondloopt te mopperen dat ie nergens speakers kan vinden. Na mij een kwartier afgevraagd te hebben of die kerel blind was kwam de aap uit de mouw:
    "Aaah, hier!"
    Waarna de kerel met een hamer en een doos spijkers ijverig aan het werk gaat [8D].

    Achja, speakers, spiekers, spijkers, tis maar net hoe je het uitspreekt natuurlijk...
    <center><i>\"Alles wat schuift doen we naar boven, alles wat draait naar rechts\"</i></center>
  • MSSS
    • Jul 2003
    • 365

    #2
    haha ja had ik ook in de achterhoek een keertje...maar je hoort dus wel duidelijk het verschil tussen spiekers en speakers..maar dat zal wel aan mij liggen want me moeder komt uit de achterhoek en me va uit twente
    oleole ik heb EV :)

    Comment

    • DJEM
      • Jul 2004
      • 254

      #3
      Zie ook de van Dale, Ben ooit gevraagd of ik ook een speigelploatje hat van een bepaalde groep. Dacht dat die een hologram ansichtkaart oid bedoelde. (speigel, spiegel, hologram spiegelt en ploatja enfin weinig uitleg nodig)

      Keek hem raar aan en zei dat die niet bij mij moest zijn daarvoor en ook niet snapte hoe hij op het idee kwam om aan mij te vragen, ben DJ, maak geen onderdeel van de groep uit oid.

      Na een vage terugblik om antwoord viel aan de andere kant het kwartje, en legde uit dat die cd bedoelde, toen viel mijn kwartje ook....

      "Et bin grunigers mien jong"
      Ik ben geen miljonair en geen knappe jonge, ik houd van een sjaggie en een glaasje jonge

      Comment

      • moderator
        Moderator
        • Apr 2001
        • 5950

        #4
        dialect of niet, maar ik kom altijd "tiet" tekort....[:I]
        Moderator J&H Licht en Geluid Forums

        Comment

        • MSSS
          • Jul 2003
          • 365

          #5
          Haha dat is idd ook een mooie
          oleole ik heb EV :)

          Comment

          • Gast1401081
            • Mar 2001
            • 7999

            #6
            Dat wordt krieties, (krijtjes)...(in twente)

            Comment

            • Joost van Ens
              • Jan 2001
              • 628

              #7
              Ach, blokzijl, woon er maar was deze keer niet op het hooifeest. (zat heerlijk in vianden luxemburg) is idd wel altijd veel hooi in je spullen, maar wel gezellig.

              en ja spiekers, zijn dingen die je met een hamer en geweld, ergens in rost.

              Comment

              • xsystems
                • Jun 2004
                • 72

                #8
                "da ken "net"......... zit altijd te twijfelen wat ze daar nou mee bedoelen
                ...:: waarom makkelijk doen als het moeilijk kan ::...

                Comment

                • rinus bakker
                  • Mar 2002
                  • 5430

                  #9
                  Connectors? in India? = daar gaat ongeveer alles met (en zelfs zonder) kroonsteentjes en inbind-rails.
                  Occupational Safety & Health (=Arbo)? in India?
                  Equipment is expensive! Labour is cheap!
                  De een zijn dood is de ander zijn brood. En dan ook letterlijk!
                  een verdubbelde gebruikscoefficient is echt geen luxe

                  Comment

                  • Gast1401081
                    • Mar 2001
                    • 7999

                    #10
                    Rinus???? Qu#9786;

                    Comment

                    • rinus bakker
                      • Mar 2002
                      • 5430

                      #11
                      We hebben het over cultuurshocks Mac.
                      Als ik een klus moet doen waar we in Nederland in 4 uur met zijn drien mee klaar zijn, en ik krijg in India 16 man een hele dag en dan nog eens 12 stand-by-op-eigen-initiatief...
                      letterlijk elke kabel-verbinding ging met kroonsteentjes!
                      En een bouwsteiger was twee bamboes rechtop en één bamboe horizontaal daartussen geknoopt.
                      wat nou schoprand, handrail en knierail?
                      als je valt ben je dood, maar voor jou -tig anderen.
                      dat was voor mij een cultuurshock.
                      overigens hebben flightcases met wielen in india ook amper zin. het onverharde deel van de infrastructuur is nog steeds veruit het grootst.
                      sjouwen zal je, .... en wat nou te mekkeren over 25 kg/persoon?
                      een verdubbelde gebruikscoefficient is echt geen luxe

                      Comment

                      • Gast1401081
                        • Mar 2001
                        • 7999

                        #12
                        AHA, ...

                        zie ook het topic heineken in aruba,

                        Comment

                        Working...