De gevolgen van een biertje ...

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Jan-Peter
    • Jan 2001
    • 311

De gevolgen van een biertje ...

Gelezen op de site van Viking Entertainment over het optreden van de band Flippen:

Flippen beleefde jl. zaterdag hachelijke avonturen in de grote feesttent in Hoogland. Toen de groep in de 3e set de feesttent volledig op zijn kop had sprong het publiek massaal op neer. De hele tent stond te kraken in zijn voegen. Echter, één van de aanwezige sprong naast de mengtafel zo hoog dat bij de landing zijn glas bier uit zijn hand schoot. Die kwam terecht op de mengtafel waarin direkt kortsluiting ontstond. Eén grote knal, veel rook en het werd snel erg stil vanaf de bühne. Met een akoestisch afsluiting nam Flippen toen maar afscheid van het uitzinnige publiek want verder spelen bleek niet meer mogelijk te zijn.

Zo zie je maar dat het beter is om de techniek op een separaat podium te plaatsen of rondom te voorzien van plexiglas ter bescherming van rondvliegend bier.
    16 februari 2008... PA-markt !
  • Gast1401081
    • Mar 2001
    • 7999

sja, dat probleem hebben we hier ook al eens gehad.

Comment

• Dropsen
      • Jan 2004
      • 375

Dit is zeker niet de eerste keer dat zoiets voor is gekomen... daar hebben ze toch die dranghekken voor uitgevonden, die de menigte minstens een paar meter bij alle apparatuur vandaan houden?
      Plexiglas is ook een oplossing, maar zet je dat dan ook voor de boxen?
      Lange tijd werd bier beschouwd als een gezonde vorm van drinkwater...

Comment

• Jasper-Lichtbron
        • Jun 2001
        • 2155

Heb op dat soort feesten altijd mn zeiltje bij, met gaffa aan de mengtafel vastgeplakt zodat het in een beweging eroverheen kan mocht het misgaan. En toch, zo'n biertje wat een paar meter achter je vertrekt zie je niet aankomen; dat gaat gewoon de tafel in. Helaas, maar ik ga toch ook echt niet de hele avond met een zeiltje over de tafel staan werken; risico's van het vak zullen we maar zeggen.

Heb trouwens laatst nog een hockeyfeest gehad waar maar 1 biertje door de lucht vloog. Een streng woordje van de zangeres was genoeg om de zaal het bier in de beker te laten houden; dat heb ik op een hockeyfeest echt nog nooit meegemaakt... "Jongens willen jullie het bier gewoon bijhouden, en niet onze kant op gooien?": toen ik dat hoorde stond ik echt klaar met mn handdoek, maar er kwam niks

Comment

• Stefan17
          • Dec 2003
          • 66

Gelukkig nog nooit meegemaakt dat het "echt" fout ging.
          Tijdens Zweden-Nederland een entertainer / zanger schuiven. Het was in een flink volle kantine....

Komt er zo'n gek wankelend met 2 volle glazen bier op de tafel af. Gelukkig was de zanger zo vriendelijk om deze jongen even bij z'n arm te nemen. [8D]
          Stefan.

Comment

• Lazy
            • Sep 2003
            • 294

citaat:Geplaatst door (iCe)

Heb trouwens laatst nog een hockeyfeest gehad waar maar 1 biertje door de lucht vloog. Een streng woordje van de zangeres was genoeg om de zaal het bier in de beker te laten houden; dat heb ik op een hockeyfeest echt nog nooit meegemaakt... "Jongens willen jullie het bier gewoon bijhouden, en niet onze kant op gooien?":
            Dat probeerde DO ook in Udenhout.... Hahaha... meters bier kwamen naar het podium!! Eigenlijk gaat het helemaal nergens over maar ja DO zal er niet wakker van liggen die krijgt haar geld toch wel ookal staat ze maar 3 minuten op het podium

Comment

• Jasper-Lichtbron
              • Jun 2001
              • 2155

citaat:Geplaatst door Stefan17

Komt er zo'n gek wankelend met 2 volle glazen bier op de tafel af. Gelukkig was de zanger zo vriendelijk om deze jongen even bij z'n arm te nemen. [8D]
              Die idioten krijgen al een duw voordat ze ook maar in bereik van de consoles zijn. Het meest vervelende vind ik nog van die zatlappen die zichzelf zo nodig moeten vasthouden aan een statief van een barretje frontlicht of een topje of iets dergelijks... kun je weer gaan rennen om vervelende schadeclaims en gewonden te voorkomen. Hoe lossen jullie dat op? Vliegen kan gewoon niet altijd; barriers al zeker niet, en zeker niet in die kroegen enzo, en je frontlicht en toppen moeten toch bij 't publiek staan!?!

Comment

• Jeroen
                • Aug 2000
                • 1021

citaat:Geplaatst door (iCe)

citaat:Geplaatst door Stefan17

Die idioten krijgen al een duw voordat ze ook maar in bereik van de consoles zijn. Het meest vervelende vind ik nog van die zatlappen die zichzelf zo nodig moeten vasthouden aan een statief van een barretje frontlicht of een topje of iets dergelijks... kun je weer gaan rennen om vervelende schadeclaims en gewonden te voorkomen. Hoe lossen jullie dat op? Vliegen kan gewoon niet altijd; barriers al zeker niet, en zeker niet in die kroegen enzo, en je frontlicht en toppen moeten toch bij 't publiek staan!?!
                Spullen dan maar op de buhne? Buhne te klein? Helaas,... tegenwoordig kun je het niet meer in de zaal zetten.
                Zie profiel voor wetenswaardigheden en contactinfo

Comment

• B-there
                  • Oct 2002
                  • 272

Ja.. in het 'top-40' circuit komt zoiets nogal eens voor ja.
                  Ik kies er bij een dergelijk bandje dan ook liever voor om langs het podium te staan met de spullen. Het is wel niet de meest geweldige manier van mixen of het licht te doen maar ik denk wel de meest veilige voor je apparatuur.
                  De beste oplossing zo natuurlijk het mijden van zo'n soort bandjes en plaatsen zijn.
                  Maar natuurlijk niet zo haalbaar voor de meeste bedrijven.

Ik heb het laatst in Friesland met zo'n soort bandje ook meegemaakt dat de lokale bevolking bij het horen van nummers van Rowwen Heze of Janse Bagge Band spontaan met bier begonnen te gooien..... Gelukkig hadden we een zeil in de buurt.

Grz

B

<center>-------------------</center>

Comment

• MC Party
                    • Sep 2003
                    • 481

citaat:Geplaatst door Jan-Peter

Gelezen op de site van Viking Entertainment over het optreden van de band Flippen:

Flippen beleefde jl. zaterdag hachelijke avonturen in de grote feesttent in Hoogland. Toen de groep in de 3e set de feesttent volledig op zijn kop had sprong het publiek massaal op neer. De hele tent stond te kraken in zijn voegen. Echter, één van de aanwezige sprong naast de mengtafel zo hoog dat bij de landing zijn glas bier uit zijn hand schoot. Die kwam terecht op de mengtafel waarin direkt kortsluiting ontstond. Eén grote knal, veel rook en het werd snel erg stil vanaf de bühne. Met een akoestisch afsluiting nam Flippen toen maar afscheid van het uitzinnige publiek want verder spelen bleek niet meer mogelijk te zijn.

Zo zie je maar dat het beter is om de techniek op een separaat podium te plaatsen of rondom te voorzien van plexiglas ter bescherming van rondvliegend bier.
                    Zo zie je maar wat voor een gevaren het spelen van Bro Hymn met zich mee brengt
                    Ene die grote knal en rook is natuurlijk wel een beetje overdreven [8D]
                    Midas verona 400 + KS audio-T12 + BSS DPR fx => i'm lovin' it ! ;-)

Comment

• DeMennooos
                      • Aug 2000
                      • 1416

citaat:Plexiglas is ook een oplossing, maar zet je dat dan ook voor de boxen?
                      En dan zelf in je regenpak er achter gaan staan zeker.
                      Nee, als ze het fatsoen niet hebben wordt het maar stil en donker.

citaat:"Jongens willen jullie het bier gewoon bijhouden, en niet onze kant op gooien?"
                      Net als DO probeerde Birgit dat ook. Gevolg, meer gericht bier naar het podium. En weg was ze. Was erg prettig. Een keertje vroeg thuis
                      Greetz,

DeMennooos

Stagehands are the infantry of show business

Comment

• Jasper-Lichtbron
                        • Jun 2001
                        • 2155

Wij staan meestal naast het podium inderdaad, liever zelfs als het even kan... kleinste setjes hebben ook geen (standaard)multi om de zaal in te gaan; dus dan kan het meestal niet eens!

citaat:Spullen dan maar op de buhne? Buhne te klein? Helaas,... tegenwoordig kun je het niet meer in de zaal zetten.
                        Bedoel je jammer in de zin van "dan maar niet?". Dat kun je niet maken vind ik; de band zal het zeker merken als er bijvoorbeeld geen frontlicht staat, je toppen achter de band krijg is uiteraard al helemaal onmogelijk; en ook al staat de boel voor op het podium is het nog niet 100% veilig (misschien zelfs minder; beetje schuiven en 1 poot je van statief schuift van het podium af... daar gaat de boel weer!

Comment

• rinus bakker
                          • Mar 2002
                          • 5429

Wanneer zou onze 'Minister voor Installatie-integriteit en Volksgezondheid' er nu eindelijk eens binnen het kabinet op aandringen dat bier en feesten niet langer samengaan, netzo als bier en verkeer niet meer mogen samengaan, en roken en leven ook onaanvaardbaar geworden is?

Of zijn er nou nou steeds mensen die niet in de gaten hebben dat er op een feest een zeker risico bestaat dat er vocht - van allerlei vorm - in apparatuur kan geraken, met alle gevolgen van dien.
                          Voor lering ende vermaak: stages met terugwerkende kracht zijn tot in het verre verre verleden te volgen bij bier-ervaringsgroepen als Normaal.

Of ga gewoon met je apparatuur staan op feesten waar wijlen Frank Sinatra zijn opzwepende show ten gehore geeft.
                          Misschien is het helemaal nog niet zo gek dat de Europese overheid vindt dat iedereen voorafgaand aan de arbeid een Risico Inventarisatie en Evaluatie dient uit te voeren.
                          De volgende stap is dat de verzekeraars dat ook gaan doen, en dan een schriftelijk exemplaar daarvan gaan vragen.
                          Ik zou de organisator aansprakelijk stellen:
                          hij had jou toch ook niet gezegd dat er mensen bier zouden kunnen drinken in de buurt van de mixer..... .
                          En dat die vrolijk zouden zijn en dansen op de muziek en dat ze niet netjes hun armen naast het lijf zouden houden
                          (alleen de Michael Flatley Ierse hopsdansjes zouden zijn toegestaan, toch?)...
                          En dat ze dan ook nog eens aan het eind van hun arm een grijporgaan hadden waarin een glas met inhoud zat...
                          En dat ze onder invloed van die inhoud van dat (-tigste?) glas wat minder stabiel zouden hopsen ...
                          En ook een nadelige werking ondervonden op de grijpvastheid ....

Van dit soort postings kan ik maar 1 ding denken: sukkel!
                          een verdubbelde gebruikscoefficient is echt geen luxe

Comment

• Gast1401081
                            • Mar 2001
                            • 7999

staat in het contract : als de opdrachtgever niet toeziet op de veiligheid van de apparatuur gaan we naar huis. Dat een ander de bierfeesten graag wil draaien vind ik prima. Ik doe dan niet meer mee.

Comment

• jurjen_barel
                              • Jun 2003
                              • 3148

precies, kep ook zoiets staan: voor de schade die aan het apparatuur wordt toegebracht door andere mensen dan van de drive-in show is degene die me inhuurt verantwoordelijk. Hij kan het voorkomen (toezien dat mensen niet te veel drinken, of weet ik veel wat) of hij mag achteraf lekker betalen (of uiteraard degene die iets heeft gemolesteerd laten betalen)

Contract is contract...

Comment

Working...