Batterijen Maglite

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • _Joop_
    • Dec 2002
    • 137

Batterijen Maglite

Ik bezit zoals velen hier de standaard 2*AA maglite.

Altijd fijn zo'n ding, alleen de mijne vreet werelijk batterijen. Ik doe bijvoorbeeld gemiddeld 3 of 4 weken met 1 setje van 2. Dit betreft overigens de Varta High Energy Alkaline batterijen.

Heeft iemand enig idee welk merk/type het langer volhoud?

Grz
  • laserguy
    • Jun 2003
    • 2755

Helaas is VARTA niet echt zo kwalitatief als ze zelf willen laten uitschijnen in hun alkalinebatterijen (hun oplaadbare ook niet trouwens; het enige wat ze vrij goed hebben zijn horlogebatterijen maar de kans is groot dat ze die zelf niet eens produceren...). Proefondervindelijk getest in een vaste testopstelling in zelfde condities waren de beste resultaten bij mij met PowerAlkalines van Panasonic en dan Duracell.
    Beware! To touch these wires is instant death. Anyone found doing so will be prosecuted.

Comment

• dabassman
      • May 2003
      • 172

Een ledlenser gaat iets van 10000 uur mee. En dan bedoel ik continu brandendt. En er komt ook meer licht uit als een mag-lite. Voor mij zou de keuze enorm snel gemaakt zijn.

Bas Hoooooooooooooooooooii
      Door werken bolle je staat weer met je handen in je zakken!!!

Comment

• Pieter Huijgen
        • Sep 2003
        • 766

Bijna goed: een LEDlenser werkt op 4 type 675 (1.4 V 630 mAh) batterijen zo'n 100 uur. Deze batterijen kosten 5,99 voor 6 stuks.
        Lid van het Front tegen zijlicht

Comment

• Stijn Vanstiphout
          • Oct 2000
          • 1160

citaat:Ik doe bijvoorbeeld gemiddeld 3 of 4 weken met 1 setje van 2.
          Ja, dat maakt dan snel even gerekend pakweg € 2,- per maand. Waar zit het probleem eigenlijk?

mvg,
          Stijn Vanstiphout,
          LVL Multimedia
          België

Multi camera productions | Large screen systems | Video walls | Plasma displays

Comment

• shure-fan
            • Sep 2003
            • 1046

ik gebruik altijd duracall procell in m'n maglite, die batterijen hebben tenminste een lange levensduur (vindt ik)
            Freelance monitormixer / Geluidstechniek / tape act

Comment

• Kevin_DM
              • May 2003
              • 577

Voor oa onze draadloze mic's heb ik een tijdje geleden ook wat liggen experimenteren met batterijen en duracell kwam er toch wel best uit. Ging zelfs tot 5 maal langer mee dan sommige (goedkopere) merken.
              --- watt ever you want ---

Comment

• Jasper-Lichtbron
                • Jun 2001
                • 2155

Ik heb oplaadbare duracells met een powercharger; kost je even wat euri maar die werken erg lang, en zijn in een uur weer op volle sterkte te gebruiken: erg tevreden over!

Comment

• Stefan17
                  • Dec 2003
                  • 66

citaat:Geplaatst door par-av.nl

Bijna goed: een LEDlenser werkt op 4 type 675 (1.4 V 630 mAh) batterijen zo'n 100 uur. Deze batterijen kosten 5,99 voor 6 stuks.
                  De LED zelf gaat 100.000 uur mee, daar zal "dabassman" wel mee in de war zijn geweest.
                  De batterijen gaan dus inderdaad zo'n 100 uur mee.

Hoe zit het met de lichtopbrengst?
                  Deze dingen schijnen evenveel te leveren als een Mag-Lite AA. Zelf heb ik er nog nooit mee gewerkt.
                  Stefan.

Comment

• Pieter Huijgen
                    • Sep 2003
                    • 766

Een LEDlenser heeft een betere lichtopbrengst dan een Mag 2AA. Het licht is witter en de contouren van de bundel zijn duidelijker. Ik vind t prettiger werken. (hij heeft ook maar het formaat van een Mag Solitaire AAA)

Comment

• Jasper-Lichtbron
                      • Jun 2001
                      • 2155

Grappig, moet dat eens een keer proberen... jammer dat de verzendkosten ongeveer even hoog zijn als het ding zelf kost [:S] Kun je die makkelijk halen of zijn er maar een aantal zaken die zo'n lenser hebben?

Comment

• Pieter Huijgen
                        • Sep 2003
                        • 766

Ik heb de mijne destijds bij de handyman (onderdelenwinkel) gekocht voor iets van 15 euro.

Comment

• Jasper-Lichtbron
                          • Jun 2001
                          • 2155

Die hebben wij hier ook dus dan zal ik daar eens gaan kijken, bedankt! Weer verder over batterijen aub

Comment

• Merijndj
                            • Mar 2001
                            • 660

ik heb de laatste tijd 2* een 2.1Ah accu in mijn mag-lite zitten, die accu's zijn bijna 3 keer zo groot (capacitief), enige nadeel kan zijn dat de spanning 1.2V is ipv: 1.5V (maar mijn lampen gingen altijd kapot van de 1.5V lampe [:S])

merk: GP
                            capaciteit: 2100mAh
                            kosten: +-6 euro ps

Comment

• BoogiePimp
                              • Feb 2004
                              • 46

Voor meer LEDlenser info: www.theatertools.nl (Martijn Satter levert deze lampjes)hier heb je ze in alle soorten en maten.
                              Ze zijn idd feller als een maglite en gaan langer mee.

Sander Hoooooooii
                              Touren is da bomb!

Comment

Working...