Hoe maken jullie reclame?

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Stefke
    • Sep 2003
    • 259

Hoe maken jullie reclame?

Hey gasten,

Ik ben weer een tijdje uit roulatie geweest en dacht dat het tijd werd om nog eens een topicje te openen.

Mijn vraag is hoe jullie reclame maken voor je Drive-in. Toen ik jonger was, draaide ik de grotere school party's en fuiven bij ons in de buurt. Op en gegeven moment heb ik de prijs noodzakelijk moeten opschroeven (beter materiaal en meer ervaring) en kreeg ik plots minder opdrachten. Nadien ga je vast werken, trouwen, bouw je een huis en ga je eigenlijk zo wat uit die uitgaanssfeer, met gevolg dat je dus ook minder contacten hebt.

Nu is mijn materiaal het laatste half jaar niet meer buitengeweest. Ik draai nog wel vast in een danscafé, maar ook niet elk week-end en ondertussen heb ik hier dus wel voor een pak geld aan materiaal staan dat ik graag zou willen zien renderen of minstens zowat terugbetaald.

Ik wil terug de baan op, de microbe heeft terug zwaar gebeten, maar ik kom maar niet aan opdrachten (mijn klantenbestand van vroeger is uitgefeest). Hier en daar krijg ik nog wel eens een belletje voor een dom feestje waarvoor je dan amper 100 Eurotjes mag vragen, want anders is het teveel. Tot hier toe heb ik die dan ook geweigerd, ik ga niet graag zitten klooien op de markt door weer voor belachelijke prijzen buiten te komen.

Hoe pakken jullie dit aan??
    ah zo dan
  • djbirdie
    • Oct 2002
    • 509

Mond op mond reclame, zorg dat je site bij zoekmachines goed staat, link laten plaatsen op bijv. dochterpagina's van startpagina.nl enz enz
    grtz, Niels

Het is de kunst om van geluidsoverlast een buurtfeest te maken!

Comment

• showband
      • May 2001
      • 4516

Praat eens met een verhuurder in de buurt die misschien soms een set tekort komt. Laat die mensen bij een avond die je draait kijken hoe jij het aanpakt. En verhuur je set inclusief alles via hun.

Kijk anders bij de horeca/soos-en/sportclubs in de buurt of ze geen jaardeals willen sluiten.
      lekker belangrijk!

Comment

• djRobbie
        • Feb 2004
        • 21

Ik denk dat mond op mond reclame toch nog het beste is.
        Verder laten we meestal wel wat flyers, visitekaartjes achter ofzo.
        Foto's maken en die on-line zetten op je website.

Comment

• djbirdie
          • Oct 2002
          • 509

En stuur alle scholen, bedrijven etc. in je regio een reclame reclame mailing ofzo...
          grtz, Niels

Het is de kunst om van geluidsoverlast een buurtfeest te maken!

Comment

• rinus bakker
            • Mar 2002
            • 5429

citaat:Geplaatst door djRobbie

Bedoel je daar nou mee: "Plat op de bek" - dat verdient ook verreweg mijn voorkeur zolang ik wel "de andere bek" [^][] mag uitkiezen...
            of bedoel je
            "mond tot mond"??[8D][:I]
            een verdubbelde gebruikscoefficient is echt geen luxe

Comment

• pro`d`user
              • Jun 2002
              • 534

Volgens mij werkt 'het horen van een ander' het beste.
              Dan weten ze al wat ze van jou kunnen verwachten, en dat
              je gewoon goede kwaliteit levert.

Verder zijn wij ook wel is gezien door een verhuurbedrijf
              en die heeft ons dan weer gevraagd om een klusje te doen.
              Beetje geluk, maar zo kom je ook ergens.

Ja, wij proberen zelf altijd als we in een nieuwe klantengroep
              komen in een nieuw gebied wat minder op de winst te letten
              en wat meer op de promotie die je in dat gebied maakt.
              Barry K.
              Wij werken met EV ole ole
              In de studio: Tascam, AKG, Shure en Mackie Hr-824

Comment

• _Jasper
                • Jan 2001
                • 330

Ik zou maar zo zeggen:
                een goede show verkoopt zichzelf
                Seeeeeeee ya
                Jasper

Comment

• djRobbie
                  • Feb 2004
                  • 21

citaat:Geplaatst door rinus bakker

citaat:Geplaatst door djRobbie

Bedoel je daar nou mee: "Plat op de bek" - dat verdient ook verreweg mijn voorkeur zolang ik wel "de andere bek" [^][] mag uitkiezen...
                  of bedoel je
                  "mond tot mond"??[8D][:I]
                  Allebei [8D]

Comment

• Stefke
                    • Sep 2003
                    • 259

WOEHAHAHA Mond op mond reklame?? plat op de Bek??

Sorry, vond ik wel effe een goeie

Maar dat is het em nu net. Om mond tot mond reclame te kunnen genereren, moet je dus eerst enkele opdrachten hebben gedaan zo in het nabije verleden. Idem dito voor "een goede show verkoopt zichzelf".

Probleem is dat alle jeugdverenigingen wel iemand in eigen rangen hebben die, weliswaar een kutshow neerzetten, maar dat wel doen voor een appel en een ei, of toch voor voldoende bier. Dus dat is al niks.

Naar bedrijven daarentegen zou ik idd wel kunnen een mailing opzetten, 1 probleem, de bedrijven hier in de buurt zijn allemaal KMO met maar een paar werknemers, dus hier zal ook niet veel ambi te rapen zijn. Zelf een paar dingen organiseren zou ook nog kunnen mocht het niet zijn dat de zalen in de buurt enkel worden opgengesteld voor de erkende verenigingen door de gemeente. Privé initiatief is dus niet toegelaten.

Het ziet ernaar uit dat ik dus een stuk buiten eigen regio zal moeten gaan zoeken
                    ah zo dan

Comment

• fredjuhh
                      • Sep 2002
                      • 215

wellicht tijdens het draaien in dat danscafe kaartjes neerleggen op je dj-booth ofzo?
                      ---hier staat nix--->

Comment

• Roeltej
                        • May 2001
                        • 761

citaat:Geplaatst door fredjuhh

wellicht tijdens het draaien in dat danscafe kaartjes neerleggen op je dj-booth ofzo?
                        Wij leggen ook haast altijd kaartjes op ons meubel... en voor het einde van de avond zijn ze meestal allemaal verdwenen, horen er alleen zo weinig van terug ... :/
                        Vitality Show

Comment

• Drive inn tnt
                          • Sep 2003
                          • 1082

ik zit ook met een probleem ivm reclame maken. Heel veel mensen weten wat ik doe etc omdat ik al heel veel aan mond op mond reclame heb gedaan maar ik hoor er niks van. ik laat ook altijd wat folders achter en de mensen zeggen altijd dat ze het door zullen vertellen. maar het werkt gewoon niet. de klanten zijn altijd heel erg tevreden( houwe zo). Wie heeft er een oplossing???
                          Vette boksuh meneer

[FONT=Verdana]Licht is sneller dan geluid, daarom zien veel mensen er intelligent uit, tot je hen hoort spreken.[/FONT]

Comment

• DJ.T
                            • Nov 2002
                            • 1502

Dat komt allemaal vanzelf, dat je je klanten die je nu hebt tevreden houd is het belangrijkste.
                            Mensen die op een feest zijn geweest waar jij hebt gedraaid zullen aan de organisator van het desbetreffende feest vragen hoe jij ook al weer heette, en of hij je nummer heeft.
                            Jij mag daar een keer draaien en zo gaat het balletje rollen.
                            Alle begin is moeilijk.
                            Wat ik zelf nog wel een leuk vond was op een grootschalig kinderfeest waar we moesten draaien, meer dan 200 kinderen in de leeftijdscategorie van 7 t/m 12 jaar.
                            We hadden per ongeluk veel te veel reclame stickers ingekocht en hebben toen met 4 man al die kinderen onder gestickerd, leuk dat ze het vonden
                            Daar hebben we nog veel van gehoord want 2 dagen daarna kwamen er al een paar telefoontjes binnen van ouders die ons de laatste paar minuten bezig hadden gezien toen ze hun kind op kwamen halen en we werden meteen gevraagd voor een flink aantal feesten.
                            Die stickers kostten geen drol maar het heeft heel wat opgeleverd.
                            Ik dacht dat er 500 stickers op een rol zaten van 20 euro, we hebben er ongeveer 2 volle rollen doorheen gejaagd en iets meer als 10 feesten uitgehaald, kan je nagaan.
                            We're ready to party, are you?

Comment

• rinus bakker
                              • Mar 2002
                              • 5429

Ik deed in mijn eerste jaar ook klussen van 24 uur voor 25 Gulden.... (~ 0,45 Euro per uur!)
                              (Ik geef toe, het is van voor een aantal oorlogen geleden.)
                              Maar zodra je de kwaliteit waar kan maken die je zegt te hebben, kunnen je prijzen omhoog.
                              Een Mercedes is duurder dan een Ford. Maar ja, Mercedes heeft dan ook een ster!
                              Maar voor beiden is klandizie!
                              En ik ga zelfs voor 11 Euro per kwart uur de weg niet meer op!
                              Maar wat je de klant belooft moet je waarmaken (zolang hij de zaak niet probeert te flessen).
                              En een tevreden klant is een lopende advertentiekrant!
                              een verdubbelde gebruikscoefficient is echt geen luxe

Comment

Working...