venue listing

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • som
    • Nov 2002
    • 787

citaat:Geplaatst door sparky

Hedon, volgens mij een Crest century tafel en een Martin W8 systeem wel een aparte monitormixer en de gangbare mics, maar ik weet het eerlijk gezegd niet zo goed meer.
    crest century klopt wel, foh set is kf 850 de moni's zijn sm155.
    Zelfs een direct teruggeslagen tennisbal stuitert wel eens verkeerd.

Comment

• Olaf Duffhuës
      • Oct 2000
      • 2477

Dit zijn een paar zaaltjes..alleen jammer dat niet iedereen zijn techniese voorzien op de site heeft..
      Olaf Duffhuës

**Nieuw - Audio Technica AT2031 - ATM230 - AE2300 - Radial Pro48 - nieuW**

Comment

• lifesound
        • Apr 2003
        • 1052

citaat:
        Is;

De Melkweg een theater? Antw. Nee.
        013 een theater? Antw. Nee.
        Waterfront een theater? Antw. Nee.
        Hedon Zwolle een theater? Antw. Nee.

Zijn dit allemaal poppodia? Antw. Ja.

Duh?
        voor je begint te doen alsof ik hier belachelijke dingen vraag ... leer lezen hé!
        Ik heb nooit gevraagd achter een lijst met alleen theaters.

Langs de andere kant, wel bedankt aan:
        Robert [^]
        Sparky [^]
        Som [^]

Dat is dus wel de informatie die ik nodig heb. Maakt mij niets uit onder welk vakje de zaal behoort.

Comment

• Robert
          • Aug 2000
          • 630

citaat:Geplaatst door sparky

Ja ik heb die ev-set toen gehoord met chimaira/spineshank was idd om te janken.
          Klopt. Het licht daarintegen...

Robert

Comment

• dj_lucv
            • Aug 2001
            • 616

Er zijn genoeg sites lifesound, maar geen enkele is echt goed. Ik denk dat je als je een goede site ontwikkeld, en die zelf goed bijhoudt je een hele goede kans hebt dat het veel gebruikt gaat worden. En dat het vervolgens ook goed bijgehouden gaat worden door je gasten. Mocht je nog hulp kunnen gebruiken met de ontwikkeling van je site dan wil ik je wel helpen.

Comment

• showband
              • May 2001
              • 4516

een wat kale poduimlijst met adressen en enkele gegevens is onlangs overgenomen door www.musician.nl

Daar zit een aardig begin in.
              lekker belangrijk!

Comment

• Daan Hoffmans
                • Aug 2000
                • 1225

Lifesound, ik wil graag met je meewerken. Een degelijke online database voor (en door) technici lijkt me een geweldig idee. Wat mij betreft niet alleen de "grote" zalen, maar ook de kleintjes.

Groetjes, Daan
                <center><i>\"Alles wat schuift doen we naar boven, alles wat draait naar rechts\"</i></center>

Comment

• sparky
                  • Apr 2002
                  • 2104

Nou, ik wil ook best wel wat updates geven als ik weer ergens ben geweest, lijkt me wel okee.
                  Here today - Gone tomorrow <<<>>> gekte is een uitzondering bij individuen maar een regel bij groepen.

Comment

• kelsson
                    • Sep 2003
                    • 40

Lijkt me een goed initiatief, zo'n database. Maar gewoon ff kijken op de site van de zaal helpt soms ook, en anders even bellen. Voor de liefhebbers hierbij de lichtspecs van Speakers in Delft :

Podium :
                    16 * Par 64 500 W, MFL
                    Blinder van 3* Par 64, 500 W
                    ACL van Par 36's
                    2 * Martin Roboscan 518

Front :
                    6 * Par 64, 500 W MFL

Zaal :
                    16 * Par 64, 500 W
                    6 * Martin Roboscan 518
                    2 * 1000 W Strobsocoop
                    ACL van Par 36 's
                    Starball
                    Rookmachine JEM Pro 2000

Tafels :
                    MA Lightcommander 24/6
                    MA Scancommander
                    Bijna klaar. Nog 5 minuutjes ...

Comment

• lifesound
                      • Apr 2003
                      • 1052

doen ze daar ook aan geluid?

Toch bedankt, in naam van de lichtboeren dan [][8D]

Comment

• kelsson
                        • Sep 2003
                        • 40

Geluid en geluidsboeren in Speakers worden bij live-acts ingehuurd bij Matrix uit Breda. Die draaien dan over onze versterkers en onze boxen. Welke merken dat precies zijn weet ik eigenlijk niet Ik ben een blijf een echte lichtnicht ...

Comment

• JohnHa
                          • Jan 2002
                          • 57

Antwoord: www.zulu.nl

Je kunt er duidelijk zoeken op theater en plaatsnaam. En laat iedereen die dat nog niet heeft gedaan zijn lokatie met alle specs hier invullen, des te beter werkt deze databank.
                          Of iets nu een theater is, of een multyfunctioneel centrum, of een popcentrum, wat maakt het uit. Het blijft makkelijk om de gegevens te kunnen bekijken.

Comment

• sparky
                            • Apr 2002
                            • 2104

Maar als je dingen zeker wilt weten kun je toch maar het beste zelf nog een keertje bellen, dan heb je dus altijd up-to-date-info. Ik ben eigenlijk opgehouden met bellen. Bands hebben riders die onderdeel zijn van het contract, de boeker zorgt dat alles ondertekend terugkomt. En ik heb het maar te doen met wat er staat...Meestal is dat wel okee, regelmatig wel een stukje meer dan okee:-) en soms om te janken....Sja daar kan ik lang of kort over lullen, maar het moet wel heeel ver gaan wil een gemiddelde band in het Nederlands clubcircuit een gig cancellen omdat de P.A. niet goed genoeg is.

Succes is voor een band nog altijd de beste kans op een goede P.A., simpelweg doordat de kleine podia die band dan niet meer kunnen betalen []
                            Here today - Gone tomorrow <<<>>> gekte is een uitzondering bij individuen maar een regel bij groepen.

Comment

• kelsson
                              • Sep 2003
                              • 40

Ik sluit me aan bij Sparky.
                              Het beste is nog altijd een rider opsturen en daar vervolgens anderhalve week voor het optreden over terugbellen om hem met de plaatselijke technici even door te spreken. Als er dan problemen zijn kun je daar samen een oplossing voor zoeken. Dan hoef je op de dag zelf de sfeer niet te verzieken omdat jij baalt dat het spul niet voor elkaar is en de locals balen omdat er weer zo'n arrogante technicus in huis is voor wie niks goed genoeg is.
                              Bij clubzalen kun je vaak op de website wel technische informatie vinden, of in elk geval een telefoonnummer ...

Comment

• lifesound
                                • Apr 2003
                                • 1052

een rider wordt dus altijd opgestuurd. Door de manager, of het bookingskantoor. Spijtig genoeg kom ik (zoals bijna elke technieker) alleen verouderde technische riders tegen op die locaties.

Ten 2de ga ik ervan uit dat als men mij niet belt alles in orde is, als men niet kan voldoen aan de rider is het de zaal hun taak om mij te contacteren.

Ten 3de ben ik niet van plan elke zaal op te bellen. Dat is ook niet echt realistisch...

Comment

Working...