Tourlabel programma?

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • _Joop_
    • Dec 2002
    • 137

Tourlabel programma?

Hi Allen,

Aangeziek ik niet exact weet in welke forum ik het moet zetten, plaats ik het hier. Als de mod een beter plaats weet, verplaats het maar.

Maar nu mijn vraag; heeft er iemand enig idee of er een programma bestaat dat fungeert als een soort van administratie programma. Waar je al je spullen/kisten in kunt invoeren met de bijbehorende inhoud = gewicht enz enz. En dit programma moet ook tourlabels kunnen printen. Wat ook een handige functie zou zijn, is een offerte/factureer mogelijkheid.

Heeft iemand dus een idee of dit soort programma's bestaan? Of klinkt dit meer als een Accesdatabase, zoja, heeft iemand hier wizards of templates voor?

Hopelijk begrijpen jullie mijn vraag/behoefte.

Groeten,
    Joost
  • jeroenw
    • Dec 2003
    • 216

hey joost,

misschien is er wel een echt programma voor, postorderbedrijven doen het in weze ook, maar ik ben bang dat dat erg in de cijfers gaat lopen.
    Een Database oplossing ligt dan erg voor de hand, maar helaas heb ik geen template ofzo voor je. Wellicht kun je ook een (makkelijke) oplossing in excel maken, al zo ik zo 123 niet weten hoe

greetz
    jeroen
    \"Kost een par centen maar dan hedduh ok wa!\"

Comment

• mp3joeri
      • Jan 2002
      • 203

ben toevallig zelf zo'n soort programma aan het maken, dus alles in 1 (administratie, facturatie, offerte, en een database met casenummers die ik invoer op m'n paklijsten)

In de toekomst ben ik ook van plan idd met die tourlabels en dan met barcode er op net zoals ze bij postorderbedrijven / koeriersdiensten gebruiken.

Ik maak het programma in visual basic ism mysql als database, zo heb ik ook nog de mogelijkheid op afstand via internet wat dingen in te voeren ed.

dus dat is misschien ook een optie voor je, maar dan moet je uiteraard wel kunnen programmeren en veel tijd over hebben.

Comment

• _Joop_
        • Dec 2002
        • 137

citaat:Geplaatst door mp3joeri

maar dan moet je uiteraard wel kunnen programmeren en veel tijd over hebben.
        En dit laatste is mij zeer schaars...

Comment

• lifesound
          • Apr 2003
          • 1052

bestaat zeker en vast al ergens .... -->> google

Comment

• AJB
            • Jul 2003
            • 2289

RMS bijvoorbeeld (rental managament system)
            ...

If your not prepared to be wrong, you'll never come up with anything original
            ------------------------------------------------
            Arvid Buit
            Creative-Director / Artist-Manager

Comment

• _Joop_
              • Dec 2002
              • 137

citaat:Geplaatst door lifesound

bestaat zeker en vast al ergens
              Dit leek mij ook. Maar google leverde weinig bruikbaar materiaal op. Heb je het trouwens over een dergelijk programma, of over een Acces template?

Comment

• Kevin_DM
                • May 2003
                • 577

Zoals AJB al zei, rental management system...
                Gebruik ik ook en zeer tevreden van. Is een Nederlander die dit ontworpen en geschreven heeft en dit is een programma speciaal op maat voor de klank- en licht verhuurbranche.
                Bevat oa materiaalbeheer (heel uitgebreid !), personeelsplanning, inhuurplanning, transportplanning, offertes, verhuurcontracten, facturen etc etc...
                --- watt ever you want ---

Comment

• _Joop_
                  • Dec 2002
                  • 137

citaat:Geplaatst door Kevin_DM

rental management system...
                  Dit ziet er inderdaad erg goed uit ja. Maar hoe kom ik eraan? Dit kan ik namelijk nergens op de homepage terug vinden. Is het overigens freeware? Of is er anders ergens een demo te downloaden ?

Grtz

Comment

• AJB
                    • Jul 2003
                    • 2289

Is een officieel (redelijk prijzig) systeem, maar werkt wel perfect. Toegankelijk en makkelijk aan te leren.
                    If your not prepared to be wrong, you'll never come up with anything original
                    ------------------------------------------------
                    Arvid Buit
                    Creative-Director / Artist-Manager

Comment

• Kevin_DM
                      • May 2003
                      • 577

citaat:Geplaatst door _Joop_
                      Dit ziet er inderdaad erg goed uit ja. Maar hoe kom ik eraan? Dit kan ik namelijk nergens op de homepage terug vinden. Is het overigens freeware? Of is er anders ergens een demo te downloaden ?

Grtz
                      [/quote]

http://www.rmsplanning.com , en hier kan je ook een demo downloaden
                      --- watt ever you want ---

Comment

Working...