138 db !!

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Michel_G
    • Dec 2003
    • 376

zag wel dat iemand half weggeblazen werd, dus denk ik denk dat het wel harder was dan 14 db. (wat ook zonder moeite moet kunnen denk ik) maar of het inderdaad die 165 db was die ze lieten zien, betwijfel ik nog steeds. ga denks eens op het wereld wijde web zoeken of ik er iets van terug kan vinden
    Is weer terug !

Comment

• Rademakers
      • Jul 2003
      • 1281

Wat jullie waarschijnlijk vergeten, is dat je in een auto een behoorlijke "roomgain" hebt. Voor de lage tonen kan die gain oplopen tot wel 20dB.
      Vandaar ook dat je in een auto al snel een indrukwekkend geluid hebt met een paar kleine speakers.
      Zou je die speakers buiten neerzetten, dan zou daar vrijwel niets van overblijven.

Dus stel je nu een PA-installatie in een auto voor, met als enige doel het halen van zoveel mogelijk decibels.
      (De geluidskwaliteit is totaal onbelangrijk).

Ik dacht dat het wereldrecord 172 dB was.

Mvg Johan

Comment

• ronny
        • Dec 2002
        • 2138

was het ook niet zo dat er op het moment van meten geen muziek wordt afgespeelt, maar een "test"toon? Dus die waarde is gemeten bij 1 bepaalde toon.

Ook moet het toerental van de motor constant gehouden worden bij zo een test. Was iets van een 2000 toeren meen ik.

mvg
        ronny
        niet zagen, gewoon doen!

Comment

• djbirdie
          • Oct 2002
          • 509

Ik heb het ook op tv gezien, van die mensen die ervoor gingen staan en dat hun geluid alle kanten opwaaide door het harde geluid enzo toch?
          grtz, Niels

Het is de kunst om van geluidsoverlast een buurtfeest te maken!

Comment

• moderator
            Moderator
            • Apr 2001
            • 5946

air raid alarm...zal geen toeval zijn dat dat ding door amikanen geproduceerd wordt!
            ..als je de meeste bommen dropt is het ook wel netjes om de pechvolgels op wie je mikt van te voren te melden dat je bommen dr aan komen...

Over caraudio...dat is caraudio!
            meer info www.idbl.nl ondermeer alles over hoe je debeetjes meet in autos en dB drags...
            Moderator J&H Licht en Geluid Forums

Comment

• JBL-QSC-DBX
              • Apr 2003
              • 381

Ehhh... moderator?
              Snap je het niet, of was dat een grapje van jou? dat je de mensen op wie je mikt waarschuwt? Als je dit namelijk dnekt moet je de tekst (ja ik weet, in het engels...) die bij de foto's en geluidsfragmenten staat maar eens lezen. Heb je op school geen geschiedenis gehad? Vanwege de zgn. "koude" oorlog waren de amerikanen zo bang als wezels dat ze zelf het doelwit zouden worden van lucht-aanvallen, om in het geval van zo'n aanval de EIGEN BEVOLKING te kunnen waarschuwen werden deze dingen geïnstalleerd.

Groeten, Joris
              Timescape.nl

Comment

• moderator
                Moderator
                • Apr 2001
                • 5946

Snap ik het niet?
                Mijn lesjes geschiedenis behoeven beslist geen opfrissing. Mijn engels is netjes op peil, alleen moet je zelf wat breder gaan kijken wellicht dan nnaar de platte tekst die wordt aangeboden door een website en mag je ook proberen om je eigen gedachten vorm te geven...
                Of geloof jij echt dat we in 15 jaar op de maan staan

beetje te lang in de herrie gestaan jbl?
                Moderator J&H Licht en Geluid Forums

Comment

• JBL-QSC-DBX
                  • Apr 2003
                  • 381

Hallokidokiejo

Ehmm, nee (nog) niet te lang in de herrie gestaan...

Maar (...no offence...) ik begrijp je niet helemaal, kijk, ik snapte jou tekstje niet en dacht dat je de kwestie met deze dingen niet begreep, maar je uitleg nu maakt me nog niet veel wijzer...
                  citaat:..als je de meeste bommen dropt is het ook wel netjes om de pechvolgels op wie je mikt van te voren te melden dat je bommen dr aan komen...
                  citaat:alleen moet je zelf wat breder gaan kijken wellicht dan nnaar de platte tekst die wordt aangeboden door een website en mag je ook proberen om je eigen gedachten vorm te geven...
                  Of geloof jij echt dat we in 15 jaar op de maan staan
                  dus geen kritiek mijnerzijds, maar hoe bedoel je die reactie. Reactie kan evt. ook per mail om niet te ver af te dwalen van het eigenlijke onderwerp, de sirene.

Groete, Joris
                  Timescape.nl

Comment

• Rob
                    • Dec 2000
                    • 470

14 db hm das het geluid van een knisperend blaadje ofzo dus ik weet niet waar hij dit vandaan haald. Maar 165 zou heel goed kunnen hoor want het nederlandse record staat op 155 decibel en hier was ik zelf ook bij toen dit gemeten werd. Dat was de conrad decibel contest. Was ook niet erg prettig om aan te horen en trilde dan ook zowat van je plaats af.
                    Rob v.d. Molen

Comment

• sis
                      • Jul 2003
                      • 3305

Hoe klinkt ie

TOET , PUF-PUF of TITATITA
                      sis
                      Fulltime freelance muzikant, producer , componist.

Comment

• jeroenw
                        • Dec 2003
                        • 216

citaat:Geplaatst door Rob

...het nederlandse record staat op 155 decibel en hier was ik zelf ook bij toen dit gemeten werd. Dat was de conrad decibel contest...
                        tja met conrad meetapp. kan het dus idd ook 15.5 dB zijn geweest maar dat is echt tering hard 155, dan koop je dus acute gehoorbeschadeging op.. lekker

greetz
                        Jeroen
                        \"Kost een par centen maar dan hedduh ok wa!\"

Comment

• jurjen_barel
                          • Jun 2003
                          • 3148

Investeren in de ondergang van je gehoorzintuigen...

Daar zal de verzekering geen boodschap aan hebben, hoe hard je dan ook kan gaan!

Comment

• fredjuhh
                            • Sep 2002
                            • 215

hoeveel zouden die dingen in NL eigenlijk doen, een 120dB ofzo? vind em wel (te) groot egenlijk
                            ---hier staat nix--->

Comment

• Gast1401081
                              • Mar 2001
                              • 7999

in PA gesproken : 138 dB haal ik met gemak.

Comment

• skylineshow
                                • Oct 2003
                                • 71

138 db met gemak?????????????????

mag ik dan vragen wat voor db meting je doet (Standaard-A-C)????
                                (offtropic) en wat voor geluidsset je hierop heb....

Comment

Working...