Studie in het buitenland

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Koszmo
    • Nov 2002
    • 185

Studie in het buitenland

Ik ben vandaag naar de decanen hier op school geweest en die adviseerde mij een theaterstudie in het buitenland. Ik heb gezocht op internet maar vond niks. Hij had het over een studie in Amerika en Duitsland, weten jullie hier meer van??

Alvast bedankt!

Groeten

Lars
    Profiel - Mailtje
  • Freddie
    • Nov 2002
    • 195

misschien maar eens aan je decanen vragen waar hij het over heeft. Hij/zij kan je waarschijnlijk het beste helpen met je keuze
    Als het licht uit is................. Is het donker

Comment

• Iko
      • Feb 2002
      • 766

En wat is er mis met de opleidingen in NED?

Comment

• test12
        • Jan 2003
        • 901

Er zijn er genoeg die mij ook wel ver weg willen sturen, en ik wil nog niet eens wat leren![:I]

m.v.g. Herman

Comment

• Koszmo
          • Nov 2002
          • 185

wat er mis is in NED?! haha

De opleidingen zijn simpel weg beter... Hoger niveau...
          Profiel - Mailtje

Comment

• Iko
            • Feb 2002
            • 766

Weet ook niet of het echt in de opleiding zit of in de ervaring die je er naast op doet. Denk dat het vooral belangrijk is dat je veeeeel ervaring krijgt en het meeste leer je toch tijdens klusse van je oudere collega's

Greetzz Iko

Comment

• LuxProDeo
              • Feb 2003
              • 245

citaat:Geplaatst door Iko

Weet ook niet of het echt in de opleiding zit of in de ervaring die je er naast op doet. Denk dat het vooral belangrijk is dat je veeeeel ervaring krijgt en het meeste leer je toch tijdens klusse van je oudere collega's
              Alle officiele full time opleidingen (ook in NL) zijn daarom ook een combinatie van praktijk en theorie, met soms een erg ruim praktijk deel (vaak in de vorm van stages).

Een jonge belichter (17) die ik vorig jaar op klus tegenkwam was toen net klaar met de HAVO en voor dit seizoen/schooljaar/collegejaar aangenomen op een opleiding tot stage manager ergens in de UK. Niveau schijnt hoog te zijn.

LuxProDeo

Comment

• rinus bakker
                • Mar 2002
                • 5429

citaat:Geplaatst door Koszmo

wat er mis is in NED?! haha

De opleidingen zijn simpel weg beter... Hoger niveau...
                Bedoel je nou dat die opleiding in Ned beter zijn,
                of juist die buiten NED worden gegeven?
                een verdubbelde gebruikscoefficient is echt geen luxe

Comment

• jurjen_barel
                  • Jun 2003
                  • 3148

citaat:Geplaatst door rinus bakker
                  Bedoel je nou dat die opleiding in Ned beter zijn, of juist die buiten NED worden gegeven?
                  Taaltechnisch zegt hij dat Ned. beter is, maar ik denk da je wel weet wat hij bedoelt

Comment

• rinus bakker
                    • Mar 2002
                    • 5429

Elk land krijgt het opleidingsniveau dat het verdient.
                    In het land der lapzwansen, maaivelden, sociopoldersokken, zielepoten, mooipraters, vergadertijgers, bollenaaiers en gigagedogers is dat dus al gauw niet erg veel soeps meer.

Comment

• Koszmo
                      • Nov 2002
                      • 185

jongens nou niet gaan mi*renn*uken op die taalfoutjes hea

Nee idd, die decaan had het over 'de hoogste' opleiding in NED (HBO) in Amsterdam (Hoge school voor kunsten??)

In ieder geval had hij nog een opleiding gevonden in Amerika en Duitsland die nog hoger ligt qua niveau, en hij zei dat ik maar even op internet moest kijken...

Grtz,

Lars
                      Profiel - Mailtje

Comment

• rinus bakker
                        • Mar 2002
                        • 5429

Kijk dat zijn nou echt decanen waar je wat aan hebt:
                        "Zoek het zelf maar even op, op internet!"
                        Hoeveel studiekosten/collegegeld betaal je per jaar voor dat soort van grondig onderbouwd advies?
                        Enne.... wat was er volgens hem dan allemaal onvoldoende aan de HBO - OTT aan de AHK (=Opleiding Theater Techniek aan de Amsterdamse Hogeschool voor de Kunsten)?

Comment

• Koszmo
                          • Nov 2002
                          • 185

niks onvoldoende... maar het kan beter, vraag me niet wat maar het niveau ligt hoger (boven HBO), en dat moet je dan geloven van iemand waar je je studiegeld aan spendeerd

Grtz,

Lars
                          Profiel - Mailtje

Comment

• Lykle
                            • Dec 2003
                            • 63

Hoi Koszmo

Ik ken de opleiding Theater und Veransteltungstechnik aan de Technisch Fachhochschule in Berlijn. http://www.tfh-berlin.de/studium/fbviii/mt.htm

Ik heb met een uitwisselingsprogramma drie maanden op deze opleiding gezeten. Deze opleiding is vergelijkbaar met een HBO opleiding in Nederland. Het verschil met de opleiding theatertechniek aan de Hogeschool voor de Kunsten in Amsterdam is dat deze opleiding voor 90% theoretisch is. De studenten die afstuderen zijn ingenieurs. Deze mensen krijgen vaak een baan als werkvoorbereider, planner, hoofd techniek of iets dergelijks. Ze staan bijna nooit öp de vloer".

Het niveau ligt op het gebied van mechanica, en sterkte berekeningen hoger dan de HBO-OTT in Amsterdam.
                            Op het gebied van praktijkervaring ligt het niveau lager.

Een ander verschil is dat de opleiding in Amsterdam gaat over THEATERtechniek. In Berlijn wordt de opleiding theaterTECHNIEK gegeven. In amsterdam hoort de opleiding bij de theaterschool. In berlijn hoort de opleiding bij de technische school.

Wat ik wil zeggen is dat bij beide opleidingen op andere manieren naar theatertechniek wordt gekeken. Aan jou de keus wat het beste bij je past.

Ciao,

Lykle

Comment

• rinus bakker
                              • Mar 2002
                              • 5429

citaat:Geplaatst door Lykle
                              1. Het verschil met de opleiding theatertechniek aan de Hogeschool voor de Kunsten in Amsterdam is dat deze opleiding voor 90% theoretisch is.
                              2. De studenten die afstuderen zijn ingenieurs. Deze mensen krijgen vaak een baan als werkvoorbereider, planner, hoofd techniek of iets dergelijks. Ze staan bijna nooit 'op de vloer'.
                              3. Het niveau ligt op het gebied van mechanica, en sterkte berekeningen hoger dan de HBO-OTT in Amsterdam.
                              4. Op het gebied van praktijkervaring ligt het niveau lager.
                              5. Een ander verschil is dat de opleiding in Amsterdam gaat over THEATERtechniek. In Berlijn wordt de opleiding theaterTECHNIEK gegeven. In Amsterdam hoort de opleiding bij de theaterschool. In berlijn hoort de opleiding bij de technische school.
                              1. Hoe vallen die %'s theorie en praktijk dan uit voor de OTT.
                              2. De pretentie die de OTT toch uitstraalt is om ing-niveau af te leveren, en in de praktijk komt het ook nog wel eens zo uit dat men te duur wordt bevonden voor 'de vloer' en IDD in een hoger echelon komt.
                              3. Open deur! Ik weet uit het verleden in elk geval dat dat bij de OTT om te huilen was!
                              4. Dat gaat dan zeker niet over rigging & hijstechniek? Ik heb een aantal jaren de 'praktijk' van de OTT in de Central Studio's mogen aanschouwen. Bedacht door iemand die totaal geen sjoege van dat vak had, en praktijk-opgaven die volslagen gestoord waren, met destijds begeleiders die het verschil tussen driehoek en rechthoektruss niet eens wisten!
                              5. Als er artistieke ideeeen moeten worden realiseerd door toepassing van techniek, heb je technici nodig. "Creatieve" geesten zijn er genoeg (of misschien wel teveel? - zeker als je dat tegenwoordig leest bij justitiele ambtenaren, politici, bobo's en ceo's, boekhouders en accountants) maar de mensen die zulke ideeen moeten omzetten in de aan de harde natuurwetten onderhevige realiteit dat zijn TECHNICI.

Comment

Working...