Noorderslag 2004 weekend 8 - 9 - 10 jan

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • moderator
    Moderator
    • Apr 2001
    • 5946

Noorderslag 2004 weekend 8 - 9 - 10 jan

NOORDERSLAGWEEKEND 2004
    150 bands, 27 podia, 1300 Seminarbezoekers
    Het Noorderslagweekend vindt in 2004 plaats op donderdag 8, vrijdag 9 en zaterdag 10 januari. Op donderdag en vrijdag vindt EuroSonic plaats, met meer dan 110 Europese bands en acts verdeeld over 20 podia in de Groninger binnenstad. De zaterdag is voor Noorderslag, waar ongeveer 45 Nederlandse bands en acts laten horen hoe de vaderlandse popmuziek er voor staat. Naast deze twee belangrijke Nederlandse festivals voor nieuwe muziek is gedurende de volle drie dagen de complete (live) muziek-industrie van Nederland en een grote delegatie uit Europa te gast op het Noorderslag Seminar voor professionals.

Het Noorderslagweekend is de afgelopen jaren uitgegroeid tot een festival met grote internationale uitstraling en impact. De belangrijkste reden hiervoor ligt in het feit dat de Nederlandse en Europese muziekindustrie drie dagen te gast is in Groningen, niet alleen om tijdens het Noorderslag Seminar zaken te doen, te netwerken en ideeën uit te wisselen, maar ook om tijdens het festival in enkele dagen tijd meer dan 150 live-optredens te kunnen zien van de meest veelbelovende nieuwe Europese en Nederlandse bands en acts.

Noorderslag Seminar
    Met meer dan dertig druk bezochte panels en bijeenkomsten over de laatste ontwikkelingen in de muziekindustrie, het live-circuit en de muziekmedia is Noorderslag Seminar het belangrijkste ontmoetingspunt voor professionals uit de platenindustrie, podia, festivals, boekers, media, management en aanverwante branches zoals advocatuur en overheid. Met EuroSonic en Noorderslag als avondvullend programma, is Noorderslag Seminar overdag de jaarlijkse 'update' op de laatste muzikale en zakelijke ontwikkelingen over Nederlandse en Europese muziek.

bron: www.noorderslag.nl
    Moderator J&H Licht en Geluid Forums
  • lifesound
    • Apr 2003
    • 1052

ik zal aanwezig zijn achter de mengtafel op 10/01 om 20u30 in de OOR-zaal [8D]

En als da groeptje gedaan heeft met spelen zal ik ergens den tourist uithangen![^]

Comment

• Koert
      • Nov 2002
      • 86

Het was weer uitermate gezellig op dit feestje!
      De 3 leukste bandjes waren (vond ik dan) Stuurbaard Bakkebaard, League of XO Gentlemen en OlaBola. Heel toevallig achter elkaar in de Oor-zaal.
      Zijn er nog meer mensen geweest?

Groeten!

Comment

• axs
        Moderator
        • Jun 2002
        • 2687

Zow...

1000km (DUIZEND) meer op de teller na klusje van 40 minuten in Groningen
        Zaten best wel paar mensen van het forum op Noorderslag :

Heleen (Booster) : operator op MA Lightcommander voor Intwine
        Koen (KoenB) en Ik : operator op Pearl voor This Beautifull Mess
        Joachim (Lifesound) : FOH mix op Midas XL4 voor This Beautifull Mess
        Sabine (Sidhe) : Zonnetje in huis, steun en toeverlaat

Enkele fotootjes :

OOR-ZAAL

FOYER

MAIN HALL

Waar halen ze het toch, die Hollanders!
        Party-en met de hoofdtelefoon! Raar (EN DOM!!!)zicht...

Deze zegt ook wel genoeg zeker? Kom je ook enkel in Nederland tegen

If its true that we learn from our mistakes, some of us are working on getting one GREAT education!

Comment

• rinus bakker
          • Mar 2002
          • 5429

hallo Tom,
          maar in elk geval nog wel service hè!
          (zal ook wel nodig wezen, gna gna!)
          De vriend van mijn nichtje stond er als zanger (van GEM).
          en
          ikzelf zat er op zaterdag ca. 300m vandaan bij het beste Mexicaanse Restaurant van Nederland, ietwat gaar na een cursus van een week in Den Haag!
          Misschien volgend jaar maar weer eens kijken.
          een verdubbelde gebruikscoefficient is echt geen luxe

Comment

• axs
            Moderator
            • Jun 2002
            • 2687

citaat:Geplaatst door rinus bakker

hallo Tom,
            en
            ikzelf zat er op zaterdag ca. 300m vandaan bij het beste Mexicaanse Restaurant van Nederland,
            En wij maar weer van die Roadie-keuken eten! Tssssss....
            Moet zeggen: Was best lekker naar Nederlandse normen!

Rinus, Volgende keer toch maar ff bellen dus

If its true that we learn from our mistakes, some of us are working on getting one GREAT education!

Comment

• AJB
              • Jul 2003
              • 2289

Zie dat Within Temptation het allemaal weer prima voor elkaar heeft Die GrandMA werd daarvoor ingezet neem ik aan ? Mooi lichtontwerp... Strak allemaal, en weer eens iets anders dan symetrische plaatjes.

greetz AJB
              If your not prepared to be wrong, you'll never come up with anything original
              ------------------------------------------------
              Arvid Buit
              Creative-Director / Artist-Manager

Comment

• Jasper-Lichtbron
                • Jun 2001
                • 2155

Brrr zitten weer heel wat mooie plaatjes tussen zeg, om jaloers op te wezen!! Nette show weer dames & heren!

Comment

• delighted
                  • Jul 2003
                  • 420

citaat:Geplaatst door AJB

Zie dat Within Temptation het allemaal weer prima voor elkaar heeft Die GrandMA werd daarvoor ingezet neem ik aan ? Mooi lichtontwerp... Strak allemaal, en weer eens iets anders dan symetrische plaatjes.

greetz AJB
                  Ben het er mee eens dat het lichtONTWERP wel erg ok is. Gelukkig eens iets anders dan het standaard symmetrische.

Maar het GEBRUIK van het licht vind ik wel erg tegenvallen. Op alle foto's staat zo ongeveer dezelfde pan/tilt-combi. Beetje eentonig wordt het dan wel. Er zou veel meer uit te halen moeten zijn.

[disclaimer]
                  IK ben er niet geweest dus kan alleen maar op de foto's afgaan.....
                  [/disclaimer]

Comment

• AJB
                    • Jul 2003
                    • 2289

Ben dit volledig met je eens Delighted, maar denk dat de oorzaak licht bij het feit dat men meestal niet 2 uur lang foto's maakt... Misschien is dit geheel in 5 minuten geschoten, en dan is dezelfde pan/tilt wel te verklaren Leuk vind ik om te zien, dat deze operator ook eens lampen durft uit te zetten... Niet altijd volle bak zegmaar...

Arvid Buit

Comment

• kokkie
                      • Nov 2003
                      • 1166

Leuk vind ik om te zien, dat deze operator ook eens lampen durft uit te zetten... Niet altijd volle bak zegmaar...
                      Dat is geen pluspunt voor deze operator, maar een minpunt voor de rest van de mensen die zichzelf operator noemen.
                      Project manager licht voor kleine en grotere klussen binnen en buiten de provincie (nooit in het dorp).

Comment

• AJB
                        • Jul 2003
                        • 2289

Dat is idd de negatieve benadering... Vond mijn benadering een stuk vrolijker/vriendelijker... Klinkt ook nogal gefrustreerd Kokkie... Trust me; iedereen die zichzelf onterecht een titel aanmeet, komt daar vroeg of laat mee in de knoei... Doe lekker je ding, en maak mooi licht
                        Arvid Buit

Comment

• delighted
                          • Jul 2003
                          • 420

Ben dit volledig met je eens Delighted, maar denk dat de oorzaak licht bij het feit dat men meestal niet 2 uur lang foto's maakt... Misschien is dit geheel in 5 minuten geschoten, en dan is dezelfde pan/tilt wel te verklaren
                          Zou best kunnen, maar dan komen er in die 5 minuten wel heel veel verschillende kleurcombi's voorbij. Misschien dat axs kan zeggen hoe eea echt was.

citaat:
                          Leuk vind ik om te zien, dat deze operator ook eens lampen durft uit te zetten... Niet altijd volle bak zegmaar...
                          Daar hou ik ook wel van. Geef mij ook maar de positieve benadering.

Comment

• KoenB
                            • Mar 2003
                            • 453

Pan en tilt posities waren niet altijd hetzelfde. Wel variaties op dit. En af en toe een shape op deze posities.
                            Maar van de VL washes heb ik er geen zien bewegen. Komen ook het meeste naar voren op de fotos.
                            De spotjes zat wel beweging in hoor.
                            Life is a freakshow, I just do the lighting

Comment

• JeroentjE
                              • Oct 2000
                              • 197

Heb Pim (lichttech WT) diverse malen als gasttech mogen begeleiden op een hoop festivals en geloof mij, die snapt het echt wel. Het enige wat ik elke keer hoefde te doen als hij een kwartier voor aanvang show naar de FOH kwam, is te vertellen waar de tafel stond en ik kon me vervolgens gelijk bezig gaan houden met belangrijke zaken zoals meisjes kijken [].
                              Nigel Tufnel: "Eleven. Exactly. One louder."
                              Marty DiBergi: "Why don't you just make ten louder and make ten be the top number and make that a little louder?"
                              Nigel Tufnel: [Pause] These go to eleven."

Comment

Working...