Radio/ Muziek Enquete

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Olaf Duffhuës
    • Oct 2000
    • 2477

1. Naar welke muziek luister vooral?
    Uptempo in bijna alle vormen...

2. Luister je wel eens naar de radio?
    Elke dag

3. Waar luister je naar de radio?
    Op het werk en onderweg.

4. Naar welke radiozenders luister je vooral?
    Noordzee en ID&T

5. Welke vorm van radioprogramma's luister je voornamelijk? (dit kunnen muziek, praat, nieuws, sport etc. programma's zijn)
    Muziek.
    6. Wat is voor jou de reden om naar de radio te luisteren?
    Werkt voor mij ontspannend, zelfs op het werk.

7. Op welk(e) tijdstip(pen) van de week luister je naar de radio?
    Tussen 8.30 en 17.30

8. Waarom luister je juist op dat/ die tijstip(pen) naar de radio?
    Tja...om geld te verdienen, moet er gewerkt worden..

9. Wat vind je van de muziekkeuze die algemeen op de radio te horen is?
    Over het algemeen, doen de commerciele het goed en de publiek zwaar slecht..

10. Welke vorm van radioprogramma's vind je totaal overbodig?
    Praat programma's..

11. Vind je het belangrijk dat een lokale/ regionale radio omroep ook programma's uitzendt waarin dialect gesproken word?
    NEE..

12. Vind je dat er op de radio te veel gepraat word of te veel muziek gedraaid word?
    Stations afhankelijk..

13. Heb je liever dat 1 presentator een programma presenteert of meerdere presentatoren?
    Ligt aan de kwaliteit van de presentatoren, zo goed als Curry & van Inkel zal wel nooit meer komen..

14. Hoor je liever een mannelijke of vrouwelijke presentator? En waarom?
    Er zijn ook goede vrouwen bij...

15. Vind je dat er te veel humor of te weinig humor op de radio aanwezig is?
    Teveel 'domme' humor...mensen bellen met een of ander dom geintje (bijv. Dave Donkervoord, 10FM)

16. Is de informatie die op de radio verteld word vaak duidelijk of ondeuidelijk?
    Programma afhankelijk..Er zitten er goede bij...(Evers)

17. Is het bij veel radiozenders/ radioprogramma's duidelijk welke doelgroep ze erbij willen betrekken?
    Bij de meeste wel, bij bijv. Radio 3 FM zijn ze weer ff de weg kwijt..

18. Is een bepaalde vorm van muziek slecht te vinden op de Nederlandse radiozenders?
    Er is vrijwel voor ieder wat wils..

19. Vind je het belangrijk dat een radiostation ook te beluisteren is via een livestream op internet?
    Nuh..wel makkelijk.

20. Is het vaak duidelijk wanneer een bepaald radioprogramma op de radio uitgezonden word?
    Lijkt mij wel..

En de laatste vraag, alleen aan de mensen die zelf met een livestream op internet willen beginnen
    Jep...En die gaat er ook komen..ooit...

Wat is de reden om te beginnen met een stream?
    Laten horen, dat je beter bent, dan al die andere..:-)
    Olaf Duffhuës

**Nieuw - Audio Technica AT2031 - ATM230 - AE2300 - Radial Pro48 - nieuW**

Comment

• laserguy
      • Jun 2003
      • 2755

Allerlei van dance tot rock van de zachte versies tot de harde versies van commercieel tot underground. Korter: alles behalve klassiek
      ALTIJD
      OVERAL
      3FM en uitzonderlijk StuBru
      5. Welke vorm van radioprogramma's luister je voornamelijk? (dit kunnen muziek, praat, nieuws, sport etc. programma's zijn)
      de gewone dagprogrammatie zeker GEEN SPORT!!
      Prachtig en niet storende achtergrond die je de kans geeft te horen wat je wil en je toelaat niet te horen wat je niet interesseert
      ALTIJD
      euh
      Hangt van de zender af:
      3FM is over het algemeen zeer goed behalve kakelkip Claudia en heeft zeer brede muzieksmaak
      Studio Brussel heeft goede presentatie maar iets te alternatieve muziekkeuze en ook weer Belgisch-Vlaams kneuterig en te braaf
      Sportprogramma's en ellenlange praatprogamma's
      11. Vind je het belangrijk dat een lokale/ regionale radio omroep ook programma's uitzendt waarin dialect gesproken word?
      NEEN!
      12. Vind je dat er op de radio te veel gepraat word of te veel muziek gedraaid word?
      Alles goed
      13. Heb je liever dat 1 presentator een programma presenteert of meerdere presentatoren?
      Maakt niet uit zolang het "overgeven" en aangeven tussen de twee maar vlot gaat anders: belachelijk!!
      MANNELIJK. Vrouwen laten nogal dikwijls hun intonatie stijgen of beginnen te kirren en te gillen en door hun hogere stem worden zij zeer storend. Wil je horen hoe het vooral niet moet: zie Donna (slechtste zender westelijk halfrond). Daarbovenop hebben de meeste vrouwen die ik op de radio hoor hun programma niet "in control", het is niet strak, zij hebben geen radiofeeling.
      Er mag al eens gelachen worden ALS HET MAAR OP NIVEAU blijft!!
      16. Is de informatie die op de radio verteld word vaak duidelijk of ondeuidelijk?
      Duidelijk
      17. Is het bij veel radiozenders/ radioprogramma's duidelijk welke doelgroep ze erbij willen betrekken?
      bij goede programma's wel
      18. Is een bepaalde vorm van muziek slecht te vinden op de Nederlandse radiozenders?
      Geen idee: ik luister naar alles => 3FM

19. Vind je het belangrijk dat een radiostation ook te beluisteren is via een livestream op internet?
      absoluut niet
      20. Is het vaak duidelijk wanneer een bepaald radioprogramma op de radio uitgezonden word?
      bij de meeste zenders wel
      Beware! To touch these wires is instant death. Anyone found doing so will be prosecuted.

Comment

• Booster
        • Feb 2002
        • 86

>> Alternatief (rock, punk, nu-metal)

>> ja

>> thuis

>> Kink FM & StuBru

>> Muziek

>> Op de hoogte te blijven vab muziek of wanneer ik m'n cd collectie beu ben.

>> wisselt.

>> omdat ik dan de radio aan heb, of liever m'n computer...

>> StuBru & Kink doen't goed, voor de rest: waardeloos.

>> slap ge-ouwe-hoer en sport programma's

>> neen

>> te veel gepraat, te weinig muziek.

>> liever geen een.

>> boeit me weinig eigenlijk

>> te veel flauwe humor, te weinig goeie.

>> duidelijk

>> ja

>> wel in de ether: alternatief

>> ja.

>> meestal wel.
        Oxymoron: Vrouwen-logica

Comment

• Stefke
          • Sep 2003
          • 259

1. Naar welke muziek luister vooral? Alles, behalve klassiek en uiterste vormen van house "Thunderdome" of zware heavy metal zijn niet aan mij besteed

2. Luister je wel eens naar de radio? JA

3. Waar luister je naar de radio? In de slaapkamer (wekkerradio) in de keuken bij het ontbijt (microketen) in de auto In de zomer als ik ga zeilen.

wekkerradio -> Donna, vermits hij Q-music niet ontvangt In de keuken en de auto Q-music als ik ga zeilen Radio 538 (het schip ligt aan de Oosterschelde in Nederland)

Geen speciale voorkeur
          6. Wat is voor jou de reden om naar de radio te luisteren? stilte breken, ontspanning

s'morgens en s'avonds in het naar huis rijden. In het week-end staat de radio altijd aan, maar is luisteren een relatief begrip
          s'morgens voor Deckers en Ornelis op Q-music, altijd wel lachen en ja, dan blijft die zender voor de rest van de dag gewoon staan natuurlijk
          Op Q mag er iets meer dance en trance gedraaid worden, zetten nogal veel R&B. De muziekkeuze op Radio Donna is beter verspreid vindt ik, maar ja, zij hebben Deckers en Ornelis niet meer hé
          ik ben geen sportfreak, dus live uitzending van voetbal begrijp ik totaal niet
          11. Vind je het belangrijk dat een lokale/ regionale radio omroep ook programma's uitzendt waarin dialect gesproken word? Constant dialect zou niet prettig zijn, maar af en toe om te lachen moet het wel kunen

12. Vind je dat er op de radio te veel gepraat word of te veel muziek gedraaid word? te veel muziek draaien op de radio? kan dat?

13. Heb je liever dat 1 presentator een programma presenteert of meerdere presentatoren? Het leukste is 2 presentatoren die mekaar graag eens een steek geven, meestal wel leuk

14. Hoor je liever een mannelijke of vrouwelijke presentator? En waarom? Maakt niet echt uit, hoewel ik een aangenaam gevoel krijg als Maite het nieuws of de files geeft

15. Vind je dat er te veel humor of te weinig humor op de radio aanwezig is? Voor mij is het ok zo

16. Is de informatie die op de radio verteld word vaak duidelijk of ondeuidelijk? Kort en bondig zo hoort het

17. Is het bij veel radiozenders/ radioprogramma's duidelijk welke doelgroep ze erbij willen betrekken? tsja, bij 538 is het voor mij wat moeilijk, maar dat kan met het cultuurverschil te maken hebben

18. Is een bepaalde vorm van muziek slecht te vinden op de Nederlandse radiozenders? Vermits voor mij alles goed is, zolang het maar dansbaar of zingbaar is, is het moeilijk om echt slechte muziek te vinden

19. Vind je het belangrijk dat een radiostation ook te beluisteren is via een livestream op internet? Ik maak er geen gebruik van, maar ik kan me voorstellen dat hier zeker een publiek voor is

20. Is het vaak duidelijk wanneer een bepaald radioprogramma op de radio uitgezonden word? Als je steeds naar dezelfde zender luisterd, weet je wanneer welk programma komt

Groeten
          ah zo dan

Comment

• Van_Diemen
            • Oct 2001
            • 189

Mijn bijdrage:

1) Zeer divers...maar voornamelijk: Lounge, Club, Hardhouse, Hardstyle, Dance, Top40

2) Ja

3) Thuis en werk

4) 3FM, ID&T, XFM, YORIN FM

5) Muziek programma's

6) Grote diversiteit in het muziek aanbod

7) Elke werkdag (8:00 - 17:00) en s'avonds (22:00-0:00)

8) Geen specifieke redenen voor

9) Soms vind ik het jammer dat alleen 'mainstream' muziek te horen is. De muziek die de massa leuk vindt (of wordt geacht leuk te vinden) wordt gedraaid. Ik vind dat er ook meer aandacht moet komen voor bijvoorbeeld: hardere muziek stijlen (zowel Hardstyle als Hardrock, Metal, etc..)

10) Ik denk dat er geen overbodige radio programma's zijn

11) Nee

12) Ligt totaal aan welke zender op staat...op 'Talk radio' wordt veel gepraat, op Sky Radio niet!

13) Geen voorkeur

14) Geen voorkeur

15) Genoeg

16) Duidelijk

17) jah heel duidelijk...alleen kan me daar niet in vinden...zie opmerking over 'massa-muziek'

18) ja zie opmerking over 'massa-muziek'

19) JA...heel belangrijk (blijf toch een IT'er...alles moet online kunnen)

20) Over het algemeen wel!

Dit zijn mijn antwoorden...veel plezier ermee []
            Ik ben geen geluidsfluit, geen lichtnicht, ik ben een liefhebber ;)

Comment

Working...