Studies rond PA en dergelijke?

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Wietse
    • Sep 2003
    • 149

hmja, ik zou wel graag men school nogafmaken nu,
    en dan mss cursussen en zelfstudie zou de oplossing kunnen zijn?

Wietse

Comment

• neeltje
      • Apr 2003
      • 295

weet het trouwens echt niet van het rits, heb vorig jaar de curusus geluidstechniek moeten begelijden voor die mannen (was een andere lesgever, maar ik werkte voor het bedrijf dat de installatie zetten) en die mensen krijgen op drie jaar dus 3 dagen te maken met life-techniek/praktijkoefening. Dat vind ik echt wel triestig. Wat ik je zou aanraden is een mooi jobje te zoeken binnen de pa-wereld en dat te combineren met je studies aan het rits: dan kan je alles direct toepassen en kan je lekker veel vragen stellen. Uiteindelijk ken je dan echt meer van life-mixen dan je leerkrachten, geloof me vrij.
      "En Go"

Comment

• Wietse
        • Sep 2003
        • 149

dus komt het er in het ritz op neer dat ik 3 jaar moet ritsen om 3 dagen pa te doen binnen die school?

Comment

• lifesound
          • Apr 2003
          • 1052

ik kan dat ten zeerste beƤamen....
          dat geldt trouwens voor het hele "muziek" gebeuren. De praktijk gaat daar voornamelijk over TV en film.
          De rest moet je buiten de (zeer schaarse) schooluren leren.

Comment

• Wietse
            • Sep 2003
            • 149

en het sae heeft daar iemand ervaring met?

is het beter of beloven ze ook enkel een hele opleiding en komt het op niet veel neer,..?

Comment

• Gast1401081
              • Mar 2001
              • 7999

die aem-cursus duurt maar 1 week. Maar dan kun je bijna alles, ik heb de een-daagse variant al gehad, en ik kon ze niet op 1 fout betrappen...

Comment

• lifesound
                • Apr 2003
                • 1052

PA kan je alleen maar leren door het te doen.
                Ik geloof trouwens ook niet in die praktische spoedkursussen. Zeker niet als je nog geen PA ervaring hebt.

Comment

• rinus bakker
                  • Mar 2002
                  • 5429

citaat:Geplaatst door Wietse

dus komt het er in het rits op neer dat ik 3 jaar moet ritsen om 3 dagen pa te doen binnen die school?
                  en daarmee zijn weer een hoop vragen beantwoord!
                  zoals overal in het bedrijfsleven wordt geklaagd over het niveau en nut van opleidingen, zo kun je je afvragen wat je bij die opleiding dan in die andere 657 dagen aan het doen bent?
                  3 dagen lichtpraktijk? resteert er nog 654!
                  3 dagen decorbouwpraktijk?
                  3 dagen praktijk van de 'theatrical rigging'? of is dat soms ook onderdeel van decor?
                  Dat we in Nederland veel te veel theoretische zwetsers (sociologen, andragologen, paedagogen, politicorrecotologen, geeuwalogogen en alle andere gytewollosoccologen) hebben wist ik al, maar van het Belgische onderwijs en de feitelijke vakkennis, die daar wordt overgedragen, had ik tot nu toe een hoge pet op.
                  En nu een DEUK erin!
                  een verdubbelde gebruikscoefficient is echt geen luxe

Comment

• Wietse
                    • Sep 2003
                    • 149

hum hum,...
                    RITZ is niet zo echt een PA opleiding lijkt me,
                    maar word wel aanzien door veel mensen als 1 en is daarom vaak teleurstellend voor de mensen die erheen gingen om intresante dingen te leren over PA

maarja, ik ben er nog niet geweest,.. jij wel?

Wietse

Comment

• lifesound
                      • Apr 2003
                      • 1052

ik wel ja...
                      En inderdaad. Rits is eigenlijk een TV/Film school.
                      Niets te maken met PA. Toch kregen wij reeds een vak als "PA techniek". Leuk op zich, maar weinig nieuws geleerd. Vooral omdat ik al 2 jaar met PA bezig was toen.
                      In belgiƫ bestaat voor zover ik weet geen echte A1-niveau PA opleiding.
                      Wel wordt er bvb bij ALC een cusus PA gegeven.

Comment

Working...