Mijn kado'tje voor jullie voor de feestdagen

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • musicjohn
    • Aug 2001
    • 1102

Mijn kado'tje voor jullie voor de feestdagen

Allereerst een vraagje aan MOD om dit topic niet te locken. Mijn bedoelingen zijn oprecht, en ik ben de enige rechthebbende op hetgeen ik hier aanbied.

Voorts wil ik alle mede-forumers benadrukken dat het hier een leuke geste betreft, en ik vraag dan ook om het aangeboden materiaal slechts voor “eigen gebruik” te downloaden. Alle copyrights berusten bij “Discus Records” welke mijn eigen CD label is, dus de rechten zijn van mij. Het album is officieel geregistreerd en er rust copyright op. Nu dan voor het verhaal:

Onlangs was ik mijn archief aan het opschonen. Ik kwam nog wat leuks tegen wat ik bij deze graag met jullie allen wil delen. Ik kan en mag dit, omdat ik de rechten heb op deze opname.

Het betreft een opname van een lokaal hardrock bandje. Het leuke is dat deze jongens (op de drummer na) allemaal erg jeugdig waren. De basgitarist is 15 jaar oud, de lead gitarist (electrisch-, solo- en accoustisch rhythm guitar) is slechts 13 jaar oud en de drummer is 21 jaar oud. De zanger en tevens accoustisch gitarist (voor zover je het “zang” mag noemen is 17 jaar oud (alle leeftijden ten tijde van de opname in 2000).

De CD is door mijzelf opgenomen op mijn eigen label. Het was de bedoeling dat het een commercieel product zou worden, maar helaas ging de band (door onenigheid) twee maanden later uit elkaar. Daarom heb ik CD ook nooit verder afgemixt. De hoes is overigens ook mijn eigen ontwerp.

Wel even leuk om te vermelden dat de opname plaats heeft gevonden in een schuur van een rozenkwekerij in Moordrecht, met “huis – tuin – en keuken” apparatuur. De microfoons waren van het “Radio Shack” merk (40 euro per stuk of zo?) en ik had slechts 1 mic gebruikt op de bas, 1 op de gitaren, 3 op de drums en 1 op de vocal. Het geheel is opgenomen in 1 take, op D.A.T. middels een Spirit FX-16 tafel. Er zijn GEEN compressors, noisegates, limiters, AGC’s, externe effect processors of wat dan ook voor andere hulpmiddelen aan te pas gekomen. Gewoon rechtstreeks via de mengtafel de DAT recorder in.

Voordat jullie gaan beginnen over de stem van de zanger… ik weet het. Niet warm, vaak onduidelijk, vaak te zacht ten opzichte van de begeleiding, niet te verstaan wat ’ie zingt, maar dit is wat hij wilde. Volgens hem hoorde dat bij dit soort muziek.

Ik hoop dat jullie het kunnen waarderen en enige feedback zou ik dan ook zeer op prijs stellen.

Ik heb de files een andere extentie gegeven omdat sommige servers geen mp3 extentie toelaten op de websites. De files eindigen nu op .jvk

Als je de extentie wijzigt in .mp3 dan heb je als het goed is perfect werkende mp3 files, in 160 kb kwaliteit, 44,1 kHz stereo.

Ook heb ik de hoes van de CD bijgevoegd (voor en achterkant) als CDR-label file. Voor diegene die dit programma’tje nog niet hebben, ook deze heb ik bijgevoegd. Het heet gewoon “Setup.exe” en om het te laten functioneren heb ik een crack bijgevoegd: “cd-cdl41”. Nadat je CDR-label hebt geïnstalleerd, kopieer de crack naar de map waar het programma staat en dubbelklik op de crack. Daarmee heb je een volledig werkende versie. Je kunt dan de file “Wickedmickey.db” met dit programma openen en de volledige hoes uitprinten.

Normaal gesproken zou ik geen software aanbieden via het internet, maar, bij mijn beste weten, bestaat deze software fabrikant al anderhalf jaar niet meer. In zo’n geval heb ik er dus geen moeite mee om ook dit met jullie te delen.

Ik zou zeggen... zet lekker een koptelefoon op, draai de volume knop wat omhoog, en geniet van een stukje jeugdig talent zoals je die maar zelden tegenkomt, ook al is het niet jouw (mijn) muziek.

En je mag best critisch zijn hoor !!! Daar kan ik goed tegen

Hier volgen de links: (klik met je rechter muisknop, en selecteer “doel opslaan als”)

TRACK 1: http://www.anjo.cistron.nl/track01.jvk

TRACK 2 http://www.anjo.cistron.nl/track02.jvk

TRACK 3 http://www.anjo.cistron.nl/track03.jvk

TRACK 4 http://www.anjo.cistron.nl/track04.jvk

TRACK 5 http://www.anjo.cistron.nl/track05.jvk

TRACK 6 http://www.anjo.cistron.nl/track06.jvk
    Greetzzz... [;)]

John

Wilt U de allernieuwste updates nu installeren? Klik dan <b>---&gt;&gt;&gt; HIER &lt;&lt;&lt;---</b>
  • de kawaman
    • Dec 2002
    • 202

Zo, en hoe is het met pieter en de jongens?
    Dit is toch het bandje van pieter, en die gitarist met de mooie paardenstaart??
    Alle kleuren zijn mooi, als het maar kawagroen is.

Comment

• musicjohn
      • Aug 2001
      • 1102

Yip, Pieter kan ik me nog wel heinneren, en ook Camile, de drummer. Maar hoe die jongens voor de rest heten ben ik vergeten.

Ze kwamen allemaal uit Moordrecht e.o.
      Greetzzz... [;)]

John

Wilt U de allernieuwste updates nu installeren? Klik dan <b>---&gt;&gt;&gt; HIER &lt;&lt;&lt;---</b>

Comment

• de kawaman
        • Dec 2002
        • 202

Marc? martijn?
        jeanette

Maar camille is nu wel ouder als 24 volgens mij?
        Was dus gedeeltelijk de band van mn broer. wellicht hebben we elkaar wel eens gezien dan!

Comment

• musicjohn
          • Aug 2001
          • 1102

Ja, we hebben het over dezelfde.

Maar Jeanette zat niet in Wicked Mickey. Zij trad wel op met Camile en Martijn. De naam van de toenmalige band ben ik kwijt. Klonk wel lekker hoor... Jeanette had een prachtige stem. Ik heb zelf ook nog eens een paar duetten met haar gezongen. Met Martijn heb ik ook wel eens opgetreden. Ook heb ik een keer het geluid voor ze gedaan voor het bevrijdingsfeest op het kerkplein in moordrecht (1999?)

Wicked Mickey is van na die tijd, en Jeanette, Marc en Martijn zaten hier niet in.
          Greetzzz... [;)]

John

Comment

• AJB
            • Jul 2003
            • 2289

Beste John,

Knappe opname voor de beperkte middelen die je tot je beschikking had ! Bandje klinkt redelijk, al vind ik de muziek nogal eentonig. Wat mij opvalt is echter dat de drummer nogal zwak is. Solistisch vast wel okeej, maar alles behalve strak in dit bandje...

Gitarist 13 ?! Erg goed al dan...

greetz en bedankt voor je kado

AJB
            If your not prepared to be wrong, you'll never come up with anything original
            ------------------------------------------------
            Arvid Buit
            Creative-Director / Artist-Manager

Comment

• de kawaman
              • Dec 2002
              • 202

Believe me! die drummer is echt niet zwak! Speelde echt een potje weg!

Heeft nog les gehad vn cesar zelf geloof ik!
              Heb meerdere malen een stokkie voor mn kop gehad als ik achter hem zat en hij sloeg er weer eens 1 in 2en!

bandje had diverse namen, frantic bv
              geluid op die dag in moordrecht was mijn PA set.
              met een solton 16 kanaals, heb ik nog ergens in de schuur btw

Comment

• driesmees
                • Apr 2003
                • 1076

Veel dank,
                ik zal hier ook nog eens kijken vor een kadootje,
                kheb hier nog wel ierts liggen
                Muziek ligt nu op
                [CENTER] [/CENTER]

Comment

• AJB
                  • Jul 2003
                  • 2289

citaat:Geplaatst door de kawaman

Believe me! die drummer is echt niet zwak! Speelde echt een potje weg!
                  Ik beweer ook niet dat het een slechte drummer is ! Zoals vele drummers zal ook deze technisch zeer hoogstaand zijn, en prachtige solo's kunnen wegspelen, in het nr. waaraan ik refereer speelt hij echter niet strak. Gewoonweg de waarheid...luister zelf zou ik zo zeggen
                  If your not prepared to be wrong, you'll never come up with anything original
                  ------------------------------------------------
                  Arvid Buit
                  Creative-Director / Artist-Manager

Comment

• Iko
                    • Feb 2002
                    • 766

He Leuk dit Maar ik vind de drum niet echt zwak, kick had iets feller genogen van mij.. Beetje meer mid en top hoog op de gitaar zou het wat lekkerder maken denk ik. De bas had je wel iets verder doorkunnen laten lopen, dus met iets meer diep laag er in.

Verder erg leuk, en zeker omdat je het met zo'n beperkt materiaal heb gedaan.

Greetzz Iko

Comment

• Daan Hoffmans
                      • Aug 2000
                      • 1225

Vet bassistje...
                      <center><i>\"Alles wat schuift doen we naar boven, alles wat draait naar rechts\"</i></center>

Comment

• driesmees
                        • Apr 2003
                        • 1076

Okeee
                        hier is mijn kado'tje voor de feestdagen,
                        dit heb ik vorig jaar moeten opnemen voor school, heel prettig, khad dan eens enkele shure micro's, kunnen die compleet niet zingen,
                        Toh wel lekker grappig, kheb wel een paar keer moeten uitleggen dat een micro niet als een ijsje is, niet aan likken!!!!

volgende kadootjes(staat er een copyright op dit soort liedjes?

Over het feit dat het waf'ies zijn, ik heb hier geen WAV-MP3 converter bij mij, sory[:I]

Veel plezier,

Dries
                        [CENTER] [/CENTER]

Comment

• BAJ productions
                          • Jul 2003
                          • 587

ik hoop dat je dit niet als reclame ziet!want vind dit toch echt nie klinken!!!
                          dit was voor Dries

die andere was wel goed. zeker als je gaat vergelijken!

groetjes,
                          Bas

Comment

• BENjpt
                            • May 2002
                            • 381

Dries,

Kunnen wij elkaar even spreken? Ik zit hier met een kapotte ruit.[8D]
                            Love, Life and Lighting. The 3 most important things in life!

Comment

• Gast1401081
                              • Mar 2001
                              • 7999

heeft er iemand nog een gig of 10 serverruimte te leen?? Zal ik ook eens wat opladen...
                              ( dr ligt hier nog wat NOB-700wagen materiaal..)

Comment

Working...