Drive-in: Pauze, wel of niet

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • -Aart-
    • Jul 2001
    • 801

Wij doen hier tijdens een dixoavondje geen pauzes, of er moet idd nog een of andere act zijn.

MAAR: Veel lichtmensen (waaronder ikke) en DJ's vinden het wel heel prettig als ze af en toe even 10 minuten rustig kunnen pissen en even rondlopen. Even proeven hoe de sfeer is; hoe alles klinkt of eruit ziet, hoe men het vind..
    Anders zie- en hoor je toch maar een klein deel van de mensen vanuit ons dixohokje, als je zes uur (van 22:00 tot 4:00 is hier standaard, soms nog langer) staat te draaien verlies je anders toch wat contact of inspiratie heb ik het gevoel.
    Niemand kan zich volgens mij zo lang achter elkaar concentreren..

Comment

• splash
      • Aug 2002
      • 342

Meestal als ik ergens op een feestje moet draaien zijn we minimaal met zijn 2en. een van de twee kan dan dus rustig een tijdje pauze nemen.

Comment

• sntho0
        • Sep 2003
        • 196

Nou, ik zie dat DJ's nooit echt pauze nemen. Dus ik bedoel de volumeschuif naar beneden en even lekker onderuit zitten. Natuurlijk kun je tijdens een lang nummer even relaxen. Of als je mede dj draait. En inderdaad is het niet alleen "dom" plaatjes draaien. Je zet ook een bepaalde act neer. Tegenwoordig heb je veel dj's die niets meer zeggen tijdens en tussen de plaatjes door. Ik ben nog een van de oude stempel en praat nog bijna tussen elke plaat. Merk toch in veel gevallen dat de mensen dat prettig vinden. Nou moet ik wel zeggen dat mijn publiek meestal 30+ is (jaren 70/80 en een beetje 90 muziek).
        Don't take life too seriously -- you'll never get out of it alive.

Comment

• Mark
          • Aug 2000
          • 432

Ik zie het al voor me, sta je op een groot feest te draaien, zet je na een uurtje 5 minuten de muziek uit om te gaan piesen ff door de mic. "Sorry maar ik heb nu pauze" DAT KAN TOCH NIET?!?!!?

Hoe zie je dat dan voor je sntho0???
          Mark

Comment

• djbirdie
            • Oct 2002
            • 509

Het kan inderdaad niet, maar aan de andere kant, bij bands gebeurt het natuurlijk ook...
            grtz, Niels

Het is de kunst om van geluidsoverlast een buurtfeest te maken!

Comment

• jurjen_barel
              • Jun 2003
              • 3148

Als ik een opdracht heb, draai ik vaak in men eentje (licht gewoon op een programma laten staan).
              Van te voren kijk ik altijd waar de WC is en als ik dan moet zet ik gewoon een lang nummer op (bijv.: Inagaddadavida (15:nogiets); Santa Esmeralda & Leroy Gomez - Don't let me be missunderstood (16:15); Hermes House Band Megamix (13:28); Paradise is ook goed, maar die moet je altijd ergens aan t eind van de avond draaien)

Ondertussen, als je toch moet lopen, kun je rustig nog ff luisteren hoe het geluid in de zaal klinkt. Of de speakers niet ineens zijn gaan vervormen, etc. (dit laatste komt gelukkig bijna nooit voor)

Meestal heb ik de hele avond bij mij achter gewoon een 1,5 literfles cola staan. Ik ga voor het optreden, d'rna, en meestal hoef ik dan niet tussen door (k verbruik op de een of andere manier nie zoveel vocht)

Zo kom ik dus de avond door!

PS Niet alle muzikanten hoeven nu een wedstrijdje te beginnen met welk land de minste en kortste pauzes nodig heeft!

Comment

• sntho0
                • Sep 2003
                • 196

Mark,

Bij live muziek gebeurt het wel. Wat is het verschil? Die zitten ook in een groot feest en nemen dan pauze. Veel bands hebben een vast repertoir en stoppen gewoon altijd op het zelfde moment, zonder rekening te houden met de hoe het er in de zaal aan toe gaat. Ik heb vaak genoeg gezien dat een band eindelijk de dansvloer wat gevuld heeft en dan plots pauze nemen.
                Trouwens ik zeg ook niet dat ik wil dat dj's pauze moeten nemen. Ik zeg ook niet dat ik dat doe. Mijn vraag is gewoon of er dj's zijn die dit wel doen. Ik ben van mening dat dit bij bepaalde gelegenheden best wel kan. Denk aan bruiloften, themafeesten etc.
                Don't take life too seriously -- you'll never get out of it alive.

Comment

• sis
                  • Jul 2003
                  • 3305

Iedereen doet wat hij wil !
                  Uit mijn méér dan 20 jaar ervaring weet ik onderhand wel dat veel pauzes niet interresant zijn en dat het een feest kan maken of kraken
                  Dit gegeven wordt enorm gewaardeerd waardoor ik toch wel een 120 à 150 x per jaar aan het spelen ben
                  Zodoende ben ik al die jaren beroepsmuzikant , leuk toch [8D][8D]

sis
                  Fulltime freelance muzikant, producer , componist.

Comment

• jurjen_barel
                    • Jun 2003
                    • 3148

Ok voordat we weer afdrijven:

Een band heeft idd en repertoir en last een pauze in, omdat spelen vaak slopend is. Tussendoor zetten ze meestal ook wel een cd'tje op, want "THE MUSIC MUST GO ON"
                    Als je DJ bent werk je ook onder dat motto. Een pauze nemen kan dan natuurlijk niet zomaar. Daarom laat je een van je collega's het draaien overnemen. Kan dat niet, dan draai je dus een lang nummer voor een 'plaspauze' of wat ook kan: gewoon ff een paar nummers geen mooie mix om ff tot rust te komen, niet te hoeven stressen om een plaat op tijd te synchroniseren.

Het gaat erom dat er op een feest muziek is en jij bent daarvoor ingehuurd om dat zo professioneel mogelijk te doen onder het afgesproken bedrag. Dus is er constant muziek aanwezig, zodat de gasten ook zelf kunnen bepalen wanneer ze gaan dansen en wanneer ze ff wat willen drinken.

Stel je voor: je bent zelf te gast op een feestje, je bent net aan t dansen... Je danst lekker, goeie muziek, voorlopig nog geen drankje halen, etc. Ineens zegt de DJ: "Ja sorry, k ben ff een kwartiertje weg, zie je in de tussentijd maar te amuseren!"
                    Zie je t al voor je?

Comment

• Triple S
                      • Sep 2000
                      • 808

citaat:Stel je voor: je bent zelf te gast op een feestje, je bent net aan t dansen... Je danst lekker, goeie muziek, voorlopig nog geen drankje halen, etc. Ineens zegt de DJ: "Ja sorry, k ben ff een kwartiertje weg, zie je in de tussentijd maar te amuseren!"
                      Zie je t al voor je?
                      ....Zet je toch gewoon een CD-tje op?
                      Don\'t call me DJ!

Comment

• DJ_Snaky
                        • Sep 2002
                        • 272

pasgeleden meegemaakt met het buurtfeest,
                        de sfeer begon flink te komen en iedereen stond link aan de polonaise
                        zet de dj de muziek stil en zegt dat ie ff gaat plassen, vervolgens een kwartier stil aan tafel gezeten waarna de DJ weer vrolijk opnieuw probeerde het volk op de vloer te krijgen.

zelf draaien we altijd met z'n 2en zodat je elkaar een beetje af kan wisselen.
                        [:D] zin in een feestjuh [:D]
                        <center>groeten <b>DJ <font color=\"red\">Snaky</font id=\"red\"></b></center>

Comment

• djbirdie
                          • Oct 2002
                          • 509

citaat:Geplaatst door DJ_Snaky

zet de dj de muziek stil en zegt dat ie ff gaat plassen, vervolgens een kwartier stil aan tafel gezeten waarna de DJ weer vrolijk opnieuw probeerde het volk op de vloer te krijgen.
                          Dat gaat pas echt nergens over....!!
                          grtz, Niels

Het is de kunst om van geluidsoverlast een buurtfeest te maken!

Comment

• Reemski
                            • Dec 2001
                            • 690

citaat:Geplaatst door DJ_Snaky

Naast het feit dat dit verhaal me vrij vreemd lijkt (lijkt me erg sterk hoor), vind ik zoiets niet kunnen hoor. ..
                            Het is zo'n vreselijke leegte meteen.

Mensen moet je best de hele avond op de been kunnen houden. En ik moet zeggen dat ik vaak niet eens meer hoef te plassen wanneer ik sta te draaien (terwijl ik niet weinig drink). Maar de muziek stil zetten als dj. Bands doen het ook, maar ik vind het gewoon onprofessioneel!

Comment

• ralph
                              Banned
                              • Aug 2000
                              • 2649

Een pauze op een avond komt soms erg gelegen...kan je zelf ook creeeren, gewoon wat rustiger muziek, of andere muziek...
                              Als rasechte bruiloften dj merk ik steeds meer dat mensen wel behoefte hebben aan pauzes. Een stukje van familie enzo werkt vaak als prettige ontspanning voor de van het dansen vermoeide benen...Voor mij als dj echter is het altijd maar te hopen dat het niet zo'n lange onderbreking is, dan moet ik daarna weer extra mn best doen om ze de vloer op te krijgen!

Ook irri: spreek je af dat je alle scetches en gedoe voor 22.00 afrondt, komt de partymanagaer om 22.30 doodleuk ff melden dat het warm en koud buffet geopend kan worden

Ach...
                              pauzes? je gooit je eigen glazen in, 4 uur is al zo kort!

Comment

• DJ_Snaky
                                • Sep 2002
                                • 272

het verhaal is echt waar, en met stil bedoel ik heel zacht en duzz niet uit (voor de duidelijkheid)

ik stond zelf ook ff te kijken van: he wat doet hij nou?

terwijl de feestgangers (waaronder ik ook) van tevoren een etentje hebben gehad dus niet percee behoeften hadden aan een beetje rust om bij te praten.
                                [:D] zin in een feestjuh [:D]
                                <center>groeten <b>DJ <font color=\"red\">Snaky</font id=\"red\"></b></center>

Comment

Working...