citaat:Geplaatst door delighted
1)Sowieso begrijp ik het niet zo. Want als ik zo'n VAR ga aanvragen moet ik m'n huidige situatie beschrijven. Hoe kunnen ze dan oordelen of ik wel of niet Freelance/ZZP mag worden?
Ook begrijp ik niet helemaal wat de voorwaarden zijn om na 12 maanden een verlenging van de ZZP-status te mogen krijgen.
2)Verder probeer ik ook uit te zoeken en te vinden wat de kosten van alle verzekeringen e.d zijn in het geval van een ZZP-status. Krijg er nog niet echt een compleet plaatje van. Iemand wellicht enig idee hierover bijv. uit eigen ervaring?
1)Sowieso begrijp ik het niet zo. Want als ik zo'n VAR ga aanvragen moet ik m'n huidige situatie beschrijven. Hoe kunnen ze dan oordelen of ik wel of niet Freelance/ZZP mag worden?
Ook begrijp ik niet helemaal wat de voorwaarden zijn om na 12 maanden een verlenging van de ZZP-status te mogen krijgen.
2)Verder probeer ik ook uit te zoeken en te vinden wat de kosten van alle verzekeringen e.d zijn in het geval van een ZZP-status. Krijg er nog niet echt een compleet plaatje van. Iemand wellicht enig idee hierover bijv. uit eigen ervaring?
2)Wat betreft verzekering en kosten;
-Ziekenfonds of particulier, afhankelijk van je inkomen
tussen de 30 en 60 euri p.mnd ook afhankelijk van extra. paketten.
-WA+, kost mij ongeveer 160 euro op jaarbasis (Hierbij heb ik een nauwkeurig omschreven polis met o.a. vermelding van rigging-risico's etc.)
Dit zijn de verplichte bedrijfsverzekeringen. Uiteraard zul je een auto hebben; een tip; zet die op bedrijfsnaam ! Verzekering = dan aftrekbaar, onderhoud= aftrekbaar enz.enz. Kilometers factureer je gewoon aan je klant, hoef je ook geen rekening te houden met de gedaalde vergoeding (overheid[}
]) die i.p.v. 0,28 ct, ineens iets van 0,17ct is...
Jij mag je klant gewoon 0,28 factureren...[8D]Als je nog vragen hebt delighted, mail me gerust op arvid@ajboperating.nl
suc6 ermee

Comment