Grafisch lyceum

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Dekkertje
    • Feb 2003
    • 49

Ik zit in T2b1, ik ben dan nu op stage, maar ik kom wel elke dag de hog 2 tegen. Vorig jaar heb ik er niets over geleerd, maar 't had me wel leuk geleken. Op m'n stage is ook nog een stagiair van A'dam. Die moet het nu ook nog leren. Het is wel makkelijk als je op zo'n ding kan patchen. Ook is het handig met lichten stellen. Ik vind het dus niet zo'n slecht id om er les in te geven.
    Buiten is het kouder dan \'snachts.

Comment

• delighted
      • Jul 2003
      • 420

citaat:Geplaatst door Dekkertje

Ik zit in T2b1, ik ben dan nu op stage, maar ik kom wel elke dag de hog 2 tegen. Vorig jaar heb ik er niets over geleerd, maar 't had me wel leuk geleken. Op m'n stage is ook nog een stagiair van A'dam. Die moet het nu ook nog leren. Het is wel makkelijk als je op zo'n ding kan patchen. Ook is het handig met lichten stellen. Ik vind het dus niet zo'n slecht id om er les in te geven.
      Ik denk dat je meer de uitzondering op de regel bent. Ben het grotendeels eens met de mening van AJB. In het theater kom je echt zelden een Hog tegen als huis-tafel.

Veel shows die touren komen wel met een Hog naar binnen maar die nemen dan ook hun eigen operator mee. En persoonlijk laat ik nooit mensen van het theater met mijn tafel werken. En volgens mij hebben veel operators die mening. Dus zie ook niet de reden in om op een Hog te leren werken.

Mocht je later toevallig in een theater komen te werken waar wel standaard een Hog aanwezig is, dan kan je daar altijd nog voor worden opgeleid.

Comment

• AJB
        • Jul 2003
        • 2289

Zoals ik al eerder aangaf, is een Hog ook vaak een tafel voor een bepaald type shows ! Ik wil de tafel kunnen patchen, is dan ook een statement van niks natuurlijk... Grotere moving-light rigs, worden nou eenmaal niet aangstuurd door toneel-assistenten en stagaires. Uiteraard zijn er ongetwijfeld een aantal die later wel op dit niveau komen, maar dan is het vroeg genoeg om een hog te leren...
        If your not prepared to be wrong, you'll never come up with anything original
        ------------------------------------------------
        Arvid Buit
        Creative-Director / Artist-Manager

Comment

• delighted
          • Jul 2003
          • 420

citaat:Geplaatst door AJB

Zoals ik al eerder aangaf, is een Hog ook vaak een tafel voor een bepaald type shows ! Ik wil de tafel kunnen patchen, is dan ook een statement van niks natuurlijk... Grotere moving-light rigs, worden nou eenmaal niet aangstuurd door toneel-assistenten en stagaires. Uiteraard zijn er ongetwijfeld een aantal die later wel op dit niveau komen, maar dan is het vroeg genoeg om een hog te leren...
          Er is één puntje waar ik het niet met je eens bent. De Hog noem je eigenlijk altijd in combinatie met 'Grotere moving-light rigs'. Echter heb ik vele malen een Hog gebruikt (zien worden) bij producties met geen of minimale hoeveelheden bewegende fixtures. Tuurlijk zou je dan ook een Pearl oid kunnen pakken, maar er werkt nou eenmaal niets zo lekker als een Hog [8D]

Comment

• AJB
            • Jul 2003
            • 2289

Accoord, dit heb ik ook zien gebeuren, maar dan is a) een kenmerk dat er redelijk tot veel budget is, en b) heeft de hog fantastische time/view functies, dus idd werkt het lekkerder. Toch zie ik persoonlijk vaker een compulite op shows zonder moving light...
            If your not prepared to be wrong, you'll never come up with anything original
            ------------------------------------------------
            Arvid Buit
            Creative-Director / Artist-Manager

Comment

Working...