wat verdien JIJ nou?

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • reflection
    • Mar 2002
    • 413

wat verdien JIJ nou?

hallo,

ik heb het idee zwaar onderbetaald te worden.

ik ben 17 jaar, word in januari 18, en verdien 3,50 euro per uur
    dit voor zwaar werk en shitomstandigheden bij een tuinder.ik heb reeds veel ervaring dus ik vind dat al wat waard, wat jullie?

heb ook nog ander werk maar daar ben ik even tevreden mee

nu vraag ik me af wat verdien jij nou, waar werk je en wat moet je doen; zet wel je leeftijd erbij.
    Energy base Light & Sound Logic Systems, Turbosound, Dateq, Pioneer, Labgruppen, Qsc
  • ralph
    Banned
    • Aug 2000
    • 2649

Ik heb het idee dat je meer krijgt dan je waard bent, want je zit in de tuinelarij en je plaatst je klaagzang op een licht en geluidsforum!

Niet lullig bedoeld, maar je bent zelf akkoord gegaan met deze condities, dus niet zeiken en werken!
    of zeggen: kan niet uit, moeten munten bij..dan heb je veel vrije tijd

Comment

• Rudy Vorstenbosch
      • Jun 2001
      • 1429

Ik ken jongens van jouw leeftijd die in de licht-geluids branche part-time in dienst zijn.

Deze verdienen daar ook tussen de 3 en 4 euro per uur.

Comment

• reflection
        • Mar 2002
        • 413

dat ik op een geluidsforum zat had ik ook wel gezien, anders plaatste ik het niet in ''de lounge''

en ik vraag het hier omdat er geen forums zijn over minimumloon, en aangezien ik ook in een studio werk en daar 4euro verdien zeg ik daar niks over... omdat dat geen zwaar werk is. maar oke bij dez, ik werk ook in een studio en verdien dara 4 euro''gaat het ook over geluid'' nu tevreden, ik vroeg je niet te antwoorden ralph

Energy base Light & Sound Logic Systems, Turbosound, Dateq, Pioneer, Labgruppen, Qsc

Comment

• ralph
          Banned
          • Aug 2000
          • 2649

je vraagt het niet maar je krijgt mijn reactie ongevraagd.
          Ondanks dat het de lounge is gaat het hier nog steeds om licht en geluid gerelateerde onderwerpen.

Comment

• DJ_Snaky
            • Sep 2002
            • 272

ikke verdien in de afwas 5 euro/uur, bij de aardbeitjes 4euro/uur en met m'n krantjes ong 5euro/uur
            ik ben ook 17 en prop m'n weekje zo aardig vol maar ben er tevreden me or

ps. er zijn vast wel ergens www.hoeveel_geld_verdien_jij.nl/fotum's
            [:D] zin in een feestjuh [:D]
            <center>groeten <b>DJ <font color=\"red\">Snaky</font id=\"red\"></b></center>

Comment

• musicjohn
              • Aug 2001
              • 1102

EIGENLIJK VERDIEN IK HEEL VEEL [^]

Ik krijg het alleen niet... [V]
              Greetzzz... [;)]

John

Wilt U de allernieuwste updates nu installeren? Klik dan <b>---&gt;&gt;&gt; HIER &lt;&lt;&lt;---</b>

Comment

• Freddie
                • Nov 2002
                • 195

ik ben 16, krijg geld van m'n baas en een kerstpakket []
                Dus niet te klagen (ook in de agrarische sector)

eigenlijk een beetje niet nette vraag, om aan andere te vragen hoeveel ze betaald krijgen. Bel gewoon postbus 51 (of iets anders van de belasting/overheid) en vraag daar gewoon wat het minimum loon is.
                En als je het niet naar je zin hebt, neem je toch gewoon ontslag????
                Als het licht uit is................. Is het donker

Comment

• pieterjan
                  • Dec 2001
                  • 395

ik zou zeggen kijk op deze site daar kun je je antwoord vast wel vinden.

Pieter-jan Jochems
                  Danstoko.nl

Comment

• Klaaske
                    • Jun 2003
                    • 571

ach...genoeg heb niks te klagen met mn 8,50 per uur bij de kwekerij
                    <font size=\"1\">
                    Groeten,
                    Jaap
                    <b>
                    -[GSXke :)]-
                    </font id=\"size1\"></b>

Comment

• Mathijs
                      Moderator
                      • Aug 2002
                      • 1353

ik ben 19 (bijna 20) en krijg 12,97 per uur.

Comment

• BAJ productions
                        • Jul 2003
                        • 587

tja verdien toch wat minder 3.02 en ben 16 maar ja als het maar leuk is he

groetjes
                        bas
                        groetjes,
                        Bas

Comment

• Joost van Ens
                          • Jan 2001
                          • 628

En hebben we het hier dan over brutto of netto lonen, of misschien zelfs wel zwarte lonen. Deze vraag lijkt op het appels met peren vergelijk verhaal. Het minimum bruto loon voor jouw leeftijd in jouw categorie werk (tuinder, landbouw) is zonder moeite op het internet te vinden. Ik stel dus voor, ga ff zoeken, vergelijk met jouw loon, en meld dan nogmaaks het resultaat.

Verder is het ook nog zo dat ik twijfel aan jouw "zware" werk, aangezien de arbowet hier speciaal voor minder jarigen regels heeft gemaakt waaraan jouw baas dient te voldoen. Nogmaals zoeken dus.

Comment

• reflection
                            • Mar 2002
                            • 413

als niemand het ermee eens is gooi dr dan fijn een slot op..

diegenen die info gaven ; dank je, zal even op die site kijken

Comment

• AJB
                              • Jul 2003
                              • 2289

Men krijgt betaald naar verantwoordelijkheid. Het omsnuffelen met plantjes, of het mixen van een bandje is dus niet echt gelijkwaardig... Probeer voor jezelf te bekijken aan wie, en voor wat jij verantwoording dient af te leggen. Heb je dit voor jezelf geannaliseerd kun je ook gerichter informeren naar een redelijk salaris. In de licht&geluids-wereld met lampen sjouwen en lang doorwerken, komt uberhaubt niet in aanmerking voor een minimumsalaris. Wordt je wel naar dit niveau betaald, kun je je beter afvragen wat de voordelen zijn. Leert men je allerlei nieuwe technieken, en kun je werken aan je persoonlijk professionele ontwikkeling (PPO), is dit ook iets waard uiteraard ! Mag je enkel sjouwen en sleuren, ben je niet meer/minder dan een onderbetaalde sleepkever, en is het verstandiger om met je werkgever te overleggen over het al dan niet voortzetten van de werkovereenkomst.

Er zijn in ons wereldje helaas veel te veel mensen die voor een belachelijk laag bedrag aan het werk gaan. Dit is behalve onnozel, bovendien marktverzieking voor de professionals. Deze missen klussen omdat goedkope (zwart betaalde) boys, voor een knaak en een bos wortels, zonder vragen/eisen te stellen gaan klussen...

greetz AJB
                              If your not prepared to be wrong, you'll never come up with anything original
                              ------------------------------------------------
                              Arvid Buit
                              Creative-Director / Artist-Manager

Comment

Working...