Dress code, roadie/technicus.

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • peentje
    • Aug 2002
    • 93

mijn kledinglijn is heel verschillend.

Tijdens de opbouw in een gesloten lokatie, alles wat vuil mag worden. Tijdens de openingstijden schoon en netjes bij voorkeur onopvallend. (aangepast aan het publiek)
    disco: nette donkere spijkerbroek en donker shirt met zo weinig mogelijk reclame
    strand: shirt en korte broek
    bedrijfsfeestjes: zakelijke kleding
    Mijn schoenen hebben stalen neuzen maar zien er uit als nette schoenen. Heb even moeten zoeken maar ze vorig jaar in Australie gevonden.

Lokatiewerk tijdens de openingstijden in disco's wat ik vaak moet doen. Jas met logo om fatsoenlijk zonder discussie binnen te komen, mijn koffers helpen ook al veel. Tijdens het optreden gewoon een uitgaanstenue. gewoon een spijkerbroek met vaak een zwart shirt met vaak een (open) blouse erover. Die blouse werkt dan gelijk mijn maglite en Leatherman weg. (die dingen heb ik toch wel vaak net even nodig)

niet zo luid, ik kom voor mijn rust.
    niet zo luid, ik kom voor mijn rust.

Comment

• Enrico
      • Jun 2004
      • 28

Ik zoek kleding voor mijn opleiding theater techniek. ik moet n zwart overall met afsluitbare zakken, en lederen handschoenen, om de lampen mee te kunnen stellen.(hitte werend dus)

Weet iemand waar ik dat vinden kan, in omgeving hoordholland?

Mail me aub!
      BOEM is HO!

Comment

• AJB
        • Jul 2003
        • 2289

HAHAHAHAHAHAHAHAHAHA

Welke grappenmaker heeft jou verteld dat je in overall en met handschoenen lampen moet stellen [:0]

stelletje clowns...

't is verd*mme geen autogarage !!!
        If your not prepared to be wrong, you'll never come up with anything original
        ------------------------------------------------
        Arvid Buit
        Creative-Director / Artist-Manager

Comment

• lifesound
          • Apr 2003
          • 1052

citaat:
          Ik zoek kleding ...
          En dan durft men zeggen dat er geen domme vragen bestaan....

Comment

• ralph
            Banned
            • Aug 2000
            • 2649

klopt, domme quotes bestaan wel...

Wie je dit kleding advies heeft gegeven Enrico, die heeft wel gevoel voor humor

Lampen stellen in een overal..lekker als je ff moet kleien tussendoor
            Overal is voor gore klussen, dus als je in het spant moet zijn erg handig, trek je na je gore klusje uit, mik je in de was.

verder werk ik persoonlijk liever niet met handschoenen waar vingertoppen aanzitten..ik voel graag skin2skin[:X]

Comment

• AJB
              • Jul 2003
              • 2289

Deze jongen is nogal onzeker, volgens mij dezelfde persoon die ook vroeg of we hem praktijk-grappen wilden influisteren... Gebrek aan initiatief en creativiteit; ongeschikt voor het vak (keihard maar waar...)
              Arvid Buit

Comment

• tomv
                • Jun 2003
                • 331

citaat:Geplaatst door ralph

verder werk ik persoonlijk liever niet met handschoenen waar vingertoppen aanzitten..ik voel graag skin2skin[:X]
                Ik heb toch liefst handschoenen aan als ik lampen stel (de banaan),
                heb al meermaals een "patat" gehad op m'n vingers en na een paar keer krijg je daar echt genoeg van.

Maar om topic beetje terug te volgen:
                schoeisel: Veiligheidsschoenen S3 die er nog netjes uitzien ook. (voor tijdens voorstelling enz ook geschikt duz)
                broek: jeans ofzo met verschillende zakken, lang of kort afhankelijk van het weer
                t-shirt: tijdens bouwen ƩƩn dat tegen 'beetje' vuil kan, tijdens show ofwel t-shirt van event zelf ofwel lekka zwart [8D]

Maar het blijft afhankelijk van het klusje wat je moet doen he
                Tom

Comment

• rinus bakker
                  • Mar 2002
                  • 5430

ik prefereer al jaren het string-broekje
                  - vooral in zomers als dit...
                  (Eh, niet voor mezelf hoor.... )
                  een verdubbelde gebruikscoefficient is echt geen luxe

Comment

• AJB
                    • Jul 2003
                    • 2289

Ik niet...zweer bij uniforms van Mart Visser...
                    Liefst zo warm en veilig mogelijk, vooral als je op 8 mtr. in een brandende lichtkap moet stellen...

Overall met zakken lijkt me wel wat [B)][:I]
                    Arvid Buit

Comment

• Gast1401081
                      • Mar 2001
                      • 7999

Zoals mijn opa al zei : wat goed is tegen kou is ook goed tegen warmte, dus ik heb mijn ISO-pak maar weer aangedaan.....

Comment

• LJ Bert
                        • Apr 2003
                        • 270

wat ik in de kast heb liggen om het eendar wat om op te bouwen en af te breken als het maar netjes overkomt. geen vodden. meestal krijg je wel een deel t-shirtjes en dan doe je die aan. en tijdens de show iets deftig al dan niet van de firma. maar denk maar niet dat ik met 30°c buiten in het zwart ga lopen. pffff
                        hehe wat een gedoe

Comment

• Stijn Vanstiphout
                          • Oct 2000
                          • 1160

citaat:Geplaatst door LJ Bert
                          Meestal krijg je wel een deel t-shirtjes en dan doe je die aan.
                          Ook al op de serieuze klusjes geweest? Een T-shirt krijgen? Security en dat soort volk krijgt die dingen. Wij zullen er achter moeten vragen, en in 99 % van de gevallen krijg je een negatief antwoord.

ff ontopic: dresscode? haha
                          Ik denk dat ik nog steeds aan doe waar ik me lekker in voel. Moet er onstage gefilmd worden, dan is het wel zwart, tot de schoenen aan toe, ook de kabelsleper! Da's gewoon een kwestie van een elementaire richtlijn.

mvg,
                          Stijn Vanstiphout,
                          LVL Multimedia
                          Belgiƫ

Multi camera productions | Large screen systems | Video walls | Plasma displays

Comment

• shure-fan
                            • Sep 2003
                            • 1046

makkelijk zat: in het zwart, dus zwarte broek en zwart shirt, bij koudere locaties ook een donker grijze dunne trui,
                            Freelance monitormixer / Geluidstechniek / tape act

Comment

• LJ Bert
                              • Apr 2003
                              • 270

ja krijgen maar niet van festivals dat klopt meestal is het van de tours waar we mee rondtrekken. van de groep of van de artiest zelf dan. en van de dealers van je spullen even achter vragen wel. klop ook maar als je genoeg aankoopt doen ze niet moeilijk over een shirtje. en festivals daar moet je idd een hoop mazzel hebben
                              hehe wat een gedoe

Comment

• sidhe
                                • Nov 2003
                                • 22

vind het niet zo moeilijk om in zwart te gaan... heb bijna alleen maar zwart in mijn kast!
                                Met hele nette kleding heb ik wat meer moeite.. heb weleens op een bruiloft lampen staan stellen in een gala jurk en hoge hakken... geloof me dat is geen succes...
                                Vind dat als je moet opbouwen met gasten erbij toch wel gewoon net in zwart moet kunnen doen.

grtz sidhe

Comment

Working...