>> Als misdaad niet loont.... << 10.000 >>

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Rudy Vorstenbosch
    • Jun 2001
    • 1429

>> Als misdaad niet loont.... << 10.000 >>

Als misdaad niet loont...

Volgens mij gaat dit zomaar aan een ieder van ons voorbij zonder er ook maar even bij stil te staan.

Maar heden vandaag 8 mei 2003 rond de klok van 19:40 uur is het

Gejat, gestolen, ontvreemd, of vermist ... gedeelte voor de

10.000'ste maal bekeken

Dan nu natuurlijk de vraag:

Is er uberhoubt al ooit iets terug gekomen van de vermiste goederen vermeld in dit gedeelte....

J&H in iedergeval alvast erg bedankt voor deze mogelijkheid tot het openbaren van deze "misdrijven".

Showtechniek
  • rinus bakker
    • Mar 2002
    • 5429

Hallo Rudy,
    Je breekt me de bek (of pen, of in dit geval het keyboard) open.
    Maar ik vrees dat als in Nederland 15% van de misdrijven wordt opgelost je een quote van 85% overhoudt die NIET wordt opgelost en DUS wel lonend is. Daarbij zitten natuurlijk ook 'gewone' moorden verkrachtingen en wat simpel straatgeweld, maar de hoeveelheid diefstal en inbraak is (hopelijk!) nog veruit de grootste post.
    En iedereen weet dat er een levendige handel is in gestolen fietsen, waarvan echt niet 90% naar het buitenland verdwijnt, maar daarvan doet men op een politiebureau niet eens meer de moeite om een verbaal op te maken
    citaat:'dan kunnen we wel aan de gang blijven'
    En als het voor fietsen, auto's, gereedschap-op-de-bouw en kunstwerken ook gemakkelijk is om te 'verdwijnen' dan zal 'de nacht-brigade' ook voor de apparatuur in onze sector wel goede afzetkanalen weten.
    Als je geen boeven meer wilt vangen kweek je vanzelf een boevenvijver!

Hijsfijn!!!!!
    een verdubbelde gebruikscoefficient is echt geen luxe

Comment

• -Bart-
      • May 2001
      • 827

Aan de ene kant wel fijn om te weten dat dit topic zo goed gelezen wordt. En je idee hebt dat toch iedereen een (piep) klein oogje in het zeil houdt naar jou spullen.

Aan de andere kant zegt een klein stemmetje in me dat het ook een groot deel sensatielust is.

<font size=\"1\">When you argue with a fool, chances are he is doing just the same.</font id=\"size1\">

Comment

• Rudy Vorstenbosch
        • Jun 2001
        • 1429

citaat:
        Aan de andere kant zegt een klein stemmetje in me dat het ook een groot deel sensatielust is.
        Hey Bart, Hoe bedoel je dat precies?

Showtechniek

Comment

• -Bart-
          • May 2001
          • 827

Nou, hoeveel mensen kijken er naar opsporing verzocht omdat ze het hun burgerplicht vinden om de politie te helpen bij het oplossen van misdrijven?

Niks ten nadele van de alerte forumbezoeker natuurlijk.
          <font size=\"1\">When you argue with a fool, chances are he is doing just the same.</font id=\"size1\">

Comment

• Floor
            • Oct 2000
            • 130

Hallo,

Ik lees het "gejat, gestolen, ontvreemd, of vermist" gedeelte omdat er (wat mij betreft) een preventieve werking van uit gaat. Als ik zie (lees) wat er allemaal gejat wordt, wordt ik weer extra zuinig op mijn eigen spulletjes en denk ik vaker (beter) na over het rond laten slingeren, niet afsluiten, enz van mijn materiaal. Tevens geeft het een beeld van WAT er allemaal gestolen wordt, hoewel ik wat dat betreft eigenlijk wel duidelijkheid heb, als het los zit, wordt het meegenomen (en JA een vrachtwagen zit dus blijbaar ook "los").
            Even voor de duidelijkheid (en beetje off-topic). Ik ben zelf leraar op een middelbare school, waar ik tevens de Technische Commissie begeleid. Ik heb dus waarschijnlijk met een heel anders soort "misdaad" te maken dan andere forumleden (en dan waar het "gejat, enz. forum" over handelt) maar ik heb wel degelijk (jaarlijks) te maken met apparatuur, gereedschap en van alles en nog wat (Gaffa!) dat bij mij op school verdwijnt. Mede dankzij het "Gejat enz. forum" blijf ik dus allert.

Rechtuit de bocht door!
            Floor

Comment

• Floor
              • Oct 2000
              • 130

Oh, en wat betreft het "terugvinden", daarover spookt nog altijd het Forum-topic over C*sh Converters (of hoe heet dat) door mijn hoofd. Als je bedenkt welke apparatuur daar voor welke prijzen (legaal) werd verhandeld kun je rustig stellen dat misdaad (een beetje) loont.
              Zelf hebben we vorig jaar een grote inbraak gehad, waarbij (voor onze school) vrij veel werd gestolen. Waaronder een SGM Pilot 2000, 2 2500Wstrobo's incl. contr. een MARTIN PRO 2000, Vier SHURE 4.1 condensatormic's, 2 Senheiser EW 122 sets en nog wat kabels en losse zooi. Gelukkig was de dader ZO trots op zijn aanwinsten dat hij vergat dat één van zijn vrienden (aan wie hij zijn nieuwe "aanwinsten" trots toonde) in de Technische Commissie zat, we hebben de spullen dus allemaal terug. Jammer genoeg zijn de sukkels die zich "professioneel" bezighouden met deze bezigheden NET niet ZO stom.......

Rechtuit de bocht door!
              Floor

Comment

Working...