ISO 9000 - Kwaliteits-'stempel' ?

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • rinus bakker
    • Mar 2002
    • 5429

citaat:
    1. Arbomensjes zijn ook inmiddels zwaar terug geroepen door de overheid
    2. (nadat bleek dat dingen die wel of niet mochten volgens de arbo haaks stonden op wat bv de tuv zei),
    3. oftewel lul pas ergens over als je de methodiek ook snapt !!!!
    Hallo WTT,
    1. Heb je voorbeelden? ik ben zeer benieuwd, want ik probeer ook altijd om enig feitelijk realisme bij die "veiligheids-dominees" naar voren te brengen. En als er "jurisprudentie" is, die ik gemist heb, zou ik je zeer erkentelijk zijn.
    2. Idem, maar tegelijkertijd zeggen de Nederlandse Arbo-logen ook dat ze geen bal met Duitse wetten en regels te maken hebben - en dat gaat tot op Europees niveau toe - zie de dwarsliggende houding van Nederland om binnen Europa tot harmoniseren van wetten en regels te komen.
    3. Volmondig mee eens!

Hisselökke!!!!!
    een verdubbelde gebruikscoefficient is echt geen luxe

Comment

• WTT
      • Feb 2002
      • 158

rinus zal wel ff wat voorbeelden opsnoren heeft voornamelijk te maken met de bouw en schoonmaakbranch.

1 voorbeeldje weet ik wel met net geen dodelijke afloop overigens.

Sportafstand van een trap arbo heeft daar een maximale afstand van 30cm voor bedacht terwijl in div takken de gebruikelijke afstand 35cm was. Conclusie als 25jaar lang een stap neemt van 35cm en je komt met 30cm onder de sport terecht dan ben je weer snel beneden met of zonder botbreuken (met is dus gebeurt). Bijkomend probleem meer sporten is meer gewicht dus zwaardere trap dus weer in strijd met een ander regeltje.

Got it Rinus :-)

WTT rentals
      WTT rentals

Comment

• -Bart-
        • May 2001
        • 827

Weer een beetje ontopic aub. Iso 9000 voor licht- en geluidsbedrijven heeft 'niet zo veel' te maken met wat de arbo over sportafstanden vindt.

Veiligheid is zo'n complex begrip waar de inzichten van dag tot dag en van persoon tot persoon over verschillen. Een volledig eenduidige wetgeving is dus een utopie. De toon dat arbo-ambtenaren per definitie incompetent zou zijn, is pure stemmingmakerij, en niet opbouwend in welke discussie dan ook.
        Ik geloof best dat hele beroepsgroepen het liefste de hele arbo op de brandstapel zou zien belanden. Of tenminste vervangen zien worden door hun eigen 'verbeterde' versie, maar zo werkt het met wetgevingen niet.

Iso 900x normering en standardisering heeft alles te maken met procedureel werken, zodat klanten op een efficientere manier met je zaken kunnen doen, en verzekerd zijn van een continue kwaliteit. In de eerste plaats dient de veiligheid van klanten en personeel altijd de hoogste prioriteit te hebben. Hier is dan de arbowetgeving is de beste leidraad voor.

<font size=\"1\">When you argue with a fool, chances are he is doing just the same.</font id=\"size1\">

Comment

• Lucasbak
          • May 2003
          • 28

Beste Rinus en rest.

Ik zie veel reacties over veilig werken en ben het absoluut eens dat geknoei aangepakt moet worden. Ik denk dat 95% van de bedrijven zijn ontstaan uit hobby, zo is mijn bedrijf ook ontstaan. Als je bedrijf begint moet je nog veel leren, en op dat punt zou een belangen- vereniging een enorme steun in de rug zijn, om je op de hoogte te brengen van alle regels en advies kunnen geven wat er zicht afspeeld in deze branche. De jonkies opvoeden, de nieuwe generatie op het juiste spoor zetten.

Er is 15 jaar geleden al geprobeerd om een vakvereniging voor onze branche op te zetten onder de naam VEGON en toe waren alle groote bedrijven niet geintresseerd.

www.Presa.nl en www.VVEM.nl zijn zeer goede innitatief en noodzakelijk, maar eigenlijk een beetje te laat. Maar het spreekwoord is beter laat dan nooit. Ik had alleen graag gezien dat dit 1 belangenvereniging was geweest met verschillende branches die een raakvlak met elkaar hebben. ( ik denk hierbij ook aan rigging en ook drive-in shows) Samen sta je sterk en kun je veel meer bereiken.

Ik heb misschien een beetje lopen zeiken over PRESA maar ik vindt dat een belangenvereniging ook moet zorgen voor de nieuwe generatie bedrijven en ze niet moet buiten sluiten met regels. Je kan beunhazen en onveilg werken niet verwijderen uit deze branche met een botte bijl, dat is nog niemand gelukt. Geef daarom voorlichting aan nieuwkomers en afnemers wat, hoe en welke risico´s men loopt met beunhazen.

Daarvoor heb je geld en mensen nodig om dit te kunnen realiseren en geld krijg je alleen door veel leden. En als je dan meer dan 100 leden hebt mag je zeggen dat een branche vertegenwoordigd en dit kan alleen maar als er personen fulltime mee bezig zijn. Een branche vereniging opzetten kan niet gebeuren door mensen die het erbij doen en op dit punt heeft het dagelijks bestuur van PRESA een andere mening.

Als ik kijk naar de (presentatie) van Presa op de beurs evenement waar veel potentionele klanten lopen, dan zou men zich dood moeten schamen. Een standje van 3 x 3 meter met 2 halogeenbakken 300 watt, geleende tafel, copietjes aan de wand over het doel van de PRESA. Als men zich op deze manier wil presenteren als branche vereniging is dit een schandelijk vertoning voor onze branche.

De PRESA & V.V.E.M. zijn nogmaals een goed initatief en zouden ook een bijdrage moeten leveren aan veilig werken in deze zeer onstuimige branche.

Zo dat ben ik even kwijt!!!!!!

Bezig

LB
          LB

Comment

Working...