Halogeenlamp = Hallo, geen lamp
De Dikke Van Dale der licht-en geluidstechniek.
Collapse
X
-
-
a-synchronisatie lijstje is beter.citaat:Geplaatst door moderator
laatst geleerd...ASM
Activiteiten Synchonisatie Matrix
Vraag me niet waar ze voor zijn, maar kan tegenwoordig niet meer zonder ASM lijstje
)
Dat het podium er wel of juist niet staat (net wat handig is op dat moment) als het licht binnen komt. Dat dit licht omhoog is als het geluid binnenkomt en dat het licht gaat eten als het geluid gaat soundchecken.Project manager licht voor kleine en grotere klussen binnen en buiten de provincie (nooit in het dorp).Comment
-
'ASM'? my ass...
is "Technisch Draaiboek", "Productie- of Project Planning" of "Technische Planning" niet meer mooi genoeg?
de Nederlandse taal-inflatie wordt een echte ziekte.een verdubbelde gebruikscoefficient is echt geen luxeComment
-
NEEN, dit is misschien leuk voor een kleine productie maar bij de musical die ik 1 keer per jaar doe hanteer ik graag een ASM.citaat:is "Technisch Draaiboek", "Productie- of Project Planning" of "Technische Planning" niet meer mooi genoeg?
Het voordeel van zo'n matrix is dat de dames van de grime en de actreuzels precies kunnen zien waneer en waar er iets van hun verwacht wordt te gaan doen.
Draaiboek of planning is leuk maar denk niet dat ze zo'n boekwerk gaan zitten doornemen om te kijken waneer ze iets moeten doen, veels te lastig.Ik doe niet aan bijgeloof.
Dat brengt ongeluk.Comment
-
Leuke term Activiteiten Synchonisatie Matrix
In nederlandse bedrijfstakken wordt al van voor de oorlog de term "lineaal" of "streep-planning" gebruikt. Maar dat zal wel veel te nuchter zijn om voor de zelfde klus flink meer geld te kunnen vragen. productieassistenten hielden dat vroeger voor de producent in de gaten. Nu zal het wel een managersfunctie zijn.
lekker belangrijk!Comment
-
Activiteiten Synchronisatie Matrix???
Je hebt twee keuzes:
- je kiest voor een simpel woord om te gebruiken dat iedereen kent
- je gaat werken met Scrabble-woorden die verder niemand iets zegt.
Ik zou voor de eerste kiezen [B)]Comment
-
Bij een beginnende band met voldoende galm waar het hoort de volgende vraag; "Mag er wat meer galm op de monitor". En ons antwoord; "Tuurlijk schatje en de placebofader omhoog"
Gelukkig dat ze zijn omdat ze nu denken hun zang te verzuipen in meer (teveel) galm.
Comment
-
zit die "Placebofader" soms in een "virtueel broodje"?
De goeie oude Robin Elias van Zenavail / Unsusal deed vaak aan "instant manual point adjustment".
Als de geluidsman ging vragen/zeuren over het 3 of 4 cm omhangen van een van de 3 of 4 takels in en cluster,
hield hij met de hand het betreffende rigging-punt even op de gewenste plaats en vroeg: "Is it allright like this?"
en als de "clustercaddy" dan blij was "Yeah, this is much better!" - en tevreden wegliep naar de lunch, liet het weer los om verder te gaan met echt werk.
We houden elkaar toch allemaal voor de gek, en als het geluid tijdens de show k*t was, lag het toch altijd aan de rigging, of die nu "spot on" was of niet.een verdubbelde gebruikscoefficient is echt geen luxeComment
-
In het zelfde groepje als de "placebofader": psychoaccoustiek.
Stel je voor; een bedrijfsfeestje, opa en oma van de eigenaar zijn er ook, en het bandje staat lekker te rocken op het podium. Oma komt langs bij de tafel; "mag het misschien wat zachter?" Tuurlijk zeg je, en je schuift de gemerkte (!!) vrije subgroep een 5 dB naar beneden. "Bedankt" is het antwoord, "het is veel beter zo." [
]
Wie riep ook alweer dat een kinderhand snel gevuld was, dat gaat net zo goed met iets oudere personen..."I do know everything, just not all at once. It's a virtual memory problem."Comment
-
Sinterklaas, iemand die voor te weinig geld teveel levert.
TL-Armatuur ophang systeem of Paneel plafond. Volgens een van de forummers een ideaal punt om truss aan vast te maken...
Speigelplaatje = cd
Onderzetter = cd met kolere muziek
Koffiebekerhouder = cd laatjes, past perfect een plastic koffiepleur bakje in
Gaan met de banaan of zie wel waar het schip strand = Alles gaat mis en toch we gaan door en bidden voor een goede afloop. (in *** we Trus(s))
MP3Bak = groot uitgevallen pc-achtig systeem welk mp3 muziek afspeeld
Maagd = iemand die met geen mogelijkheid de stekker erin krijgt.Ik ben geen miljonair en geen knappe jonge, ik houd van een sjaggie en een glaasje jongeComment
-
- Freerk fitting: = licht techneut.
- Potten en Pannen: = Drumstel.
- Hampelmannen: = Knoeiers, prutsers.
- Hondehokken: = Oude vieze grote zware pa speakers.
- Paalbaar: = Mooi meisje en ook wel te ......
- Disco dokter: = Technische dienst.
- Jammer plank: = Viool.
- Een minne hond: = Hufter.
- Last van zware vinger: = overdadig gebruik van rookmachine.
Comment

)]
Comment