EIGEN veiligheid

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • raijin
    • Oct 2002
    • 51

Na een keer even snel iets te doen bij aankomst op een klus, pleit ik voor veiligheidsschoenen.
    Ik had ze bij, maar de eerste vijf minuten niet aan. Gevolg: protone drumriser op vol op mijn voet: gekneusde tenen, en vier weken later bleek hierbij een gebroken middenvoetwortelbeentje... Die breuk had ik door de kneuzingen niet gevoeld en de plaatselijke EHBO heeft daar eigelijk niet eens naar gekeken. Als je iets zwaars op je voet of welk ander ledemaat dan ook laat flikkeren en het is al gekneust, kan ik je nog een extra tip geven: laat er een rontgefoto van maken om er zeker van te zijn dat er niets zwaar verwond is.

-J

A streak of lightning slashes the sky.
    A roll of thunder shakes the earth.
    They emerge out of the quietness, and become a red rhythm of a nature beating.
    Then, Raijin controls the world
    WARNING this lampie can (and will) cause severe eye problems if provoked

Comment

• CHRIS_B
      • Oct 2002
      • 115

P60 in amstelveen heeft t vanwege arbo eisen waar bij de bouw geen rekening mee gehouden is een zwaar financieel jaar achter de rug (bron: plaatselijke krant)
      maar ik moet zeggen, op enkele kleine dingetjes na is daar voorderest ook echt alles geregeld volgens de arbo (of er word hard aan gewerkt om dit voormekaar te krijgen)

nu vroeg ik mij af, is het niet standaard verplicht om bij het allereerste begin van een nieuw project gelijk de arbo eisen erin te betrekken?? of zou dit standaard kunnen worden?

voorderest

ik heb me een keer met een voorhamer en een boormachine uitgeleeft op een 2tal trappen die niet arbo-veilig meer waren, na afloop van mijn actie waren ze dan ook zeker niet meer als trap te gebruiken, dit in tegenstelling tot een klein trappetje bij een jongerencentrum in de buurt waar ik jarenlang heb gezeten, heb me 4 jaar gekost voor dat dat trappetje deruit mocht, heb ook dat trapje vervolgens dusdanig vernielt dat het niet meer bruikbaar was...

ik ben dan ook van mening dat je alle materialen die niet arbo veilig zijn per direct of moet repareren (en dan denk ik van waarom moet iets perse een aangegoten stekker zijn als je ook een rubberstekker kan monteren die zo goed als dezelfde veiligheid bied) of gewoon onschadelijk maken door bijvoorbeeld een halfkapotte stekker gelijk af te knippen en slechte trappen wegmikken en een nieuwe halen (werkgever zou die dingen voor en na iedere klus moeten controleren, inplaats van 1 keer per jaar

Als rozijnen liggen te wellen, terwijl het recept krenten vermeldt, zijn die rozijnen dan \"zinloos geweld\"?

Comment

• kve
        • Nov 2002
        • 10

Even over de veiligheidsschoenen: de stalen neus moet in een rubber mantel zitten anders mag de schoen niet meer verkocht worden, verder is mij ten oren gekomen dat een normale veiligheidschoen je voeten bij een gewicht van max. 500 kg (dus ca 5000 Newton als er mensen willen weten wat een knaak van 18 meter hoogte met je schoen doet) moet kunnen beschermen.

De schoenen met plastic 'stalen' neuzen zijn bedoeld voor oa in de bouw waar veel gewerkt word met grotere gewichten en worden bij een ongeval vrijwel zeker je voeten verpulverd, om echter te voorkomen dat ze afgesneden worden maken ze geen gebruik van staal.

Verder ben ik er van overtuigd dat je ten alle tijden bezig moet en kan zijn met veiligheids issues. Ik PROBEER altijd de dingen die tot mijn beschikking zijn te gebruiken waarvoor ze daadwerkelijk bedoeld zijn.

Koperen Kees

Theatertechnici zijn soms net mensen

Comment

Working...