Demo van geluidset, hoe en wie ?

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • PowerSound
    • Nov 2001
    • 1892

Demo van geluidset, hoe en wie ?

Hallo,

Ik ben vandaag naar een winkel geweest en ben daar een demootje gaan vragen van de Mpro400 set van JBL. Das dus 2x18" sub met crown ingebouwde versterker en 12" topjes.
    Tja dat zaaltje was heel laag (misschien 2.5m) en serieuse reverb.
    Vond het maar niets, ging echt heel laag maar had heel weinig punch en het hoog klonk schel.
    Maar ja, de 2 kanten waren dicht bij elkaar ( geen meter tussen ), en die gast zei , mja de toppen zijn maar op 3/4 van hun vermogen en tralalala en tralali...

Ok, daarna een demo van een JBL SR-X setje. Serieus zenne amaai ni, ging heel hoog en heel laag, echt indrukwekkend. Daar hingen die Crest CPS2600 aan 2x. Die schoten dadelijk in peak.
    Maar daarna ben ik toch ff gaan zien naar de sources.
    T'was dus wel te denken, nen equalizer zoals nen golf, van laag ( +12dB )mid -6dB en hoog +12dB. Dus ni moeilijk om er zo'n laag uit halen. daarachter stonden er een heleboel comp/lim, fx en kwee nog niet helemaal wat, en tijdens de demo zag je wel dat alles meewerkte.
    Maar dees had ook weinig punch.

Nu mijn vraagjes :
    Als je naar een DEMO gaat luisteren, op wat moet je letten en wat moet je vragen.
    Andere vraag, die Mpro400 baskast en die SRX baskast ( 2x18") waren allebei frontloaded, betekent dat dat je het dadelijk voelt en hoort , maar dat het veel minder ver draagt dan een andere constructie ?

Nog alvast bedankt !

PowerSound was hier...
    PSL Bvba powered by
    L-Acoustics dV-Dosc / Arc / dV-Sub / SB28 / 112P / LA8
    Yahama LS9-32 / MC7L-48
    Grand MA Full Size / Light / Avolite 2008 / Tiger
    Martin MAC250 Krypton / Wash / 700 Profile / Atomic
  • moderator
    Moderator
    • Apr 2001
    • 5946

Als ik een demo ergens zou klaten opzetten dan is het met de amps die ik wil gaan kopen op de set die ik wil gaan kopen met dartussen randapperatuur die gelijk is aan wat ik ook gebruik of er desnoods ook nog bij moet gaan kopen.
    Dan heb je een beeld van wat er van het setje terecht komt als je er zelf mee gaat werken.

lege zaal en volle zaal klinkt trouwens ook al heel anders

Moderator J&H Licht en Geluid Fora
    Moderator J&H Licht en Geluid Forums

Comment

Working...