Grootste Lachpartij

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Davy Gabriels
    • Aug 2002
    • 819

citaat:En dan is de kans heel groot dat het fout gaat als hij zijn mic erbij pakt
    Die kerel gebruikt geen mic

citaat: verder een goeie garantie voor gehoorbeschadiging bij de DJ,
    ik vraag in het begin wel als hij graag harde monitor of zachte heeft.

citaat:en erg vervelend voor de mensen die even een babbeltje met de DJ willen (en mogen) maken.
    Tja,hij kan dan ook even 2 stapjes opzij zetten,dan staat em achter de monitor!
    (ik lig dus 1 links en 1 rechts van hem op de grond)

Zoals gezegd heb ik het 1x gedaan om via apart monitorkanaal te spelen,stond dus konstant te clippen die versterker met als gevolg 2 HF drivers opgeblazen...(er lag toch 2x300w aan monitor,met een frontgeluid van 2x1400W)

Vanaf nu:signaal uit mengtafel->compressor->splitten naar versterkerrack frontgeluid en monitorversterker

Comment

• Tiemen
      • Dec 2001
      • 944

citaat:
      Vanaf nu:signaal uit mengtafel->compressor->splitten naar versterkerrack frontgeluid en monitorversterker
      Vanwaar die compressor?

En hoe kan de dj dan het geluidsnivo in z'n monitor regelen?

Tiemen

Comment

• Daan Hoffmans
        • Aug 2000
        • 1225

citaat: En hoe kan de dj dan het geluidsnivo in z'n monitor regelen?
        Lezen is ook een kunst... Dat kan dus niet, daar gaat de hele discussie nou juist over.

Verhaal over gehoorbeschadiging blijf ik bij, als DJ heb je geregeld een flink volume nodig, maar als het ff zonder kan is het erg fijn om hem zachter te kunnen zetten.
        Ik weet genoeg DJ's die een mic gebruiken...

Ik heb het 100 x op mijn manier gedaan (dus gewoon via monitor output), en is nog nooit verkeerd gegaan...

Ik heb ook een site........
        Wie niet slim is moet dom zijn...

Bijgewerkt door - Daan Hoffmans op 24/10/2002 20:23:50
        <center><i>\"Alles wat schuift doen we naar boven, alles wat draait naar rechts\"</i></center>

Comment

• Tiemen
          • Dec 2001
          • 944

Ik kan lezen hoor, no problemo...

Maar dan vraag ik me toch welke inhoud een zin als zoiets heeft:

Monitors krijgen hetzelfde signaal als het frontgeluid zodat ie een indruk heeft van hoe hard hij aan het spelen is

Ik vind dat een dj moet regelen hoe luid zn monitor kan staan, net als hij kan regelen hoe luid zijn koptelefoon staat. Dus als ik het goed begrijp moet door het onmogelijk zijn van een volume-regeling op de monitors het mogelijk zijn om te weten hoe hard het geluid in de zaal staat. Bizar...

Tiemen

Comment

• peentje
            • Aug 2002
            • 93

Jammer dat sommigen het verschil niet weten tussen een dj als jeroen Nieuwehuize en marco V. IK GA DAT OOK NIET UITLEGGEN!!!!!!

Maar een regelbare monitor door de dj is bij de shows waar ik kom toch heel belangrijk.....En deze dj's zijn professioneel genoeg om kwaliteit en kwantiteit te onderscheiden. ( help in ben mijn woordenboek kwijt....)

Eieren gooien is niet leuk....alleen als ik mag gooien....

Als ik een show doe heb ik vrijwel altijd het contract op zak....Helaas hebben mijn collega's mij steeds kunnen weerhouden rechtsomkeert te maken als het schandalig slecht geregeld was....
            Het gaat mij nog een keer lukken.....

i'm a handyman, i screw anything

Bijgewerkt door - peentje op 24/10/2002 23:00:34
            niet zo luid, ik kom voor mijn rust.

Comment

• R. den Ridder
              • Sep 2000
              • 1500

Volgens mij is het niet alleen bij superdupa top DJ's van belang de monitormix zelf te kunnen regelen hoor, ik draai veelal het standaard werk (bruiloften en partijen) maar ben toch maar wat blij dat de LPM 7.2 een apart monitorkanaal heeft, wegdraaien tot de achtergrond is wel makkelijk bij het lullen in brulijzers of het proberen te verstaan van een zatlap die een plaatje aanvraagt.

Ralph

Comment

• R. den Ridder
                • Sep 2000
                • 1500

Volgens mij is het niet alleen bij superdupa top DJ's van belang de monitormix zelf te kunnen regelen hoor, ik draai veelal het standaard werk (bruiloften en partijen) maar ben toch maar wat blij dat de LPM 7.2 een apart monitorkanaal heeft, wegdraaien tot de achtergrond is wel makkelijk bij het lullen in brulijzers of het proberen te verstaan van een zatlap die een plaatje aanvraagt.

Ralph

Comment

• axs
                  Moderator
                  • Jun 2002
                  • 2687

Ff vraagje:

Kent iemand een goede DJ-mengtafel waar je de voorbeluistering apart kan uitsturen???
                  Op P.A. tafels kan je werken met je AUX-uitgangen...
                  Maar een echte DJ-tafel waar je enkel je voorbeluistering naar buiten stuurt op monitoring???

PS: Je kan idd je hoofdtelefoonuitgang gebruiken en deze verder versterken,... maar laat ons zeggen dat dat echt geen optie is!
                  Zou graag een DJ-mengtafel hebben met de mogelijkheid om je signaal op je hoofdtelefoon te sturen naar je monitors...

De groe(n)ten
                  Tom Manshoven
                  If its true that we learn from our mistakes, some of us are working on getting one GREAT education!

Comment

• Davy Gabriels
                    • Aug 2002
                    • 819

Tja ik denk dat jullie met meer bekwame DJ's werken dan hier aan deze kanten...
                    Regelmatig als voor een vereniging fuif is,zet ik installatie en komt daar een of andere kerel van de vereniging zelf die daar wat DJ speelt in het clubhuis of zo,komt dan hier de held uithangen...

Comment

• sparky
                      • Apr 2002
                      • 2104

citaat:Kent iemand een goede DJ-mengtafel waar je de voorbeluistering apart kan uitsturen???
                      Geen idee waarom je het zou willen, maar 't kan.

http://www.allen-heath.co.uk/Xone62.asp

Trek alleen wel even je knip open!

Life sucks! And then you meet me, and it gets worse!
                      Here today - Gone tomorrow <<<>>> gekte is een uitzondering bij individuen maar een regel bij groepen.

Comment

• Triple S
                        • Sep 2000
                        • 808

citaat:
                        Kent iemand een goede DJ-mengtafel waar je de voorbeluistering apart kan uitsturen???
                        Ik durf het bijna niet te zeggen... maar....

De Behringer DX1000 !

Don't call me DJ!
                        Don\'t call me DJ!

Comment

• RDH
                          • Aug 2001
                          • 298

de DX-500 ook :P

Comment

• Jasper-Lichtbron
                            • Jun 2001
                            • 2155

[quote]
                            de DX-500 ook :P
                            [quote]

PFL signaal op een apart kanaal uitgestuurd? Hoe doe je dat dan? [:S]

Greetz, DeejaysOnly (iCe)

Comment

• Merijndj
                              • Mar 2001
                              • 660

citaat:PFL signaal op een apart kanaal uitgestuurd? Hoe doe je dat dan? [:S]
                              Stap 1:
                              Je drukt de rode knop "PFL" in.

Stap 2:
                              Je schuift de schuif met de tekst :MONITOR" open.

Stap 3:
                              Je drukt de knop "PFL TO MONITOR" in (zit boven de schuif "MONITOR").

En klaar is (iCe)!!!

En nu komt het geluid wat je uit je koptelefoon komt ook uit je monitoruitgang.

groet,

groet,

MerijnDJ

Comment

• Daan Hoffmans
                                • Aug 2000
                                • 1225

Ik meen dat een LPM7.3 dat ook kan, zal es ff kijken deze week...

Ik heb ook een site........
                                Wie niet slim is moet dom zijn...
                                <center><i>\"Alles wat schuift doen we naar boven, alles wat draait naar rechts\"</i></center>

Comment

Working...