Wat te doen tegen Soundmans die niet kunnen mixen

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • R. den Ridder
    • Sep 2000
    • 1500

Beetje laat,

maar nog mijn menig.
    Om deze reden ben ik als vrijwilliger weggegaan bij het plaatselijk cultureel centrum.

Sta je je daar de hele middag uit de naad te werken om het lichtplan van Blof in te hangen (toen waren ze nog niet bekend), komt er zo'n lichtpik mee, waarschijnlijk uit het cafe geplukt waar de mannen van Blof vaak kwamen.

gaat vervolgens achter de bar hangen, drinkt twintig baco's en krijgt het voor elkaar om alles net naast de maat te laten knipperen, meer niet.

Vervolgens klaagt blof bij de programmeurdat het licht zout was.......duhhh.
    Daarom mijn eigen bedrijf begonnen, als mensen me willen huren ze me maar. krijg ik in ieder geval betaald voor mijn irritaties.

maar verder geen slechte ervaringen, de meeste vaste lichtpikken en schuivenschuivers komen mee omdat de band weet wat men wil, en daarom in zee gaat met een vast persoon.

groeten,
    ralph

Comment

• RL sound
      • Jan 2003
      • 156

Als ik merk dat er iets niet goed gaat met de mix dan zal ik daar diegene op aanmerken dat er iets niet deugt, ook zal ik diegene "helpen" met het aangeven van suggesties.
      Zodra ik merk dat diegene niet is gediend van mijn "hulp" dan laat ik diegene zijn gang gaan.

Zodra ik opmerkingen krijg van de zaal eigenaar, opdrachtgever or what ever, dan zal ik de techneut vriendelijk verzoek om nogmaals naar mij te luisteren, zoniet dan is de boot aan, dan zal ik diegene in zijn pauze aanspreken over zijn mix techniek.

Als ik zelf merk dat het niet wil dan zal ik zeker een stap opzij zetten voor diegene die het wel op dat moment voor mij kan overnemen, samen zul je tot een goede afloop van de avond moeten zorgen.

Ik wil hier niet mee zeggen dat ik een wereld techneut ben, maar ben wel op dat niveau gekomen dat ik er iets van mag zeggen op dat moment.

Ik zal nooit iemand op dat moment of later afzeiken om zijn techniek alleen wel zal ik tegen diegene mijn kritiek uiten (goedschiks uiteraard).

Groeten: RL <i>sound</i>

Comment

• shure-fan
        • Sep 2003
        • 1046

heb je ook gezien hoe oud dit topic is??
        Freelance monitormixer / Geluidstechniek / tape act

Comment

• sparky
          • Apr 2002
          • 2104

Ghe, ja. Maar er zijn inmiddels wel weer een hoop mensen bijgekomen op dit forum, die er mischien ook wel een mening over hebben. Ik vind het nog steeds een leuk en nuttig onderwerp.

Is het geen idee om de band te vertellen dat hun geluidsman zuigt en dat ze beter een andere kunnen zoeken om ze dan vervolgens jouw kaartje in handen te drukken? Of is dat etisch gezien not done? Heheheh.
          Here today - Gone tomorrow <<<>>> gekte is een uitzondering bij individuen maar een regel bij groepen.

Comment

• vasco
            • Oct 2003
            • 2567

Ik en veel van mijn collega's waren/zijn zelf muziekant en weten hierdoor zelf wat ze graag en hoe ze het willen horen op de monitor en de FOH.

De probleemschuivers die wij krijgen hebben zelf geen enkele ervaring op het podium als muziekant en zijn bij lokale bandjes vaak een vriend(in) die het wel even voor ze zal doen omdat hij/zij veel termen weet en zich zo naar binnen heeft gel*lt. Als dit mis gaat op een festival dan probeer ik deze persoon toch eerst uit te leggen wat er mis gaat en waarom. Vervolgens samen het geheel goed af te maken tot een geslaagde feest. Vaak vinden deze mensen het leuk om wat te leren van een prof. En diegene die het niet wil laat ik op z'n bek gaan. Ik zeg ze altijd de complimenten zijn voor jou maar ook de klachten als ze niet willen luisteren.

Comment

Working...