Ergernissen top 10

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • chippie
    • Jul 2006
    • 528

Waarschijnlijk zit er een rotte appel tussen
    IF YOU PAY PEANUTS......YOU GET MONKEYS.

Comment

• Richnies2000
      • May 2008
      • 204

Originally posted by MusicXtra
      Nou.... Ik ga er iig niet onder staan, zit een best scherpe rand aan en waarschijnlijk nog wat glazen potten met bloemen.
      jij hebt toch al ervaring met voorwerpen koppen dus moet voor jouw geen probleem zijn!

Comment

• ajdeboer
        • Feb 2009
        • 198

Originally posted by Richnies2000
        jij hebt toch al ervaring met voorwerpen koppen dus moet voor jouw geen probleem zijn!
        Auw...

Comment

• RobertK
          • Jun 2012
          • 82

Paar weken terug op een festival in frankrijk:
          na 11 uur te hebben gereden, ingechecked in accomedatie, setup besproken met de lokale technici op locatie.
          Wat gaan eten met de jongens, even drankje gedaan, gezellig ge-ouwe-hoerd, etc.
          Terug bij accomedatie (rond half 12): nachtklok, kon nergens naar binnen!!!
          Niemand van organisatie van festival (die de slaapplekken hebben geregeld) die z'n telefoon opnam.
          Grmbl...
          In hotel geslapen in de buurt.... wel netjes mijn geld teruggekregen (bij ontbijt, envelopje, alles netjes)

Opzich nachtklok kan ik begrijpen, maar nachtklok van 22.00 tot 06.00 terwijl je shows om 0.15 beginnen, was wat minder..
          Toch maar omgeboekt naar een andere accomedatie

Comment

• Lala
            • Sep 2008
            • 370

Festival ergernis: Het slechte geluid wat geluidstechnici van voorgaande bands maken. Van te voren kijken naar het lichtsetje en wat de andere technici er mee doen is ook al niet leuk meer daardoor...

Comment

• MusicXtra
              • Feb 2006
              • 9316

Originally posted by Lala
              Festival ergernis: Het slechte geluid wat geluidstechnici van voorgaande bands maken.
              Toch juist super als ze er een rommeltje van maken, des te makkelijker is het voor jou om je te onderscheiden.
              Mijn grootste ergernis zijn zangers/zangeressen die het presteren om er continu een terts naast te zitten, moet ik die nou wegmoffelen in de mix of er lekker bovenuit tillen?
              De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

Comment

• daviddewaard
                • Mar 2008
                • 627

Originally posted by Lala
                Festival ergernis: Het slechte geluid wat geluidstechnici van voorgaande bands maken. Van te voren kijken naar het lichtsetje en wat de andere technici er mee doen is ook al niet leuk meer daardoor...
                nog erger: tech voor je op een festival heeft 108 db lopen blazen. kom jij daarna met een nette mix rond de 95-98 db.
                ieders oren zitten al dicht en men klaagt waarom het geluid zo zacht is en er geen hoge tonen in zitten.
                rara hoe kan dat
                A&h da is tog een supermarkt? en toch proberen sommige mensen er een bandje mee te mixen

Comment

• Lala
                  • Sep 2008
                  • 370

Originally posted by MusicXtra
                  Toch juist super als ze er een rommeltje van maken, des te makkelijker is het voor jou om je te onderscheiden.
                  Ja, het is dan ook altijd een opluchting als onze geluidsman begint te draaien. Oooh, dus het ligt niet aan de set dat er geen definitie in zat, en dat het 1 grote brei van geluid was... :P

Comment

• Hansound
                    • Apr 2006
                    • 832

Originally posted by daviddewaard
                    nog erger: tech voor je op een festival heeft 108 db lopen blazen. kom jij daarna met een nette mix rond de 95-98 db.
                    ieders oren zitten al dicht en men klaagt waarom het geluid zo zacht is en er geen hoge tonen in zitten.
                    rara hoe kan dat

Hoe dat kan zal ik je vertellen.
                    In nederland mag iedereen achter de mengtafel,
                    mn opa uit het bejaardentehuis mag zichzelf ook geluidman noemn, ook al hoort ie al jaren niets meer.

En aangezien we in nederland wel mopperen over het slechte geluid maar er vervolgens niets mee doen blijven deze "bekwame" technici toch elke week weer mensen doof maken, waardeloos geluid produceren, etc etc

Laat er alsjeblieft een keurmerk, een diploma , een eis, AUB iets komen om de grote ego geluidmannen van zowel grote acts tot het lokale festivalletje te laten opzouten !!!!~!!!!!!!!!!!! prutsers knoeiers kneiers....

Comment

• daviddewaard
                      • Mar 2008
                      • 627

Originally posted by Hansound
                      mn opa uit het bejaardentehuis mag zichzelf ook geluidman noemn, ook al hoort ie al jaren niets meer.

En aangezien we in nederland wel mopperen over het slechte geluid maar er vervolgens niets mee doen blijven deze "bekwame" technici toch elke week weer mensen doof maken, waardeloos geluid produceren, etc etc

Laat er alsjeblieft een keurmerk, een diploma , een eis, AUB iets komen om de grote ego geluidmannen van zowel grote acts tot het lokale festivalletje te laten opzouten !!!!~!!!!!!!!!!!! prutsers knoeiers kneiers....
                      een mix bekwaamheids certificaat zou geen slechte zijn nee, waar je door een soort jury word beoordeel of je kan mixen of niet.
                      je kan wel een mbo opleiding geluidstechniek of een SEA of IAB doen en een certificaat halen , maar dat zegt nog niks.
                      dat toont alleen aan dat je de theorie beheerst en dus in staat bent om te prikken en dergelijke.
                      er lopen heel wat pannekoeken rond ook bij de grote namen die echt niet kunnen mixen.
                      ( wil niet zeggen dat ik zelf nou de beste f.o.h man ben)
                      A&h da is tog een supermarkt? en toch proberen sommige mensen er een bandje mee te mixen

Comment

• Roeltej
                        • May 2001
                        • 761

En daardoor de prijzen gaan opdrijven, want de geluidsman is wel gecertificeerd, dus de uurprijs kan flink omhoog... waardoor de organisatie besluit dan maar geen bandjes neer te zetten, maar een simpele DJ die stukken minder kost.
                        Vitality Show

Comment

• Hansound
                          • Apr 2006
                          • 832

Waardeloos geluid is anders óók geen denderend verkoop argument voor bands..

Comment

• Mike Manders
                            • Aug 2006
                            • 341

vind ik leuk

Comment

• MusicXtra
                              • Feb 2006
                              • 9316

Een slecht geluid is lang niet altijd aan de technicus te wijden dus als er een keurmerk voor technici zou komen moet er ook een keurmerk voor locaties, tenten, artiesten en alles wat invloed kan hebben op de geluidkwaliteit.
                              Hebben we dat eenmaal dan is er weer een leuke overheid erkende branchevereniging bij die accountmanagers in dienst heeft met dure lease auto's die overal komen kijken en luisteren. Het bestuur van die vereniging bestaat dan uit afgevaardigden van de branche met grote bedrijven omdat de kleinere ondernemers simpelweg de tijd niet hebben in zo'n bestuur plaats te nemen.
                              Wil je vervolgens op 'de lijst' komen dan moet je lid worden en per jaar een X aantal euro's doneren, krijg je periodiek opgelegd dat je bepaalde bijscholing moet volgen en software/hardware moet hebben waar iemand binnen die stichting lekker aan verdiend.
                              Op een dag komt er dan iemand op het idee dat alles ISO gecertificeerd moet zijn, je bedrijfspand klantvriendelijkheid uit moet stralen, je vervoersmiddelen in voorgeschreven kleuren moeten worden gespoten en je minimaal twee medewerkers in dienst moet hebben met diploma X, Y of Z.
                              Gevolg is dat de kosten sterk stijgen, opdrachtgevers geen cent meer gaan betalen, je omkomt in de administratieve last en dat datgene waar het uiteindelijk om gaat nog even belabberd is als voorheen.
                              Dit scenario is precies zoals ik eerder in een andere branche heb meegemaakt, geloof niet dat iemand hier op dit forum dit echt zou willen.
                              (Ik erger me dus aan mensen die denken dat bemoeienis van de overheid leidt tot een betere kwaliteit.)
                              De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

Comment

• vasco
                                • Oct 2003
                                • 2567

Waardeloos geluid is anders óók geen denderend verkoop argument voor bands..
                                Klusje bluesband die er zo een bende van maken (welke balans) dat ik er in de zaal echt geen normale soep van kon koken. Kan ik nog zoveel opleidingen volgen, de inkomende stront kan ik op dat soort momenten echt niet laten ruiken naar vanille.

Waardeloos geluid door bands is anders óók geen denderend verkoop argument voor techneuten...

Comment

Working...