Het zal je maar overkomen.

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • MusicXtra
    • Feb 2006
    • 9316

Het zal je maar overkomen.

Zeven mensen die tijdens de jaarwisseling in Hilversum het slachtoffer werden van zwaar vuurwerk, blijken geluidstechnici in opleiding. De zeven hebben mogelijk blijvende gehoorschade opgelopen.
    De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!
  • djspeakertje
    • Oct 2008
    • 1912

Op de een of andere manier denken mensen met oud en nieuw dat het allemaal geen kwaad kan, bommetjes gooien vanaf het balkon. Ik hoorde laatst ook een verhaal dat er met strijkers vanaf de derde verdieping van een flat werd gegooid, die vervolgens bij de onderburen voor het raam of zelfs voor de ingang van de flat ontploften, en de daders maar ontkennen.
    Als je carrière op deze wijze moet eindigen is dat verschrikkelijk, ik hoop oprecht dat de medische test goed nieuws brengt voor deze jongens.

Daan
    I met a man with a dollar, we exchanged dollars, I still had a dollar.
    I met a man with an idea, we exchanged ideas, now we each had two ideas.

Comment

• Podium Verhuur
      • Mar 2012
      • 480

Wel telegraaf he, heel vervelend als er werkelijks schade aan de oren is. Maar ze moeten nog een medisch onderzoek ondergaan.

Toch belachelijk dat mensen elkaar dit aan doen.

Comment

• timmetje
        • Dec 2012
        • 424

Originally posted by djspeakertje
        Op de een of andere manier denken mensen met oud en nieuw dat het allemaal geen kwaad kan, bommetjes gooien vanaf het balkon. Ik hoorde laatst ook een verhaal dat er met strijkers vanaf de derde verdieping van een flat werd gegooid, die vervolgens bij de onderburen voor het raam of zelfs voor de ingang van de flat ontploften, en de daders maar ontkennen.
        Klopt, dat was mijn flat, en mijn raam... Keihard ontkennen, en vervolgens zie ik ze gewoon voor m'n neus strijkers afsteken. 'Nee, dat waren wij niet...'

Het gebrek aan intelligentie van bepaalde personen blijft me verbazen: 'Ja, maar het ging toch goed?!'

Natuurlijk is dit een schrijnend verhaal omdat het om audio-engineers in opleiding zou gaan, maar laten we wel wezen: het verlies van (een deel van) je gehoor is voor iedereen verschrikkelijk.

Nu lees ik alles in de Televaag met een korreltje zout, maar laten we toch hopen dat dit voor de slachtoffers goed afloopt.
        Tim

Comment

• animaldrums
          • Nov 2008
          • 88

De slachtoffers volgden een opleiding met een blijkbaar moeilijke naam, althans dat wil de presentatrice ons doen geloven.

Het particulier afsteken van vuurwerk? Van mij mag het verboden worden.

Comment

• Podium Verhuur
            • Mar 2012
            • 480

Liever niet verbieden, is heel goed voor de economie.

Liever nog meer en als daarbij nou alleen spullen kapot gaan, helemaal prima. Hebben de bouwvakkers en aannemers meer werk.

Comment

• timmetje
              • Dec 2012
              • 424

Daar zit het probleem... Er gaan niet alleen maar spullen kapot.

Bovendien: als jouw ruit/auto/tuin vernield was door vuurwerk, zou je dan ook blij zijn dat je lokale glaszetter/garage/tuinman werk had?
              Tim

Comment

• Podium Verhuur
                • Mar 2012
                • 480

Ben je toch voor verzekerd?

We moeten niet ineens schijnheilig gaan doen, natuurlijk bewust of onbewust letsel toebrengen is echt uit ten boze en moet keihard worden gestraft.
                Maar kom op iedereen heeft wel eens een fikkie gestookt, rijdt net te hard door donker-oranje, vergeet het zebrapad of trekt iets meer A door een kabel dan eigenlijk de bedoeling is.
                Last edited by Podium Verhuur; 08-01-14, 00:34.

Comment

• NesCio01
                  • May 2010
                  • 1987

Wat was ook alweer de balans van vuurwerk oud/nieuw 2013/2014?

Iets van 1 dode, 7 handen en gedeelten van armen,
                  diverse oog- en oorletsel.

Wrang als je op jonge leeftijd al naar een andere baan moet
                  gaan uitkijken, buiten je eigen schuld om, ernstig genoeg.

@Podiumverhuur: misschien moet je je tekst (#6) nog even nalezen,
                  ik lees nu een verkondiging die ik niet deel.

grtz

Nes
                  Weest vooral jezelf, er zijn al zoveel anderen!

Comment

• timmetje
                    • Dec 2012
                    • 424

Het is lastig je te verzekeren tegen vier uur in de kou zitten omdat de glaszetter het altijd zo vreselijk druk heeft op oudejaarsavond (of helemaal niet werkt - 'sorry, we zijn op 2 januari als eerste bij u').

Dat vuurwerk veel geld oplevert is absoluut waar, maar wat denk je dat het kost om alle hulpdiensten elke keer uit te laten rukken, om nog maar te zwijgen over de enorme teringzooi die na afloop moet worden opgeruimd?

En daar komt inderdaad nog het lichamelijke en geestelijke letsel bij.
                    Tim

Comment

• renevanh
                      • Oct 2004
                      • 2371

Originally posted by Podium Verhuur
                      Liever niet verbieden, is heel goed voor de economie.

Liever nog meer en als daarbij nou alleen spullen kapot gaan, helemaal prima. Hebben de bouwvakkers en aannemers meer werk.
                      En als het om openbare eigendommen gaat zoals bankjes, vuilnisbakken, verkeersborden, monumenten, brievenbussen, enz? Die zijn ook elk jaar weer serieus slachtoffer. Ik heb hier in ons miniscule dorpje 18 compleet gesloopte verkeersborden, 34 ontplofte vuilnisbakken, 3 uitgebrande auto's, 2 uitgebrande ondergrondse containers, 1 woningbrand, 1 beschadigd monument en 9 afgebrande bankjes gezien. En ik ben lang niet overal geweest.
                      Wie betaald dat? Juist ja, wij als belastingbetaler, omdat een stel knurften het zo leuk vind om dingen moedwillig te vernielen onder het mom van 'traditie'.
                      Gelukkig moet alles toch al kapot bezuinigd worden, dus de belastingen gaan volgend jaar ook weer omhoog...

Nee, afschaffen die ellende, keihard handhaven op illegaal vuurwerk en laat de pro's het maar doen van het geld waar nu de halve gemeente weer mee moet worden opgeknapt.
                      Neem het leven niet te serieus, je overleeft het toch niet...

Comment

• Podium Verhuur
                        • Mar 2012
                        • 480

1 miljard schade per jaar (ruwe schatting rekenkamer) plus 70 miljoen omzet vuurwerk.
                        Dat is heel wat BTW voor de schatkist. (wat trouwens niet wil zeggen dat deze schade er niet meer is als er geen legaal vuurwerk meer is) Veel van deze schades worden niet door vuurwerk veroorzaakt, maar door de open vuren, alcohol misbruik, baldadigheid en rellen.
                        De kosten zijn natuurlijk ook hoger, inzet politie, zorg en brandweer zijn niet goed berekenbaar. Deze kosten zullen ook niet verdwijnen met verbieden van vuurwerk.

Weet je wat nu wel ook echt een goed argument is, is het milieu. We rijden het hele jaar elektrisch en werken met led, om vervolgens met de vreugde vuren en al dat kruit het weer teniet te doen.
                        Maar dat doet pro vuurwerk ook.

Comment

• MusicXtra
                          • Feb 2006
                          • 9316

Van mij mag het ook verboden worden, steeds die akelige berichten in het nieuws dat er weer iemand zwaar gewond of overleden is.
                          Het gekke is dat de overheid zich overal mee wil bemoeien, nu ook weer met de nieuwe leeftijdsgrens voor alcohol, en hier lijken ze doof voor.
                          De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

Comment

• Outline
                            • Feb 2006
                            • 1434

De agenda van de overheid komt niet altijd overeen met wat er in de wereld speelt of wat er eigenlijk gedaan zou moeten worden.

Neem de crisis: Bakken experts die zeggen (en kunnen bewijzen) dat we er al jaren geleden uit hadden kunnen zijn. Dat kwam alleen de overheid niet uit daar die eerst liever miljarden (geloof ondertussen ruim 50-60 miljard) wil bezuinigen en de crisis ook graag misbruikt om allerlei onpopulaire maatregelen door te voeren die in een niet-crisis tijd absoluut niet te verkopen zijn.

Comment

• animaldrums
                              • Nov 2008
                              • 88

Originally posted by MusicXtra
                              en hier lijken ze doof voor.
                              Bedoel je dat cynisch?

Comment

Working...