Wat doet een top-DJ nu precies live?

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • MarkRombouts
    • Jan 2005
    • 1391

Mixen ten opzichte van een clicktrack beperkt de vrijheid van de DJ natuurlijk nogal. Je komt dan toch echt uit op vaste playlistjes en dan kun je net zo goed een pre-mixed audiotrack opzetten.

Auto BPM detectie is leuk, maar gaat niet werken met de content zoals weergegeven in het filmpje natuurlijk, of je moet ook weer automatische textherkenning kunnen toepassen.

Dus volgens mij hebben ze hiervoor best een goede oplossing bedacht.

Comment

• qvt
      • Oct 2009
      • 721

Het lijkt allemaal simpel, maar als je achter een clicktrack aan gaat lopen kun je ten eerste geen tempo wisselen en ten tweede weet je nooit waar je precies bent in tijd.

Armin geeft door aan de VJ welk nummer hij instart, deze haalt vervolgens de juiste file naar boven en SMPTE zorgt voor de sync.

Aangezien het SMPTE signaal tot op een frame nauwkeurig (afhankelijk van de instelling) tijd doorgeeft kun je zo cue's of video's syncen.

Clicktrack is enkel voor timing, het is niet te syncen. Het zelfde gaat voor bpm detectie, dan weet je nog niet hoever het nummer al afgespeelt is.

Eindconclusie: BPM detectie / clicktrack werkt enkel om tempo aan te houden, in deze situatie dus nutteloos.

Originally posted by showband
      ben ik nu ouderwets.
      ik zie het probleem niet om video gelijk te laten lopen met audio.
      Of de DJ mixt ten opzichte van een clicktrack
      OF je laat de audio omzetten naar syncsignaal.

dus 1) als DJ kun je toch gewoon je plaat syncen? clicktrack en meespelen. Doen muzikanten al jaren.

anders 2)
      -auto BMP detectie.
      naar midi

-en je sequencer SMPTE laten genereren?

Last edited by qvt; 27-11-13, 00:05. Reason: spelvaut
      There is no substitute for imagination

Comment

• Outline
        • Feb 2006
        • 1434

Hoe dan ook, ze verdienen nog steeds te veel geld voor het trucje dat ze doen.

Comment

• DJ Antoon
          • May 2005
          • 1681

Originally posted by Outline
          Tja dat kan ik van heel veel mensen zeggen. Soms ook van muzikanten.

Vergeet niet dat het meeste werk veelal van te voren is gebeurd. Het draaien is vaak dan toch het laten horen wat er eerder geproduceerd is. Als dat plaatje klopt en de mensen vinden het geweldig, prima toch.

Comment

• MusicXtra
            • Feb 2006
            • 9316

Originally posted by Outline
            De markt bepaalt ook hier de prijs....
            Eigenlijk verdienen wij ook minimaal 10K per gig alleen is er niemand die het wil betalen.
            De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

Comment

• Outline
              • Feb 2006
              • 1434

Zitten we toch aan de verkeerde kant van de Multi...

Comment

• MusicXtra
                • Feb 2006
                • 9316

Zou daar het probleem zitten?
                De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

Comment

• sparky
                  • Apr 2002
                  • 2104

Meh, ik hou regelmatig meer aan een show over dan degenen op het podium, maar helaas niet altijd.

Ontzettend cool hoe van Buren en zijn VJ dit aanpakken. En inderdaad niet te geloven hoe oldschool die technieken zijn. En dan heb ik het niet alleen over de faderstart. SMPTE gaat ook al weer even mee!

Maar het zou toch makkelijker moeten kunnen. Kun je een DAW aansturen met CDJ's of andere controllers? Dan werk je met twee CDJ's en twee Macbookjes waar alle denkbare signalen uit kunnen komen. DMX, MTC, MIDI, SMPTE, desnoods ook video via je favoriete formaat en natuurlijk de 5.1 audio via MADI naar de zaaltafel
                  Last edited by sparky; 29-12-13, 18:31.
                  Here today - Gone tomorrow <<<>>> gekte is een uitzondering bij individuen maar een regel bij groepen.

Comment

Working...