Timecode vinyl en cd

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Ericsamandj
    • Jul 2010
    • 414

Timecode vinyl en cd

Op verzoek van sander een apart topic.

@beyma, je sprintscreen was me wel duidelijk, alleen weet ik niet goed welke componenten te kiezen.
  • beyma
    • Oct 2002
    • 1614

Oh we hebben al een nieuw topic, haha oke dan!

Euh welke compenten te kiezen, tja dan moet je me even op weg helpen met wat je nu precies geleend hebt van je collega.
    Is dat een externe geluidskaart/audio interface?
    Een feest is pas een feest als de politie is geweest.....

Comment

• MusicXtra
      • Feb 2006
      • 9316

Ok, gaan we hier lekker over oud hout beppen.
      Nu on-topic: Hoe betrouwbaar werkt dat, ik denk dan dus gelijk aan vastlopende laptops, verbindingen die net niet lekker werken, etc.
      De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

Comment

• Ericsamandj
        • Jul 2010
        • 414

Originally posted by beyma
        Oh we hebben al een nieuw topic, haha oke dan!

Euh welke compenten te kiezen, tja dan moet je me even op weg helpen met wat je nu precies geleend hebt van je collega.
        Is dat een externe geluidskaart/audio interface?
        Draaitafels dus van mezelf, met tijdcode vinyl (geleend serato scratch live vinyl)
        Omnitronic digital dj 4x4 ddi (asiodriver)
        Traktor

Comment

• beyma
          • Oct 2002
          • 1614

Originally posted by MusicXtra
          Nu on-topic: Hoe betrouwbaar werkt dat, ik denk dan dus gelijk aan vastlopende laptops, verbindingen die net niet lekker werken, etc.

Traktor is geen hobby bobby software, en wordt gebruikt door de 'grote' DJ's , maar zoals met alle software kan het fout gaan op halfbakken laptops/PC's waar "van alles en nog wat" in de achtergrond draait (zoals dat kansloze Norton antivirus troep)
          Dan zou het kunnen gaan vastlopen ja.......

Ik heb dat nog niet meegemaakt, maar heb wel tijdens een live set van een kennis een "worst case senario" mee gemaakt, een blue screen in Win7 !! Achteraf bleek dat hij even gauw de laptop van ze vriendin gepakt had, Traktor er niet helemaal goed (met alle drivers) er op had gezet, vervolgens ging tijdens het opstarten alles maar dan ook alles waar vrouwen zich mee bezig houden aan!
          Ik noem: facebook, MSN , twitter , skype en al die social media zooi die lekker bronnen weg snoept en geheugen vreet, in de paniek lekker usb pluggen in uit in uit in uit vloeken schelden op alle knopjes drukken enz , en pats.............. blue screen...........

Maar op een schone en snelle laptop kan je uuuuuren mixen zonder problemen, wat je alleen nooit moet doen tijdens het draaien is je USB er uitrekken waar de muziek op staat (in geval van externe HD) maar dat lijkt me logisch.

Eric, ik neem aan dat Engelse taal geen probleem is voor je ?? Hier een "Complete Feature WalkThrough" op youtube, duurt 10 minuten en je weet wat waar zit !

Comment

• Ericsamandj
            • Jul 2010
            • 414

Traktor is geen hobby bobby software, en wordt gebruikt door de 'grote' DJ's , maar zoals met alle software kan het fout gaan op halfbakken laptops/PC's waar "van alles en nog wat" in de achtergrond draait (zoals dat kansloze Norton antivirus troep)
            Dan zou het kunnen gaan vastlopen ja.......

Ik heb dat nog niet meegemaakt, maar heb wel tijdens een live set van een kennis een "worst case senario" mee gemaakt, een blue screen in Win7 !! Achteraf bleek dat hij even gauw de laptop van ze vriendin gepakt had, Traktor er niet helemaal goed (met alle drivers) er op had gezet, vervolgens ging tijdens het opstarten alles maar dan ook alles waar vrouwen zich mee bezig houden aan!
            Ik noem: facebook, MSN , twitter , skype en al die social media zooi die lekker bronnen weg snoept en geheugen vreet, in de paniek lekker usb pluggen in uit in uit in uit vloeken schelden op alle knopjes drukken enz , en pats.............. blue screen...........

Maar op een schone en snelle laptop kan je uuuuuren mixen zonder problemen, wat je alleen nooit moet doen tijdens het draaien is je USB er uitrekken waar de muziek op staat (in geval van externe HD) maar dat lijkt me logisch.

Eric, ik neem aan dat Engelse taal geen probleem is voor je ?? Hier een "Complete Feature WalkThrough" op youtube, duurt 10 minuten en je weet wat waar zit !

https://www.youtube.com/watch?v=eJQjaQ6rWpw
            kijk eens aan, hier heb ik wat aan.
            word vervolgd. bedankt tot zover.

Comment

• Ericsamandj
              • Jul 2010
              • 414

Ondertussen een hoop frustratie verder....
              Traktor is alleen compatibel met nl geluidskaarten.
              Virtual dj werkt, maar flipt bij het laden van een track. (cpu naar 100) eenmaal geladen werkt het wel weer fijn.
              Nog andere programmas om uit te proberen?

Ps; gisteren dj set gedaan met een enkele usb stick van 16 gig.
              4 cdj 2000s tot m'n beschikking en dat werkte een partijtje fijn zeg. overzichtelijk screen, usb erin en de muziek was op 4 spelers beschikbaar. Echter gaat dat er prijstechnisch niet inzitten om zelf aan te schaffen.

Comment

• beyma
                • Oct 2002
                • 1614

Tja dan is het afwegen wat je wil, je hebt geproefd hoe digitaal draait met de Nexus serie van Pioneer (en bent gelijk 'verpest') , dit zou dus ook in een "budget" versie kunnen met 2x tweedehands CDJ 1000 mkIII in combi met een Native Instruments audio 6 of 10 geluidskaart en een mixer zoals een DJM 600 of 800 (of wat je al hebt) en dus dat via Traktor.....
                Op die manier betaal je nog steeds aardig wat geld maar zeker niet de hoofdprijs zoals bij een Nexus set ( van dik 5000 euro....)

Persoonlijk zou ik als ik jou was de sprong wagen en 249 euro vakantiegeld er tegenaan gooien om deze set te kopen: http://www.licht-geluid.nl/shop/p-96...interface.aspx
                Of als het er in zit ietsje meer en dan heb je gelijk veel meer aansluitingen beschikbaar deze : http://www.licht-geluid.nl/shop/p-96...interface.aspx
                Dit zijn dus alleen de "geluidskaarten" met uitgeklede software (maar de Pro versie had je toch al "gevonden") , verder moeten er dan nog twee timecode platen bij van 8 euro per stuk.....

Andere software is er natuurlijk wel, maar bespaar jezelf de frustratie.....

[edit]

En als je dan toch los gaat, dan hoort er eigenlijk ook nog de Kontrol X1 bij, dan kan je makkelijk de tracks laden, en heb je ook nog alle effecten van Traktor onder een knopje zitten.
                Dingen als LOOP IN/OUT zijn toch wel handig om te hebben (in het geval van vinyl draaien)

Nog even een lekkere teaser om je het laatste zetje te geven hahahaha (maar je moet natuurlijk lekker zelf weten wat je doet hoor!)

Last edited by beyma; 26-05-13, 20:05.

Comment

• Ericsamandj
                  • Jul 2010
                  • 414

Tja, dat filmpje zegt eigenlijk alles, echter word het draaien er niet overzichtelijker op met die x kontroller.

Tot vorige week had ik genoeg aan een play button een cue knop en een pitchfader.

Als ik de definitieve overstap maak komt daar waarschijnlijk nog een Macbook of iets anders bij en ga ik sowieso richting de €2k.

Deze week even langs de collega waar ik de geluidskaart van heb gebruikt, hij werkt met een volledig uitgerust serato pakket. De sl3, eens kijken hoe dat werkt.

Ik ga nog niet over 1 nacht ijs dus heb alle tijd om te beslissen.

Bedankt voor je input tot zover.

Comment

• beyma
                    • Oct 2002
                    • 1614

Serato heb ik ook naar gekeken, maar ik vind het zo vreselijk druk en best onhandig uitzien.....met de twee waves die omhoog lopen, en vooral de enorme "veiling klokken" die draaien over de informatie heen...

Nee, het zal vast prima software zijn, maar het ziet er echt niet uit..... Hoewel ze het steeds meer op Traktor willen laten lijken, de playlist indeling hebben ze al vrijwel 1 op 1 gejat van Traktor.

Even kort over de X1, een vriend van me heeft de set-up die jij nu in gedachten hebt en hij heeft toch wel veel gemak van die X1 !
                    Hij gebruikt hem puur om de tracks te laden, en af en toe een effectje wat niet op de DJM800 zit te gebruiken, zijn Traktor indeling is bijna alleen een playlist en hij kijkt er amper naar, knopje draaien tot de juiste track, zelfde knopje in drukken en klaar.
                    Zijn set-up: 2x SL1200 + 2x cdj 1000 mk3 + djm 800 + Macbook pro 15" + de Audio 10 en X1
                    Zijn mening: hij vind mijn DDJ T1 midi controller briljant en fan-tas-tisch werken, maaaaaar je kan er niet mee aankomen in een club of op een festival..... (maar ja, ik was -toen- voor 859 euro klaar hahaha, staan nu op marktplaats voor 450 tot 600)

Comment

• Ericsamandj
                      • Jul 2010
                      • 414

Nu vond ik traktor ook totaal niet overzichtelijk, maar dat is mischien wennen. Ik zal alles eens op een rijtje moeten zetten, aangezien er nog meer uitgaven aan zitten te komen.

Heb wel vakantiegeld ja maar das niet voldoende voor hetgeen ik allemaal zou willen.

Overstap naar digitaal draaien

Overstap naar digitale versterkers(nu een rack van 90 kilo)

Nieuwe toppen

Berg alluminium om de booth op te pimpen.

Bestickering voor op de aanhanger en nog tal van kleine dingen zoals steekwagentje, berg wielen voor een hoop cases.

Comment

• beyma
                        • Oct 2002
                        • 1614

Originally posted by Ericsamandj
                        Heb wel vakantiegeld maar das niet voldoende voor hetgeen ik allemaal zou willen.
                        troost jezelf met de gedachte dat 99% van Nederland precies dat gevoel ook heeft.......

Als ik je lijstje zo zie heb ik daar wel ideeën over, dit zou mijn advies volgorde worden dan:
                        # digitaal draaien (want : dat kan je ook lekker thuis iedere dag van de week doen)
                        # nieuwe toppen (want: digitaal draaien wil je goed laten horen aan je publiek)
                        # booth pimpen (want: het oog wil ook wat)
                        # steekkarretje/wielen (want zoveel kost dat nou ook weer niet)
                        # versterkers aanpakken (want je sjouwt je een breuk man!)
                        # stickers op aanhanger NIET doen (want niet iedereen hoeft te weten wat er in die aanhanger zit!!!)

Ik ben al 20 jaar bezig met de "drive in" hobby en heb ook nog steeds een laaaaang wens lijstje hoor......
                        Heb mezelf laatst nog 5 stuks 250 watt MSD moving heads cadeau gedaan (1 spare)
                        Ik wil nog graag een cirkel truss van een meter of 4 hebben, plus nog een vrachtje rechte truss
                        Ik zoek nog een ILDA interface/software pakket voor m'n 3 watt RGB laser unit

En zo kan ik nog wel even doorgaan, punt is dat het gewoon klopt wat de engelse zeggen:

First make it work, then make it look pretty !!!

Comment

• Ericsamandj
                          • Jul 2010
                          • 414

# stickers op aanhanger NIET doen (want niet iedereen hoeft te weten wat er in die aanhanger zit!!!)
                          Zit wat in, echter is mijn aanhanger alleen gevuld wanneer ik op klus ga, dus boeking, inladen, opbouwen= aanhanger leeg.
                          Boeking klaar is afbreken inpakken huiswaarts= is aanhanger weer in garage.
                          De momenten dat hij dus tijdens een klus buitenstaat is hij leeg, op een gereedschapskoffer na dan.

Comment

• MusicXtra
                            • Feb 2006
                            • 9316

Tot iemand je een keer volgt, weet waar de aanhanger staat en hem ophaalt wanneer jij een keer niet thuis bent.....
                            Zou niet de eerste keer zijn, is mij ook ooit overkomen dat een auto hardnekkig achter me bleef rijden en leuk meedeed met drie keer rechtsaf slaan.
                            Je moet je vooral afvragen wat de toegevoegde waarde is van reclame op een aanhanger of auto, iig is er de helft van de tijd dat je ermee op de weg zit al niemand die je ziet omdat die op tijden gereden worden dat iedereen slaapt.
                            De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

Comment

• NesCio01
                              • May 2010
                              • 1987

Als je je daarnaast soms voor een ander laat inhuren,
                              is het ook prettig als je addloos komt voorrijden,
                              althans dat is mijn ervaring.

grtz

Nes
                              Weest vooral jezelf, er zijn al zoveel anderen!

Comment

Working...