Het niveau in de Nederlandse popzalen

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • som
    • Nov 2002
    • 787

Je komt ze tegen,
    Zo had ik deze zomer een klein festival met een enkele gasttech,
    Gekozen was voor een vaste backline om de tussentijden te verkorten,
    3e bandje had een eigen techie mee, deze gaat vrolijk verder op de staande setting en gaat zodra hij klaar is echt alles neutraal zetten, tot de monitor eq toe.
    Eindtijd was vast ging dus ten koste van de headliner,toch jammer zo'n streek.
    Zelfs een direct teruggeslagen tennisbal stuitert wel eens verkeerd.

Comment

• SPS
      • Mar 2004
      • 1662

Originally posted by som
      Je komt ze tegen,
      Zo had ik deze zomer een klein festival met een enkele gasttech,
      Gekozen was voor een vaste backline om de tussentijden te verkorten,
      3e bandje had een eigen techie mee, deze gaat vrolijk verder op de staande setting en gaat zodra hij klaar is echt alles neutraal zetten, tot de monitor eq toe.
      Eindtijd was vast ging dus ten koste van de headliner,toch jammer zo'n streek.
      Doe je het eens netjes als gasttech... weer niet goed! (Tafel genulled achterlaten)
      Zucht.. Was er dan niemand bij die zei: Afblijven!

Ligt toch ook wel aan de organisatie zou ik zeggen. Hoor regelmatig van klanten dat ze enorm waarderen dat ik er de hele tijd bij blijf. quote""We krijgen ook wel eens van die gasten die buiten gaan staan roken/lullen als ze denken dat het wel goed staat" einde quote.

Paul
      Geluid doen is leuk, maar licht ontwerpen is pas Echt leuk!

Comment

• Lala
        • Sep 2008
        • 370

Ja, nog zoiets. Het hele gebouw door moeten om de huistech te zoeken. Vreselijk! Ik heb er geen moeite mee als ie vraagt of alles lukt, en zegt dat ie in de productionoffice ff koffie gaat drinken. Dan weet ik hem tenminste te vinden. Er was eentje, die was gewoon een half uur weg. Die was thuis even wat ophalen, zonder iets te zeggen. Handig!

Comment

• som
          • Nov 2002
          • 787

Originally posted by SPS
          Doe je het eens netjes als gasttech... weer niet goed! (Tafel genulled achterlaten)
          Zucht.. Was er dan niemand bij die zei: Afblijven!

Ligt toch ook wel aan de organisatie zou ik zeggen. Hoor regelmatig van klanten dat ze enorm waarderen dat ik er de hele tijd bij blijf. quote""We krijgen ook wel eens van die gasten die buiten gaan staan roken/lullen als ze denken dat het wel goed staat" einde quote.

Paul
          Oh ja, zeker wel.
          Mijn lichttech heeft hem uitdrukkelijk gevraagd de basis te laten staan maar zijn idee was dat niemand met zijn geluid aan de haal mocht gaan.
          En een tafel nullen is wat anders dan zelfs alles op het randrack met 1 slepende beweging ff rechtsom te krijgen hoor.
          Ultime oplossing kwam vanuit de organisatie;het percentage dat de headiner niet meer kon spelen is evenredig met de gage van zijn band verrekend,
          Denk dat ie wel genezen is.
          Zelfs een direct teruggeslagen tennisbal stuitert wel eens verkeerd.

Comment

• drbeat
            • Jun 2012
            • 671

Originally posted by som
            zijn idee was dat niemand met zijn geluid aan de haal mocht gaan..
            Wat een hork! Te triest...mag hopen dat ze niets hebben gehad als gage..!

Weet je, van die omhoog gevallen gasten die moeten gewoon een mixer BAN krijgen...nog niet eens meer kijken naar een mixer of pa systeem.....en meteen die gast de zelfde avond nog.....ppiiieeeppppp.....mijn excuus, laat me even gaan...

Dat soort gasten verknallen dit soort avonden voor alle muzikanten! Wat ze dan graag vergeten, ze denken dat ze de band zijn.....ondertussen is een geluidstechnieker zo goed als de band aanbied...bieden die slechte instrumenten, een gitaarversterker met een bak ruis en een krakende kabel worden door een goede pa nog slechter uitversterkt omdat er van die zooi ook niets meer te bakken is...

Heb 1 x gehad dat de gasttech achter de tafel werd weggestuurd omdat t veel te hard en slecht klonk en ik t mocht oplossen....later stond hij nog een berg commentaar te geven op alles en iedereen...tot er een beer van een vent op stond en hem vriendelijk toch dringend vroeg zijn snaveltje te houden of alles van buiten te bezichtigen.....
            Keep up the Humor!! Life here is like the muppetshow.... on topic i present kermit the frog...on the balkoney Stadler and Waldorf....and i am Animal....jehjehjehjehjehhhhhhaaa

Comment

• Gast1401081
              • Mar 2001
              • 7999

Originally posted by som
              Ultime oplossing kwam vanuit de organisatie;het percentage dat de headiner niet meer kon spelen is evenredig met de gage van zijn band verrekend,
              Denk dat ie wel genezen is.
              Kijk, mijn favoriete oplossing. Straffen in de portemonnee.

Comment

Working...