Voetbal...

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • vdlaanlichtengeluid
    • Jun 2010
    • 640

Originally posted by Podium Verhuur
    @ radioactivediscoshow Blijf dat vooral tegen jezelf zeggen. Geef andere de schuld van het feit dat je de klussen niet krijgt.

Misschien dan eens op zoek gaan naar de opdrachtgevers die wel geld hebben en het er ook voor willen uitgeven.
    Die heb ik ook en ik heb zeker heel veel plezier en leuke andere klussen maar je begrijpt me denk ik gewoon helemaal verkeerd.
    Er zijn hier gewoon genoeg opdrachtgevers alleen sommige klussen deed je gewoon graag omdat het vooral ook erg leuk was.
    Maar zoals Rolandino al zegt, de beunhazen komen ook gewoon met aspul aanzetten en dat voor prijzen waar wij echt niet voor kunnen...
    Of prijzen dat als je het als nog doet eigenlijk je klant zich al jaren bedonderd voelt. Gelukkig ben ik vanavond wel door een klant gebeld om voor de laatste wedstrijd toch nog maar even op te draven omdat de beunhaas het toch niet zo goed deed...

Comment

• Rolandino
      • Mar 2007
      • 1451

Wat ik bedoel is dat als wij beiden voor dezelfde prijs iets verhuren en de klant voor jouw kiest door bv een beter gevoel met jou als bedrijf / persoon is heel iets anders dan dat wij dezelfde klant offereren en dat jij ineens de helft omlaag gaat omdat je mijn offerte hebt gezien via de klant om er goedkoper uit te willen zijn.

Ik zie meestal kopies van bedrijven die een offerte hebben gestuurd met een bedrag dat lager ligt als ik bv bij hun inhuur.

Dit laatste geval heeft niets met onderscheidt te maken.

Het eerste geval is gewoon een eerlijke concurentie strijd doordat de klant op zijn gevoel afgaat.

Bij bestaande klanten ligt het anders. Als jij al jaren aan een klant verhuurt voor een bepaalde prijs zonder gezeur en je raakt deze klussen kwijt aan een beun of collega bedrijf die voor jouw arbeidskosten de hele zooi levert dus zijn prijs is inclusief backline en pa en licht en bediening net zo duur als jouw kostenplaatje van montage en demontage produktie en transport heeft dat niets met onderscheidt te maken. Het enige onderscheidt is de prijs die lager is.

En ja ik heb ook klussen waar de klant 200km transportkosten betaald terwijl er in klant zijn omgeving ook collega bedrijven zijn die hetzelfde kunnen leveren. Dan praat je over onderscheidt want keus is voor mij gevallen ondanks de prijs hoger ligt als de dichtbijzijnde collega bedrijven. Deze onderscheidt is dat deze klant het werk vanuit mij hem goed bevalt en hij mij niets hoeft uit te leggen wat hij wilt omdat ik hetzelfde denk als wat zijn idee ook was. MAW liggen we op een lijn.
      EV - QSC - FBT - Shure - Sennheiser - Allen Heath - Showtec - Laserworld - JB systems - Chauvet en nog veel meer om mezelf in leven te houden.

Comment

• Stoney3K
        • Sep 2007
        • 1399

Originally posted by Podium Verhuur
        @ radioactivediscoshow Blijf dat vooral tegen jezelf zeggen. Geef andere de schuld van het feit dat je de klussen niet krijgt.

Misschien dan eens op zoek gaan naar de opdrachtgevers die wel geld hebben en het er ook voor willen uitgeven.
        De opdrachtgevers die geld uit willen geven (en dus voor kwaliteit kiezen ipv voor alleen de euro's) zullen ook eerder geneigd zijn om voor een aannemer te kiezen waarvan ze weten dat die kwaliteit levert. Je moet dus al een behoorlijk portfolio hebben en ditto reputatie om aan de klussen te komen die wat mogen kosten (bv. gala's, bedrijfsfeestjes, presentaties en congressen).

Als beginnende AV ondernemer ben je praktisch kansloos als je een beetje eisen aan je eigen werk stelt en je daarom dus een normale prijs rekent. Want óf het mag niks kosten voor de lokale sportvereniging, of de directie van GlobaalHandel B.V. gaat toch liever in zee met een AV bedrijf met een eigen vermogen van meer dan 5.000 euro.
        First make it work, then make it look pretty!

Comment

• Podium Verhuur
          • Mar 2012
          • 480

Helemaal mee eens, maar een bedrijfje met een eigen vermogen van 5000 euro is in deze toch ook een hobbist? Ik bedoel voor 5000 euro koop je niet eens een fatsoenlijk pa set of een auto.

Comment

• MusicXtra
            • Feb 2006
            • 9316

Wat een geklaag hier, het is heel simpel, klanten die met een hobbyist in zee gaan kun je geen euro aan verdienen.
            Snel vergeten dus en je pijlen op een ander doel gaan richten.
            De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

Comment

Working...