boete voor 12 jarige DJ's
Collapse
X
-
Subtiel dan Buma/Stemra/Sena vergeten te melden dat het bedrag van 2000,- alleen telt voor commerciele radiozenders met een maximum (100 dacht ik??) luisteraars per dag...
Vooral het onderdeel 'commercieel' lijkt me niet helemaal van toepassing.
Maar 3FM/Giel Beelen lijkt ze al 'gered' te hebben.Neem het leven niet te serieus, je overleeft het toch niet... -
Wat maakt een radiozender commercieel. Het draaien van reclameboodschappen tussendoor of het draaien van 'commerciële' muziek (en dan niet zozeer top40 meuk, maar niet-rechtenvrij)?
Daarbij, zonde van hun hobby dat ze het op deze manier (iig tijdelijk) stil moeten leggen, maar als ze uitzondering gaan maken voor iedereen <14 oid, dan ga je dadelijk krijgen dat iedereen met dj's rond die leeftijd gaat werken, want dan komen ze ermee weg...Vitality ShowComment
-
Kinderen zijn tot hun 16e leerplichtig en mogen vanaf 13 jaar alleen ligt werk verrichten als auto's wassen en oppassen op dagen dat ze geen school/les hebben. Vanaf 15 jaar mogen ze aan de slag als fruitplukker (als er geen bestrijdingsmiddelen worden gebruikt tenminste), krantjes gaan bezorgen of in een supermarkt vakken gaan vullen. Vanaf 16 jaar is pas vrijwel alles toegestaan, gevaarlijk werk met o.a. machines dient te gebeuren onder supervisie.
Er zijn uitzonderingen op de regels mogelijk onder strikte voorwaarden zoals in onze branche op het toneel bijvoorbeeld.Last edited by vasco; 26-04-12, 12:40.
Comment
-
Ik zou ook niet weten waarom een 12 jarige dit wel zou mogen en iemand van 24 niet.De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!Comment
-
Neem het leven niet te serieus, je overleeft het toch niet...Comment
-
Ik geef ze gelijk aan een kant aan de andere kant een beetje zielig.
Toch ben ik van mening dat als ze meer van dit soort gasten ( ook in de drive in show wereld ) aanpakken de markt weer gezonder wordt.
Het is allemaal te makkelijk tegenwoordig. Een serieuze zender moet een hoop neertellen om in de ether te komen en iemand van 12 zou het zomaar mogen ?
Buiten de radio zijn ze 90% ook bezig om voor hun sportcub of andere gelegenheden te draaien met hun drive in show.
Ik ken meer van dit soort gastjes.
En eerlijk is eerlijk er zitten goede tussen maar das geen reden om hun vrij te laten van hun lasten.
Wij hebben hoge kosten om dit te kunnen en deze groep jongeren doet lekker zwart hun werk en pakken onze klanten af omdat wij te duur worden.
Aan een kant mooi dat de radio hun heeft geholpen maar aan de andere kant steunen ze de marktverziekers.
Deze jongens kunnen natuurlijk wel de toekomstige dj van de radio worden en dan is het fijn dat ze nu worden gesteund door de huidige Dj'sLast edited by Rolandino; 26-04-12, 13:25.EV - QSC - FBT - Shure - Sennheiser - Allen Heath - Showtec - Laserworld - JB systems - Chauvet en nog veel meer om mezelf in leven te houden.Comment
-
Heb jij werkelijk last van concurrentie van 12 jarige jochie's?De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!Comment
-
Als het om de prijs gaat wel ja en daar hebben we allemaal last van.
Een komplete drive in voor 50 of 75 euro kan ik niet tegen op.
Het maakt de klant niet meer uit of er nu een PRO staat of een amateur als er maar gezelligheid is.
Er wordt helaas toch in de portemonnee gekeken.
Het interesseert de klant echt nieet meer of de DJ met pioneer draait of met JB systems of er een moving head staat van Showtec of Robe .......
Voor de meeste klanten is een movinghead gewoon een lampje dat alle kant op draait ongeacht het merk.
Concurentie NEE want ik ben geen Dj meer maar merk het wel in de losse verhuur.
Wie niet ? In mijn omgeving zijn er mensen die een pio setje neerzet inclusief monitoring voor 55 euro ! (cdj1000 met djm800 en 2 monitors )
Met dit soort gasten wordt jij als serieus bedrijf niet meer serieus genomen.
Het gaat goed tot het een keer fout gaat en ze mij moeten bellen ............Last edited by Rolandino; 26-04-12, 14:13.EV - QSC - FBT - Shure - Sennheiser - Allen Heath - Showtec - Laserworld - JB systems - Chauvet en nog veel meer om mezelf in leven te houden.Comment
-
Het maakt de klant niet meer uit of er nu een PRO staat of een amateur als er maar gezelligheid is.
Er wordt helaas toch in de portemonnee gekeken.
Het interesseert de klant echt nieet meer of de DJ met pioneer draait of met JB systems of er een moving head staat van Showtec of Robe .......Creating shows beyond ImaginationComment
-
Er zijn helaas ook collega bedrijven die dit doen hoor. Hier zitten er ook een paar ...........,
Noem verder geen namen maar het gebeurt.
Als ik mijn Piiosets moet verhuren onder de prijs van eerder genoemde ( ook een bedrijf ) is het toch erg zielig dat je dit doet.
Er wotden ook 2000 sets verhuur voor onder de 100 euro ( 2000 en Nexus mixer )
ook als ik zo een set moet inhuren ben ik duurder uit dan de klant bij hetzelfde bedrijf.
Echter in het verenigingsleven kiezen ze voor kwantiteit dan voor kwaliteit omdat een lid toevallig "dezelfde spullen " heeft
op een podium of theater is het net anders maar als er straks een klojo jouw klus afpakt omdat hij het voor minder doet en zijn werk goed doet moet men niet gaan klagen.
in drive in wereld maakt het echt geen reet uit OF je met een Amerk of Bmerk komt als je de sfeer maar goed kan brengen.
Persoonlijk sta ik ook boven deze marktverziekers echter zijn er steeds meer collega bedrijven die het gaan flikken.
En ja ik kan ervan balen als ik een klus kwijtraak van 500 aan iemand die er 100 euro voor rekent. Maar wie niet ?
Om terug op het topic te komen wat het verschil is van iemand onder de 18 die de piraat speelt of iemand de boven de 18 is ?
ik vind beide gevallen fout omdat het illegaal is waarom zou het bij minderjarige ineens niet illegaal zijn ?Last edited by Rolandino; 26-04-12, 15:32.EV - QSC - FBT - Shure - Sennheiser - Allen Heath - Showtec - Laserworld - JB systems - Chauvet en nog veel meer om mezelf in leven te houden.Comment
-
in nederland hebben we de " geest van de wet" die beoordeeld wordt door een professionele rechter.
we lullen echter steeds meer over de " letter van de wet" en gaan de chocoladeletters in de krant gebruiken om een rechter te haten.
Als de jongens hobbymatig radiotje spelen met hun platencollectie en gedownloade ringtones dan moet een rechter een eis voor een paar duizend euro van een tent als buma gewoon niet ontvankelijk verklaren.
Als deze boys zoontjes van een oude piraat zijn die stevige omzetten aan het maken zijn dan krijg je een dwangsom en gaan ze gewoon hun eerlijke deel afdragen. Maar daar hebben ze dan ook de operatie en cash voor.
Niets aan de hand.
__________________________________________________ _________________________
Wat wel rot is. Als de griffierechten straks "kostendekkend" moeten zijn dan kan de buma een ton eisen. En zijn de griffierechten tienduizenden euro's. Niemand hoest dit op. Of krijgt er een lening voor. Dus kan de buma particulieren tot een schikking DWINGEN. Dus zonder ooit een rechter te hoeven zien. Veroordeling zonder proces.
Deze eerste aanzet voor een basisbedrag is waarschijjnlijk dan ook een testje. De buma wil eens wat mensen laten schrikken met een betaalbaar bedrag. De rekening gaat sowiso naar de ouder/verzorger.
Er zijn trouwens elk jaar volwassenen die failliet gaan door schadevergoedingszaken van de spoorwegen. Als zoonlief een trein vol grafitti heeft gespoten is de schade snel een ton. Het is moedwillig dus je aansprakelijkheidsverzekering dekt het niet. Daar hoor je weinig van. Maar is wel een goede indicatie dat onredelijke bedragen wel degelijk in je brievenbus kunnen vallen als ouder van 12 jarige kleine ondernemers.Last edited by showband; 26-04-12, 15:54.lekker belangrijk!Comment
-
Als je professioneel jonge snaken van 12 jaar moet aanzien als concurrent, en daar ook last van hebt, zegt dit zeer veel over de kwaliteit van jou werk.
Want als je niet eens kunt aantonen wat het verschil is tussen het afgeleverde werk van een jou als "professional" en wat gerommel door pubers, zit je met een probleem denk ik.Last edited by frederic; 26-04-12, 16:10.Comment
-
Als je professioneel jonge snaken van 12 jaar moet aanzien als concurrent, en daar ook last van hebt, zegt dit zeer veel over de kwaliteit van jou werk.
Want als je niet eens kunt aantonen wat het verschil is tussen het afgeleverde werk van een jou als "professional" en wat gerommel door pubers, zit je met een probleem denk ik.
Het gaat de klant om de prijs en niet om kwaliteit.
Ze komen er achter als het een keer goed fout gaat dan bellen ze mij op.
Maar dan vraag ik de gewone prijs en ben ik de oplichter.
Zo werkt het momenteel in de maatschappij.
Vaste klanten zijn ook vreemd gegaan bij een concollega die voordeliger was echter na 2 jaar komen ze toch weer terug dus mijn kwaliteit is goed te noemen.
geen oordelen over iets waarvan je niets weet.
Het gaat erom hoe het momenteel gaat.
Ik krijg zo vaak offertes van concollega"s die hetzelfde leveren voor meer dan de helft minder terwijl ik bij hun durder ben met inhuren van de spullen.EV - QSC - FBT - Shure - Sennheiser - Allen Heath - Showtec - Laserworld - JB systems - Chauvet en nog veel meer om mezelf in leven te houden.Comment
-
Het wereldje zit inderdaad soms raar in elkaar, daar kan je lang of kort over zijn.
Maar (misschien wat arrogant) je moet gewoon zorgen dat je die klanten niet nodig hebt, als ze je nodig hebben komen ze vanzelf wel en als ze het dan nog te duur vinden dan bekijken ze het maar. Graag of Niet!Comment
Comment