The Passion 2012 in Rotterdam

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • highendsyl
    • Feb 2007
    • 81

The Passion 2012 in Rotterdam

Collega's,

mijn complimenten aan iedereen wie direct danwel indirect heeft meegewerkt aan The Passion 2012 in Rotterdam. Met name ook aan die mensen die nooit in beeld komen, de collega's van de techniek, regie etc. Knappe prestatie.

Mag toch ook wel eens gezegd worden. Een nederlandse productie waar internationaal een puntje aan gezogen kan worden. Chapeau.
    Het beste uit je equipment halen.......altijd en overal
  • frederic
    • Jan 2006
    • 3511

Rampzalig, ik heb dit gemist op TV.
    Hopelijk is dit ergens nog te bekijken?

Comment

• Lala
      • Sep 2008
      • 370

Uitzendinggemist.nl

Ik heb het ook bekeken, en kreeg er een beetje een 'mwa' gevoel van, technisch gezien. Lichtman schoof het licht volgens mij qua timing op het veld, waardoor het licht wat achterliep. Plus een van de eerste nummers een shot van een crane die gewoon de volgspot blokkeerden op de zangeres. Beetje jammer. Voor de rest mooie show hoor, daar niet van!

Comment

• kokkie
        • Nov 2003
        • 1166

Originally posted by Lala
        Uitzendinggemist.nl

Ik heb het ook bekeken, en kreeg er een beetje een 'mwa' gevoel van, technisch gezien. Lichtman schoof het licht volgens mij qua timing op het veld, waardoor het licht wat achterliep. Plus een van de eerste nummers een shot van een crane die gewoon de volgspot blokkeerden op de zangeres. Beetje jammer. Voor de rest mooie show hoor, daar niet van!
        De vertraging kan ook uit de wagen komen, dus is niet per definitie de schuld van de operator (zijn nog meer opties, maar dit is wel een hele voor de hand liggende). Verder vond ik het voor TV nog wel wat dingen missen.
        Maar dit alles neemt niet weg dat dit een technisch hoogstaande klus is door de uitgestrektheid en dat we in NL nou niet heel ruim zitten in de TV budgetten. De kans is dus klein dat alles is gerepeteerd in de omstandigheden waarin het ook is uitgevoerd en probeer dan nog maar eens een lampje erbij te zetten ergens op een paar hectare.
        Project manager licht voor kleine en grotere klussen binnen en buiten de provincie (nooit in het dorp).

Comment

• Lala
          • Sep 2008
          • 370

Ben ik met je eens, qua lampjes, maar als de zanger overeenkomt met wat je hoort, dan ligt het niet aan de wagen

Oja, een paar camerashots vond ik ook een beetje jammer. Op een bepaald moment word het publiek de keuze gegeven uit Barabas of *****. Beetje jammer dat er dan net een shot word gemaakt waar je groot op het scherm BARABAS ziet knipperen, wanneer het publiek het roept Een shot waar geen ledwall in beeld was, was denk ik wat beter geweest

Comment

• Gast1401081
            • Mar 2001
            • 7999

Had er vrijdagavond al doorheengezapt.
            Ik vond het naar Nederlandse begrippen errug netjes.

Zoals Aalsmeer indertijd een No-Wireless-zone was ivm Schiphol, en de andere 7 studio's, zo is Rotterdam met de scheepvaart een heftige e-bom met probleemfrequenties.
            Alleen de zendertechniek al heeft me positief verbaasd.

verder was de regisseur ff in DWDD te zien, en die had wel een paar leuke invalshoeken.
            Kortom : mooi Nederlands werk.

Comment

• BJD
              • Oct 2007
              • 771

Ik zat mij vooral af te vragen wat er wel en niet live was. Als je (in een rijdende tram) een eind van de locatie geen drops in je audio en video hebt met vaak ook nog meerdere crane shots dan ga ik twijfelen. Tuurlijk kun je de audio ontvangen op de cam en dat signaal met een dikke videozender de lucht in knallen, maar dan maak je het jezelf wel flink moeilijk.

Comment

• JeroenVDV
                • Mar 2004
                • 963

Hier even een reactie vanuit de "backstage area". Collega en ik hebben deze productie aangepakt wat betreft lichtontwerp, operating en graphic-content op de decoratieve LED-walls (niet de live-wall aan de rechterkant).

De productie was een combinatie van vooropnames en live-optredens, waarbij alle muziek live gespeeld werd (clicktrack). Ik zie het als een compliment dat je niet goed kon onderscheiden wat live en wat vooropname was. Daar is dan ook alles aan gedaan (inclusief zons-ondergang tijden check in vergelijking met tijdstip in de liveshow, etc.).

Licht werd geschoven voor TV, maar zal vast en zeker een keer of wat te laat geschoven zijn. Vergis je niet in deze show, er is niets van tevoren gezien, de enige repetitie die gedaan is was overdag (en onvolledig). Daarnaast wacht je soms voor een overgang in licht toch echt bewust op een camera-shot, ook al zit je dan eigenlijk voor de muziek net iets te laat. (EN, last-but-not-least, geen in-ears op FOH helaas).

Kraan door volgspot in eerste live-nummer was een grote frustratie, maar blijkbaar is 2x waarschuwen voor voorlicht door regisseur voor sommigen nog niet genoeg.. Met 4 volgspot posities op layher-torens kun je niet "even" schuiven om de kraan ruimte te geven (en er was echt ruimte genoeg voor alle gevraagde shots).

We kijken in ieder geval terug op een fantastische productie, met veel hulde voor alle medewerkers (en in het bijzonder EML die de hele set leverde).
                Last edited by JeroenVDV; 09-04-12, 12:13.
                Creating shows beyond Imagination

Comment

• mustang1
                  • Sep 2006
                  • 94

Knap gedaan! Maar heeft iemand nog een lijstje met wat er zoal gebruikt is?
                  Mooi spul, he?

Comment

• JeroenVDV
                    • Mar 2004
                    • 963

Originally posted by mustang1
                    Knap gedaan! Maar heeft iemand nog een lijstje met wat er zoal gebruikt is?
                    Licht:
                    - Sharpy
                    - Alpha Spot 1500 HPE
                    - Alpha Beam 1500
                    - VLX
                    - VL-3500 Wash
                    - Jarag-5
                    - VL-5
                    - 18W RGB laser bovenin Erasmusbrug

en wat losse meuk.

Comment

• Lala
                      • Sep 2008
                      • 370

Originally posted by JeroenVDV
                      (EN, last-but-not-least, geen in-ears op FOH helaas).
                      Wat was hier de reden van?

En dat je op een camerashot wacht, tja... Mij valt het op, maar de rest van de mensen die het gezien hebben? Daarom is het ook niet afzeikerig bedoelt, maar meer dingen die mij opvielen. Neemt niet weg dat het lichtplaatje erg netjes was, en het was dus meer kritiek op de camera

Comment

• JeroenVDV
                        • Mar 2004
                        • 963

Originally posted by Lala
                        Wat was hier de reden van?
                        Lastig te zeggen. Wel over gehad in het voortraject en met name bij "popshows" heb ik het eigenlijk wel altijd, maar omdat hier relatief weinig knippertjes en met name grote overgangen in zaten had het geen prioriteit op de bouw/repetitie-dagen om er nog achteraan te gaan (en het waren nogal hectische dagen, met zoveel verschillende setjes en dingen te doen).

Neemt niet weg dat het lichtplaatje erg netjes was, en het was dus meer kritiek op de camera
                        Dank

Comment

• jakkes72
                          • Dec 2003
                          • 1015

Als christen heb ik prive een mening over hoe deze boodschap gebracht zou kunnen worden, deze is zeker een goede optie: laagdrempelig en open.
                          Vooral een van de laatste scenes waar het lijden aan het kruis uitgelegd word, doet me klein worden.
                          Maar dat is niet de reden waarom ik op deze site ben....

Bij het veroordeling van ***** door Pilatus, en het vrij laten van Barabas vond ik de storing/vervorming op de stem van Hans Poort lichtelijk storend. Maar voor de rest niets dan lof over de gehele productie.

Comment

• moderator
                            Moderator
                            • Apr 2001
                            • 5950

Dat heb je vaker waneer Henk z'n broer stuurt
                            Moderator J&H Licht en Geluid Forums

Comment

• Lala
                              • Sep 2008
                              • 370

We moeten een 'vind-ik-leuk' functie op het forum krijgen!

Dus op bovenstaande: VIND IK LEUK!

Comment

Working...