wanbetalers etc

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Hansound
    • Apr 2006
    • 832

wanbetalers etc

Het topic over de persoon die zijn rekeningen niet betaalde is inmiddels verwijderd, en ergens snap ik dat best.
    Nederland en de wet enz enz

Maar wat ik me nu dan afvraag ?
    Programma's als tros opgelicht en opsporing verzocht noemen mensen met naam en toenaam op televisie.
    Mensen die met een gestolen pas staan te pinnen staan worden zo in beeld gebracht,
    Waarom kan dat daar dan wel en mogen we hier geen enkele naam noemen ?

Tros opgelicht staat zo bij notoire oplichters voor de deur met een camera onder zn'n neus
  • tha_dj
    • Jan 2004
    • 375

Die hebben ook iets meer centjes om een advocaat te betalen, die er voor zorgt dat het NIET onder laster, enz valt.
    Die hebben GEEN webshop of bedrijf die geld moeten verdienen en een forum hebben voor normalere vragen over techniek, enz als service.
    Die hebben ook tijd / personeel wat iets controleert op waarheid, enz.

Oftewel, zoals ook in de spelregels is opgenomen van dit forum, houdt het netjes.
    your light !

Comment

• moderator
      Moderator
      • Apr 2001
      • 5950

Nou, wat als ik nu heel hard ga roepen dat ik heel negatieve ervaringen heb met ene Moderator, pak ff m'n eigen nickname om geen scheve ogen te krijgen.
      Meneer Moderator weet nergens van, wordt hier openlijk te kijk gezet en zonder enige kans op verweer wordt zijn nering bedreigt.
      Sites als opgelicht, radar etc hebben als doel dit soort zaken onder de aandacht te brengen. Dit forum heeft dat niet als doel.
      Wanneer je een zakelijk geschil hebt dan beslecht je dat niet via dit forum.

Het kan niet zo zijn dat bedrijven beschadigd worden door forum uitlatingen, dat vinden wij onacceptabel. Een kritische houding is prima, maar voor name&shame zijn wij geen podium.

Zoals Hansound terecht aanhaalt, daar zijn andere sites voor!
      Moderator J&H Licht en Geluid Forums

Comment

• NesCio01
        • May 2010
        • 1987

Hiernaast werken er journalisten bij genoemde programma's,
        die enerzijds doen aan nieuwsgaring en daar het principe hanteren,
        of dit veelal proberen van hoor en wederhoor.

Zelfs Alberto S gaat naar vermeende pedo's/oplichters etc.
        en vraagt hen naar hun verhaal?

Als we hier zomaar alles opnemen wordt het forum
        straks nog een bangalijst, hoewel bepaalde merken daar
        wel opmogen, wat mij betreft.
        (Banga heel breed geînterpreteerd iig).

grtz

Nes

Weest vooral jezelf, er zijn al zoveel anderen!

Comment

• Rolandino
          • Mar 2007
          • 1451

Kijk eens op de opgelicht site daar staan ook gewoon de namen in het openbaar van mensen die worden gezocht of dat er mensen zijn die andere mensen zoeken die met persoon a in contact zijn geweest.

Zeker is deze forum site daar niet voor bedoelt maar hier zitten we wel met zijn allen over koetjes en kalfjes te kletsen maar men mag elkaar niet hier waarschuwen voor bepaalde personen die de boel lopen te besodemieteren ? En als we geen namen noemen weten we ook niet om wie het gaat.

Je kan natuurlijk niet melden dat je bent bestolen door iemand zonder naam dan weten de anderen natuurlijk ook niet op wie ze bij hunzelf moeten gaan letten.

Dat vind ik kort door de bocht. We moeten juist met elkaar dit soort personen niet meer de kans geven om te kunnen besodemieteren in onze branche of het nu werk of hobbie is.
          Last edited by Rolandino; 31-03-12, 23:33.
          EV - QSC - FBT - Shure - Sennheiser - Allen Heath - Showtec - Laserworld - JB systems - Chauvet en nog veel meer om mezelf in leven te houden.

Comment

• MusicXtra
            • Feb 2006
            • 9316

Nee, dat is niet kort door de bocht, in programma's als 'opgelicht' gaan ze niet over één nacht ijs, daar wordt pas iets als item in het programma verwerkt wanneer er meerdere slachtoffers zijn.
            In dit geval was alleen jij slachtoffer en moet iedere forumbezoeker er maar vanuit gaan dat het verhaal precies zo is zoals jij beschreef.
            Iedere ondernemer is wel eens slachtoffer van oplichting maar ieder verhaal heeft ook twee kanten, die andere kant krijgen wij van jou niet te zien en de 'dader' is zich waarschijnlijk niet bewust van dit forum en heeft dus ook geen enkele kans het verhaal te weerleggen.
            Daarbij is de kans ook best groot dat ook jij weleens onenigheid hebt gehad met een klant en dat die klant zich slachtoffer voelde van oplichting, het is maar net hoe je zelf in een verhaal staat....
            Volkomen terecht dus dat dit topic is verwijderd, als je goed in de topics leest gaat het niet alleen over koetjes en kalfjes maar over vakgerelateerde onderwerpen waarmee je je kennis kunt verbreden.
            Ik zou je adviseren om contact te zoeken met een programma als opgelicht als je inderdaad zo overtuigd bent dat de persoon die jij met naam en toenaam noemde structureel mensen oplicht.
            De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

Comment

• Gast1401081
              • Mar 2001
              • 7999

Als het nou valse platenspelers, gemene luidsprekers, of rovende wapperkoppen wren geweest...

Comment

• Hansound
                • Apr 2006
                • 832

Ik heb inderdaad eens overwogen om een van onze collega's op te geven voor opgelicht,
                Aagezien de beste man bij zeker zo'n 10 collega's de boel aan het belazeren was...
                Maar voor ik hem kon opgeven was hij al flink aangepakt dooe een andere collega....

Maar als ik was gewaarschuwd voor deze man had het mij wellicht een paar duizend euro verlies gescheeld.....

Ik zie overigens regelmatig mails voorbijkomen van collega's die weer een set CDJ1000's lichter zijn door een of andere oplichter die met een vals paspoort een DJ set komt huren... En dat is voor mij dus echt een reden om dit soort apparatuur niet in de verhuur te hebben.

Comment

• Rolandino
                  • Mar 2007
                  • 1451

in het verwijderde topic had ik geschreven dat ik ben opgelicht door die persoon ( tot op heden nog openstaande post ) Hiermee al 2 jaar bezig met deurwaarders en incasso. Zelf op onderzoek uitgeweest en kwam erachter dat deze meneer meer op zijn kerfstok heeft en heeft gehad ( sanering enzo ) Legt andere bedrijven in een link met hem die achteraf niets met deze meneer tre maken hebben en gebruikt daarbij verkeerde logo's. ( kom je achter als je kontakt legt met die bedrijven ) Ga zo maar door. Maar goed als jullie niet geholpen willen worden met namen enzo is het niet aan mij als je er een keer mee in aanraking komt.

iedereen succes met de info die is gegeven in het vorige topic.

Een gewaarschuwd man telt voor 2. Helaas wordt het niet geaccepteerd en of gewaardeerd op dit forum.

Namen staan ook op de opgelicht site zonder peroblemen en heb al meerdere reactie's gehad.
                  Last edited by Rolandino; 01-04-12, 15:04.
                  EV - QSC - FBT - Shure - Sennheiser - Allen Heath - Showtec - Laserworld - JB systems - Chauvet en nog veel meer om mezelf in leven te houden.

Comment

• vdlaanlichtengeluid
                    • Jun 2010
                    • 640

we noemen hier ook de namen van mensen die pioneer sets huren en nooit terugbrengen op dit forum dus zou niet weten waarom dit niet mag.
                    ik vind het jammer dat het weg is en vind het meer dan terecht dat zo iemand hier gezet word als wanbetaler/oplichter.

Comment

Working...